Jump to content



Photo

Spørsmål ang Jimny'09 ombygging


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 Nyzeta

Nyzeta

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 posts

Posted 02 April 2012 - 18:22

Hei

Skriver mitt første innlegg her i håp om at noen av dere kanskje kan hjelpe meg litt.
Jeg har så vidt begynt å se på muligheten for å bygge om/opp min jimny 1,3 automat.
Hvis noen har oppklarende info om følgende, blir jeg glad :

- turbo/tuning/kompressor til motoren er et aktuelt tema. Jeg kunne gjerne tenkt meg noe mer enn de 86 orginale hestene. Gjerne opp mot en 100-120. Høyere dreiemoment hadde og vært ok. Fra tidligere erfaringer tror jeg ikke en oppdatert chip eller en ny ECU er nok. Finnes det noen med erfaringer her? Eventuelt noen som har gjort noe tilsvarende?
- noe mer bakkeklaring. Kanskje 50mm? Litt usikker på hvor langt man kan trekke det uten at kjøreegenskaper på vanlig vei går dukken. Lite erfaring her, men målet er å kunne slenge på noe mer enn 205/70R15. Gjerne uten for store modifikasjoner i understell. Kan godt slenge på noen pene skjermbreddere. Erfaringer her mottas også med takk
- Større hjul. Som nevnt over, noe mer enn 205/70R15. I hovedsak mer mønster, så kanskje rundt 225/75R15??
- lovlig kufanger som i tillegg ser grei ut. Må være vinsjfestekompatibel. Har funnet en, men bilen ser så fremtung ut.
- registrering hos biltilsyn med overnevnte. Noen som har erfaringer med det?

Innspill mottas med stor takk smile.gif