Gå til innhold



Foto

Bil som tar 3500kg og har litt komfort


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 27 August 2014 - 11:23

Hei, skal ha ny bil, helst noe ikke eldre enn 2013, og nybilgaranti minst 5 år om jeg først skifter. 

 

Hatt ymse oppigjennom,  ram 2500 hemi, Landcruiser 120,, Q7 3.0tdi, GL420cdi, og nå durango 2006 hemi. Er absolutt fornøyd med bilen, men båten og hengern gjør at dette er heeeelt i grenseland  siden den ikke har 3500KG tilatt totalvekt på henger, (nedregget til kl B). i praksis ikke noe problem, men i vektkontroll må båten være 100% tom for bensin og batterier ut osv. så da titter jeg på ny bil.

 

Kjører bare 5-6 turer i året med så stor henger men 30-35.000 rundt ellers, så viktig at den har litt komfort.

 

durangoen har dobbeltglassvinduer, stille, komfort, supersilke v8 og er veldig fornøyd, er det noen måte å hevet totalvekten over 5880KG? hva har evnt andre durango eiere? 

 

Jeg er ca 190 høy og over 100kg, så må helst få plass forran vareveggen og i evnt bil. Finnes ikke merkelojal, hater at bilen står på verksted. bra bil er bra bil uavhengig av merke! 

 

 

har da funnet ut evnt egnede biler

 

Pajero V80, er dette like landbruksmaskin som V70en? har kjørt litt V70 og v80 før, men det var i tjaaa. 2008-2009 (v80), er 2013 modell en vesentlig forbedring? 

 

Landcruiser 150, disse har vel bare 3000kg hengervekt? finnes det noen "triks" eller grep som kan gjøres for å regge opp til 3500kg? har kjørt 3500kg bak gamle 120'en og det gikk jo finfint. 

 

Mercedes GL, og ML utgår, har hatt slikt og ALDRI igjen. durangoen er vesentlig bedre å kjøre enn gl420en ironisk nok, 420en på komfort var for myk, normal for hard.. sport.. hva tenkte de hvorfor har de sport på en GL?  I tilegg var det rust i alle dører etter 3 år og 3 mnd og jeg måtte krangle igjennom for å få det dekket, bilen begynte også måtte ha nye slitedeler med altfor kort kmstand. GL420cdi fra hemsedal til hønefoss brukte forøvrig akkuratt like mye som bensin hemi.. da er det 1stk tørst diesel. 

 

Q7 utgår p.g.a mye trøbbel og pris, bilbudsjettet er ikke hva det engang var.

 

nissan pathfinder.. 231hk i denne? hvor er de? den går like dårlig som pajero og landcruiser blir jo rakett i forhold. Ble skuffet, hadde egentlig tenkt å kjøpe en helt ny da jeg liker utseendet på de. 

 

Hva sitter man igjen med? pajero og landcruiser v8? de fleste LC v8 er både høyt priset og har gått langt, er ute etter 2012-2013 mod bil, med lav km, da jeg kjører mye, mitsu sin garanti er bare 100.000 noe jeg synes virker stusselig mot toyota sin 160.000km, men yotaen trekker jo ikke nok.. arg.! 

 

Jeg sliter med å forstå hvordan en porsche cayenne med minste diesel og 22 toms hjul, 0 lavgir og max sosseutstyr kan trekke 3500kg når landcruisern ikke kan! dårlig av toyota. Har trukket 3500kg henger med cayenne (samme jeg trakk med LC120) og det var absolutt ikke bedre egnet. 


Edited by Jay, 27 August 2014 - 11:26.


#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 28 August 2014 - 15:29

Land Rover har hengervekt 3500 kg.

#3 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 29 August 2014 - 08:18

land rover/ range rover utgår litt p.g.a manglende garanti og kvalitet, har hatt det før (2004 mod) og en venn sin nå 2013 stod i 4 uker før de klarte få den til å bevege på seg. 



#4 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 30 August 2014 - 14:17

At bilen sto fire uker, skyldes det bilen eller tregt verksted? Du vet sikkert at det har gått 10år og nye eiere samt nye modeller har gjort noe med bilen.