Jump to content



Photo

mercedes 240gd

fusking

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 brannbil

brannbil

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 17 posts

Posted 21 July 2013 - 17:46

Hei! har hatt problemer med fusking på 240gd`n de siste årene.Motoren starter som en kule og går fint på tomgang.Hvis du kjører på et jevnt turtall,så går den som regel greit.Hvis du endrer turtallet f.eks ved giring eller belaster den,virker det som om den ikke går på alle sylinderene.Når den begynner å fuske,må du leke med den lenge før den går normalt igjen.Dette skjer hver eneste dag jeg kjører den.Den går bare på sommeren og kjørelengden er kort.Da den var i daglig drift var den problemfri.Dieselfilteret er nesten nytt tanken er full.Hva kan det være? matepumpe,dieselpumpe ???  Svært takknemlig for svar eller forslag.



#2 brannbil

brannbil

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 17 posts

Posted 23 October 2013 - 00:28

Hei! tusen takk for alle svar! har tatt meg lang tid å lese all de kreative svarene deres! Hva skulle jeg gjort uten offroad.no! Ps fant feilen for lenge siden.



#3 M6

M6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 132 posts

Posted 27 October 2013 - 04:20

Hei!

 

Bitter ironi slår som regel tilbake på ironisten - i den grad noen legger merke til den.

 

Har det streifet deg at du kanskje ville fått noe mer respons om du hadde stilt diesel-spørsmålet i Mercedes-avdelingen i stedet for exmil-avdelingen, som stort sett befatter seg med gamle bensinbiler? 

 

Her har du uansett en gylden anledning til å vise deg så storsinnet at du forteller om løsningen på ditt problem, til glede for eventuelle andre ferske GD240-eiere som i likhet med deg har forvillet seg innom "feil" avdeling. xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png


---------------------

Terje S. Knutsen


#4 brannbil

brannbil

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 17 posts

Posted 30 October 2013 - 01:51

Hei! er vel ikke akkurat "ferskt" medlem, Synes dette nettstedet har generellt svært lav aktivitet på de områdene jeg interesserer meg for uten å kritisere noen for det.



#5 maliha

maliha

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 posts

Posted 10 January 2014 - 06:43

Volvo felt B18. Det ettertenner litt og noe ganger er det helt bra.
Kan det være pga. for mye eller for lite blyerstatning?