Gå til innhold



Foto

Offroad-klubb på Østlandet

oslo akershus klubb offroad

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 sitfog

sitfog

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 23:17

Hei!
Nå er jeg helt rykende fersk på forumet her, så jeg aner ikke om det har vært luftet tidligere, men hvordan er stemningen for å få laget en offroad-klubb i Oslo/Akershus?
Jeg vet vi er en håndfull sjåfører her som bare sitrer etter å komme seg ut i marka, og det er både tryggere og artigere om vi kan være flere som kjører ut sammen.

Selv falt jeg helt for Offroad da jeg var vinsjhore med en kompis på JAC på Fossmofeltet i Mars, og fant da ut at jeg ville kjøre sjøl.
Bilen er nå på plass, og område å kjøre på er lokaliser, så da trenger jeg bare likesinnede (og vinsj / slepetau).
Har sett ørten Hilux'er, Patroler, Land Cruisere, Land Rovere og Pajeroer som lyser offroad lang vei i Akershus, så krysser fingrene for at noen av sjåførene befinner seg her.
Dersom vi klarer å samle en liten gjeng kunne det vært artig å arrangere treff i området.


Mvh
Ole

#2 tommyrs

tommyrs

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 01 September 2012 - 08:17

Helt enig med deg..
Rart ingen har dratt igang noe i den duren. Er jo så mange rundt om som har offroad bilder i nærområdet.


Diesel smoke makes me broke...

#3 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 21:22

Slapp av karer, detta er prøvd så mange ganger før.....
Entusiasmen daler dessverre alt for fort..
Det finnes så og si ikke lovlige kjøreområder igjen, så det blir dessverre bare veikjøring omtrent...
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#4 eriktar

eriktar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 128 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 21:45

Ang det med kjøreområder. Gitt at man hadde et skogsfelt eller annen egnet utmark, kreves det noen andre godkjenninger for å sette til skogs med bil?

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 07:53

Ja. Du må søke kommunen om unntak fra lov om motorferdsel i utmark, og så må du søke politiet om tillatelse til å kjørte der. Ikke engang bønder har lov å kjøre på egen utmark med mindre det er "med en hensikt".
http://www.regjering....html?id=278801

Edited by HardKåre, 04 September 2012 - 07:56.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 sitfog

sitfog

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 05 September 2012 - 16:46

Hvordan gjør de andre klubbene det med tillatelser og papirarbeid da?
Vet at når jeg var med på JAC i Mars så hadde de skaffa tillatelse fra politiet, grunneier, forsvaret (som disponerte over feltet), kommunen osv...
Visstnok et j***a styr å få papirer i orden, men dersom det lar seg gjøre på f.eks gamle Trandumskogen, hvor det ikke lenger kjøres med stridsvogner, så er det bare å få samlet folk til å dra på tur. Forsvaret har et nytt område som de benytter seg av til kjøring av Leo2 og MB, så de eneste hjulsporene som er å se i skogen på det gamle feltet er fra sivile biler.

#7 the lone walker

the lone walker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 28 May 2013 - 11:18

Hei. Tar opp denne igjen jeg. Har du kommet noe lenger med denne tankerekka?

 

Mvh

Morten


The world is a playground. So lets go out and have some fun

 

Don't steal. The government hates competition. :rolleyes2: