Motorfestivalen 2004
#1
Posted 14 April 2004 - 23:00
Sjekk her: http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=12260
Jeg skal melde fra på mandag 19/4 om hvor mange biler fra oss som kommer.
Det blir muligheter for å sette opp partytelt med grilling og slikt om noen ønsker det.
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#2
Posted 15 April 2004 - 23:00
Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com
#3
Posted 16 April 2004 - 23:00
Har tenkt å stille opp på neste møte og verve meg da....
MÅ ta meg en tur på motorfestivalen og jeg kunne tenke meg et par gratisbilletter...
Så det ble nevnt...
MVH
Terje Normann
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#4
Posted 16 April 2004 - 23:00
Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com
#5
Posted 16 April 2004 - 23:00
Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com
<i><div align="right">Opprinnelig postet av EvoMan</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Oii...det var jeg ikke klar over...men det er ikke store problemet...
Gjør gjerne det for å kunne være med i klubben...og...kanskje være med å dra litt i hjulene...om det trengs...
DA har jeg registrert meg hos NAF også...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
#6
Posted 16 April 2004 - 23:00
Må jeg komme for og værve meg eller
kan vi ta det her.
Stiller med forden jeg vis jeg får noen
bill.
big boyz big toyz
http://j_e_b80@yahoo.no
Mob 48279310
#7
Posted 19 April 2004 - 23:00
#8
Posted 20 April 2004 - 23:00
Kjøringen starter antagelig i firetiden på fredag... Dette blir morro!
Se programmet her:
http://www.motorfest.../no_program.htm
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#9
Posted 22 April 2004 - 23:00
Da er Motorfestivalen i gang...
Jeg var der i dag fra ca. kl.14 til 16...og til da var det ikke skjedd stort der...
I det jeg forlot omerådet hadde det ikke kommet i gang noen kjøring enda...
De holdt på å rekognosere terrenget som arrangørene har stilt til rådighet...
De skulle hugge noen trær og rydde noen trasseer osv....hørte jeg....da jeg gikk...
Jeg tok en del bilder ute i dag og kommer til å ta flere i morgen (lørdag)
Kommere til å legge ut offroad-relaterte bilder her etter hvert...og "off topic"-bilder
i en egen side som du finner link til nederst i innlegget her...
<b>FREDAG:</b>
Denne står utstilt utenfor hovedinngangen...
Bilene som var kommet inn på kjørefeltet før jeg reiste...
<b>LØRDAG:</b>
<b>SØNDAG:</b>
Jeg tok også noen bilder inne i hallen...
Denne skal selges på auksjonen i morgen (lørdag)
Formula-racere som sto utstilt inne...
Disse to hadde de oppvisning med på lørdag og søndag...
Forskjellen på gutter og menn...er vel bare...prisen...og størrelsen på leketøyet!!!????
Bilder som er mer (Off topic) har jeg lagt ut
HER:
<u><b>->>MINE OFF TOPIC-BILDER FRA MESSA!!!<<-</b></u></center>
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
<u><b>->>MIN GARASJE!!!<<-</b></u>
#10
Posted 22 April 2004 - 23:00
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#11
Posted 22 April 2004 - 23:00
blir morro !!
Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com
#12
Posted 22 April 2004 - 23:00
#13
Posted 23 April 2004 - 23:00
Den gule Suzukien er bilen til Jøregn PAulsen han er regjerende Nordisk mester og Norgescup vinner i standard, bilen har en Volvo B23, og ARB foran og bak..
Humveen til Carl Arl Aalholm er helt rå, kanskje den sprekeste i verden..... den har en helt ny og topptrimmet Chevy 502, og skal vistnok være god for rund 660hk...
Tommy Olsen
#14
Posted 23 April 2004 - 23:00
(Vet ikke hvem som kjørte,,,,, men jeg deltok da som publikum)
Mvh
Muzaki
#15
Posted 24 April 2004 - 23:00
MOTOR:
Chevrolet 502 ZZ (bensin)
8.2liter
642hk
878Nm
Automatic fuel injetion
GEAR:
Orginal TH 400
REDUKSJONSKASSE:
Orginal
DRIVVERK:
Orginalt
HJUL:
Bogger 44"x19.5x16.5 på 18" brede felger
Bilen har kostet han å bygge, den nette sum av 765.000,-
Han har selv inportert karosseriet og ramma clean fra "Over there"...og bygget den opp ut fra det.
Jeg vet at den blå Zuki'n har Volvo B-ettellerannet motor og G-wagen aksler....
MEN...hvem eier den..og har han prestert noe nevneverdig?
Og at den med firhjulssving kan svinge akslene individuellt fra hverandre, og har individuell brems fritt på hvert hjul. ramma kan justeres hydraulisk sideveis i forhold til hjulopphenget...og med hydrauliske fjæringer..
Motoren er en V6-ettellerannet.....Hva er det for motor?
Hvem er eieren...og har han gjort noen bragder innen sporten?
Grunnen til at jeg vil vite dette er fordi jeg fikk ikke med meg det i farten der oppe, og vil ha det inn på den videoen jeg holder på å lage fra kjøringen.
Den hvite Toyota LandCruiser LJ73 1988 som kjørte på lørdag eies av
Bjørnar Junker Ørstavik <u><b>junkern</b></u>
Modifikasjoner:
2" OME-hevesett
35" dekk
Den Mercedez UNIMOG-S 404 1963 som kjørte på lørdag er bilen til
Tom Arentz-Grastvedt <u><b>Tom A-G</b></u> fra Eidsvoll,
som også har gjort i orden kjøring for de som representerte NAF MR OR
Takk for at jeg fikk være din CO-driver litt Tom
Bildene her ble litt dårlige fordi de er klippet ut av videoen jeg filmet.</center>
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
<u><b>->>MIN GARASJE!!!<<-</b></u>
#16
Posted 25 April 2004 - 23:00
den kjøres av Thomas Lundblad fra Nesodden, Thomas er en av toppkjørerne i Modifisert, han har vunnet flere Norgescup runder, bilen har en Volvo B23
Så den 4hjulstyrte Prototyp bilen
Den kjøres av Kjell M Rimstad (bedre kjent som Kjellis i miljøet) den kan ikke regulere hjulopphenget sideveis!!
Han er en av de virkelige vetarenene i miljøet og har holdt på med dette i 20 år han har eid flere biler mest kjent var Jeepen "Gulsot" som hen kjørte både Monster race, Formula og biltrial med.
Kjellis er regjerende Norgescup vinner i Proto, og har et hus fullt av premier, internasjonalt har han slitt endel, han kunne fort ha vunnet Europamesterkskapet i fjor i Italia, han lå helt i toppen da girkassen røyk
Bilen har en 4,3 liters ford V6, Automat, aklser fra Volvo 303(Portalaksler), den har firhjusltyring, individuell betejneing av bremser på alle hjul, den kan i tillegg til 4 hjulstrekk kobles både i forhjulstrekk eller bakhjulstrekk.
den har hydralisk fjøring hvor hver fjær kan kjøres individuelt, dette gjør at han kan legge karroseriet side veis forover eller bakover, han kan også løfte et hjul ca 1 meter opp i lufta!!
håper dette var oppklarende
Tommy Olsen
#17
Posted 25 April 2004 - 23:00
"Den har hydralisk fjøring hvor hver fjær kan kjøres individuelt, dette gjør at han kan legge karroseriet side veis forover eller bakover, han kan også løfte et hjul ca 1 meter opp i lufta!!"
håper dette var oppklarende
Tommy Olsen
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Tommy</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Var vel dette du nevner her som jeg tenkte på med å si at hjulopphenget kan reguleres sideveis....hehe
Var bare meg som uttalte meg litt klønete..
Den bilen er i hverfall helt rå å se på når den kjører...
Har den på en del film....som jeg skulle hatt med på møtet i kveld...men om det ikke skjer et under med PC'n nå...så kan jeg ikke få den med likevel...
Jeg satte på filmen til brenning i går kveld...
Da jeg sto opp i dag tidlig sa den at den var ferdig, men det hadde ikke kommet noe som helst på plata...
Startet den på nytt for capitulering og brenning da...men den står fortsatt nå når jeg kom hjem fra jobb...og sier at den brenner, men ingen ting skjer...
Om ikke noe rart skjer nå før jeg drar, så blir det ikke noe film til i dag likevel...
Dette var svært så oppklarende Tommy...
Takker og bukker!!!
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
<u><b>->>MIN GARASJE!!!<<-</b></u>
#18
Posted 25 April 2004 - 23:00
Da startet han tidlig:D
Pål Blesvik
Tlf: 91531373 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
LOUD PIPES - SAVE LIVES
#19
Posted 25 April 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#20
Posted 26 April 2004 - 23:00
http://www.arendalof...ellis/index.htm
ljokjell
LJ 73 & Volvo L3314N