Gå til innhold



Foto

Nye lykter til 98 Tahoe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 uglyboy

uglyboy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 10:14

Hei dere

 

Jeg har en Tahoe med de 4 små frontlyktene og det er jo ikke akkurat best lys i de så jeg lurte på om noen her inne har byttet til andre typer som funker bra? Ser det er mange lykter på ebay,er det der de fleste kjøper eller kan noen anbefale en forhandler som har gode priser.....

Tenkte litt på xenonlys men er kanskje mye jobb?

 

Pfht og ha en fin helg ;-)



#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 10:17

Sjekk garasjen min

#3 Sagen94

Sagen94

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 10:19

Garasjen min også ;) æ har tilnærma Chevy-LPG sine lykter :)


MFKWEB.ORG - Sagen

F@cebook - William Sagen

 

"Bil er ett svarthull med 4 hjul, som du mater med penger"


#4 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 11:05

Mine funker, og er ikke akvarium etter litt regnvær.
Tettet alle sjøter sprekker med silikon før jeg monterte de, greit å slippe å gjøre jobben to ganger. :)

#5 Sagen94

Sagen94

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 14:02

Er det vanlig at billiglyktene er så dårlige?

 

Kjøpte relativt dyre fra norsk forhandler, og har ikke vært borti det ennå, håper ikke jeg blir plaga med det heller :P har nu hatt dæm i snart ett halvt år :)


MFKWEB.ORG - Sagen

F@cebook - William Sagen

 

"Bil er ett svarthull med 4 hjul, som du mater med penger"


#6 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 14:20

Har sett Kina kopier solgt i USA, som har fylt seg med vann i regnvær.
Så da brukte jeg en liten tube silikon og tettet disse før montering for å være sikker, selv om disse var laget i USA og solgt på Ebay.
Ikke så glad i å gjøre jobbene flere ganger.
Bare pass på å få med pære holdere, de kostet skjorta på bergheim.
Fant noen på skroten som satt på en astro van som var like, ellers kjøpte jeg resten i Halden. :)

#7 Sagen94

Sagen94

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 94 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 14:25

Okei :)  Lønner seg og kjøpe kvalitet, så slipper man den kina-plast-skitn :P In the end blir det bare bannskap ;)

 

-Legger ett svar jeg har gitt tidligere hit også til du som sporte, synds det brukernavne ditt va stygt så gidd ikke skrive det ;)

 

 

 

www.haraldslian.com skriv e-post til han, så får du se flere modeller, har kjøpt baklys også hos han i LED , men har ikke fått tatt bilde av det ennå.

 

Ikke vanskelig med verktøy, du må nok av med grillen, men det e vel 6 skruer. har selv satt inn LED pærer i parklysan, og xenon i langlys og nærlys.

 

Det er IKKE vanskelig om du har:

 

Lykter:

 

Skralle m/ forlenger 6mm og 13mm (om jeg husker rett)

Eletrikertang og Kabelsko(for og koble angel eyes på parklysan)

Grunnleggende kunnskap (rød leder = pluss osv.)

 

 

Xenon kit:

 

Skruer (for og feste ballastene)

Skrumaskin

Borr (for og lage hull til skruan.

 

Æ vet ikke kor grønn du nu e, men det e nu bærre og spørre om det va nokka som ennå va uklart ;)  ingen spm e for dumme :)

 

Lykke til :)


MFKWEB.ORG - Sagen

F@cebook - William Sagen

 

"Bil er ett svarthull med 4 hjul, som du mater med penger"


#8 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 19:30

Er det vanlig at billiglyktene er så dårlige?

 

Kjøpte relativt dyre fra norsk forhandler, og har ikke vært borti det ennå, håper ikke jeg blir plaga med det heller :P har nu hatt dæm i snart ett halvt år :)

Dyre hos norske forhandlere er "billige på ebay"..... ga selv en gang i tiden rundt 2000kr med rabatter for 1 stk hovedlykt til min hos Phoenix som var billigst. Var samme dårlige lykten som standard og like dårlig lysbilde...



#9 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 19:36

Til orientering så er det meste av kvalitet også produsert i Kina, vi vet det bare ikke.... ser det spesielt innen ekstra utstyr innenfor fotoutstyr, norske butikker tar det selv inn fra Kina... Helly Hansen dynejakka mi til 3000kr,  godt merket med Helly Hansen since 1877, men leter du litt står det laget i Kina den også. Var i dag hos en dyr og seriøs aktør i Oslo og tok avstøpning av øret til ny øremusling til sambandet. Avstøpet blir 3D skannet, sendt til Kina, laget der og jeg kan hente det om 12 dager.

 

Ikke meningen å skrive om tråden, men pris og kvalitet hører nødvendigvis ikke sammen lengre. Kjøp lykter på ebay, er de for dårlige, så har du råd til å prøve et annet par. Evt prøve disse som vi andre ikke føler vi har problemer med. Du kan også lage lykter selv med linse innsatser. Er folk her på forumet som har gjort det også. Men billig blir det nå ikke det heller.



#10 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 10 January 2013 - 19:46

smaken er som baken

 

jeg hadde slike 4 små på subben min, med brente og slitte reflektorer

bytta til originaltype for 9005 og 9006 pærer. måtte også kjøpe meg kontaktene for 9005 og 9006 pærene

lysa er helt greie de for mitt bruk. men de har en del mer strølys ut til sidene enn slike EU lamper

 

og 35W xenonkit på 4300K i HB3 og HB4 som er de samme som 9005 og 9006 kan du investere i hvis du syns lysa blir får dårlige


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF