ser ut som pajero sport har samme forstilling/diff som gen2 pajero
http://mitsubishi-mo...GNHFL6&group=26
sjekk om du har slakk i drivakslingen inni hjulnavet.. er ett nålelager der, er det gåent kan du få noen lyder...
det mener jeg du klarer å bytte kun ved demontering av drivakslinger uten presse..
er det slakk i hjullager eller rumling når du snurrer hjulet rundt?
ta av det ytterste lokket på navet, er noen bolter (12mm nøkkel) og se om det er rikelig med fett der.. eventuelt juster lagrene er en låsering som er skrudd fast med to stjerneskruer, ta de av og bruk fks en stor flattrekker og kakk den store muttera rundt men du kjenner på slakk... ikke stram så mye at du kjenner at hjulet bremser på lageret...
må lageret byttes må navet av og i presse
sjekk samtidig at det er shimsing innafor låseklipsen på enden av drivaksling.. skal være bittelitt slakk ut og inn, men ikke mye kan få lyder av det også..
på to av mine pajer har tidligere eiere gitt f''' i å sette på shimsene ved montering av akslingene... blir unødvendig røyn på nålelager og knuter hvis akslingen får bevege seg mye ut og inn
Edited by kjetil1972, 19 May 2013 - 11:10.