Nylig kjøpt meg et prosjekt som ser ut til å trenge ny forgasser, blårøyk og må ha choke for i det hele tatt gå.
Er det mulig å oppdrive nye forgassere til slike biler?
1975 Landrover ex mil forgasser
Started by
Kibsgaard
, Nov 24 2012 15:57
6 replies to this topic
#1
Posted 24 November 2012 - 15:57
#2
Posted 24 November 2012 - 18:22
Velkommen hit og gratulerer med seriebil.
Jeg har ingen tips på forgasser men en post i lrforum.com vil nok gi svar. Der er det mange med tilsvarende bil.
Jeg har ingen tips på forgasser men en post i lrforum.com vil nok gi svar. Der er det mange med tilsvarende bil.
#3
Posted 25 November 2012 - 14:47
Hei og gratulere ny prosjekt!!
Trenger ikke kjøpe ny forgaser
Må du bare rense gamel forgaser og justere den på nytt.
Trenger ikke kjøpe ny forgaser
Må du bare rense gamel forgaser og justere den på nytt.
#4
Posted 25 November 2012 - 17:08
De originale forgasserene er kjent for å slå seg og bli umulig å justere, det er write up på lr forum både hvis du kjøper lik (da bør den bakes i stekovn før instalasjon)
eller at du plugger en kanal i den gamle. Den gangen jeg hadde lr exmil ga jeg opp og monterte Weber forgasser.
eller at du plugger en kanal i den gamle. Den gangen jeg hadde lr exmil ga jeg opp og monterte Weber forgasser.
Edited by Stormer, 28 November 2012 - 09:34.
#5
Posted 25 November 2012 - 22:01
Det er mange muligheter: Du kan overhale den eksisterende, kjøpe en ny (kopi, fra India eller Kina), kjøpe Weber, eller få laget et bend og montere en 175CD fra en Volvo (140/240) eller Saab 99, eller få Forgasserservice i Drøbak til å overhale den du har.
Jeg har Weber i min nåværende exmil (vel, egentlig samboerskens) , og den har så langt gjort alle mine fordommer til skamme. Jeg trodde Weberen gikk for magert og dro dårlig på lave turtall, men den er veldig bra i alle turtallsområder.
Kan det hende at du får falsk luft? Sjekk "soppen" eller "vanntårnet" rett til høyre for forgasseren (bilens retning). Det er ventilen til den aktive veivhusventilasjonen. Den har en krum slange inn på forgassersokkelen. Hvis slangen er sprukket eller ventilen defekt vil bilen aldri gå ordentlig, men den kan gå noenlunde med mye choke. Forsøk å blende nippelen på forgassersokkelen og se hva som skjer
En annen ting: Det originale oljeffylte luftfilteret kan/vil gå tett om du ikke renser ofte. Koble fra luftslangen på filteret og prøvekjør. Kanskje det er (del av) problemet.
Mvh Terje K.
Jeg har Weber i min nåværende exmil (vel, egentlig samboerskens) , og den har så langt gjort alle mine fordommer til skamme. Jeg trodde Weberen gikk for magert og dro dårlig på lave turtall, men den er veldig bra i alle turtallsområder.
Kan det hende at du får falsk luft? Sjekk "soppen" eller "vanntårnet" rett til høyre for forgasseren (bilens retning). Det er ventilen til den aktive veivhusventilasjonen. Den har en krum slange inn på forgassersokkelen. Hvis slangen er sprukket eller ventilen defekt vil bilen aldri gå ordentlig, men den kan gå noenlunde med mye choke. Forsøk å blende nippelen på forgassersokkelen og se hva som skjer
En annen ting: Det originale oljeffylte luftfilteret kan/vil gå tett om du ikke renser ofte. Koble fra luftslangen på filteret og prøvekjør. Kanskje det er (del av) problemet.
Mvh Terje K.
---------------------
Terje S. Knutsen
#6
Posted 25 November 2012 - 22:06
Her er forresten linken jeg mente å lime inn i svaret ovenfor:
http://www.dingocrof...arburetors.html
http://www.dingocrof...arburetors.html
---------------------
Terje S. Knutsen
#7
Posted 24 December 2012 - 16:08
selger ny gasser på paddocspares i england, koster en liten 1000lapp, har montert slik gasser på 2 av mine biler,
å bytte til "sivil" fordeler er også en god løsning, å meld deg inn på lrforum.com
verdens beste forum
å bytte til "sivil" fordeler er også en god løsning, å meld deg inn på lrforum.com
verdens beste forum
Land Rover 109
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter
Datsun kingcab
Honda civic vti
Ford cortina mk1
VW LT bilfrakter