Gå til innhold



Foto

Suzuki Vitara - kufanger/bøyle


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 kaos

kaos

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 395 Innlegg:

Posted 04 December 2014 - 09:50

Lite trafikk på forumet her for tiden, men får vel prøve et spørsmål igjen...

 

I vognkortet står det "Godkjent med lysbøyle type 6600/6601". Er det noen som har bilde av en slik bøyle?

 

 

Er min av denne typen? Det står jo ingenting noe sted på denne kufangeren/bøyla. I utgangspunktet mistenker jeg at dersom jeg blir stoppet i kontroll langs veien eller når jeg skal på EU-kontroll at den må av da jeg ikke kan dokumentere at bøyla mi er av den typen som står i vognkortet.

 

http://20141106_201308_zps313fecaf.jpg

 

Nå kan det jo hende at denne bilen aldri mer kommer på veien, så kanskje blir det ikke noe problem ut av det. :(



#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 04 December 2014 - 23:33

...er det dokumentforfalskning å kjøpe et pregesett og banke inn et siffer på et vanskelig tilgjengelig sted...?

Jeg vil tro at dersom bilen er godkjent med fanger vil de færreste bry seg om dokumentasjon. Dessuten er slike nr ofte skrevet på klistrelapper som faller av.


Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 kaos

kaos

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 395 Innlegg:

Posted 05 December 2014 - 15:56

På min forrige 4x4, en Pajero, var det også lysbøyle. Denne var skrevet inn i vognkortet og dermed godkjent. To ganger ble jeg stoppet, plukket ut av kø rett og slett, og sjekket. Kontrollørene nærmest stupte innunder for å sjekke om nummeret i vognkortet stemte med nummeret på bøyla. Den første gangen var nesten "morsom", for jeg hadde satt i bakseter i påvente av visning for omregistrering til personbil. Bakseter i og med grønne skilt, altså. Det brydde han seg ingenting om. Han bare tittet i bilen og sa ingenting. Den andre gangen så jeg at kontrolløren ble sur. Han gikk en runde og ble stående. Plutselig kom han bort og sa at jeg måtte ta vekk parklyspærene i ekstralysene... Det var tydelig at de var ute etter "blod" i form av ulovlig lysbøyle...

 

På denne bøyla var det klistremerke. Dette begynte å bli utydelig, men etter en liten googlerunde fant jeg ut at det måtte være Cobra. Kontaktet Eiker motorshop og fikk tilsendt nytt merke, etter å ha tatt bilde av den og klistremerket. Topp service derfra. :-) Har ikke klart å finne ut merket på denne, så derfor er jeg litt nervøs for hva en ivrig kontrollør vil si.

 

Har sett ganske mange slike Vitaraer med bøyle, og mange av dem har vært ganske lik denne, men i tynnere stål og i svart utførelse. Tror muligens dette kan være 6600 eller 6601. Mulig at denne kan være en variant, men får sjekke videre! Kan selvsagt prege inn nummeret, men om det hjelper da... Får sjekke litt mer først.