Jump to content



Photo

Leiter etter familiebil/trekkvong 2500kg - Rexton 290 erfaringer??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 JGC_tech

JGC_tech

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 358 posts

Posted 05 May 2015 - 17:49

Hei

 

Poster denne her, da det ikke er veldig høy aktivitet på Ssangyoung delen av forumet.

 

Jeg ser på div koreansk diesel tekkvogn om dagen i håpet om å få "value for the money" når jeg for første gang skal kjøpe bil over 40 000kr :) hehe. Samboer krever noe på denne siden av årtusenet denne gangen, og er veldig enig der.

Har prøvd og sett på noen spreke Rexton 270XDi-maskiner rundt 140 000kr (budsjettet er egentlig 100k), KM pleier å være rundt 150-170k.

Må ha noe som kan trekke ca 2500kg på BE førerkortet mitt innimellom, må kunne brukes som familiebil (også av fruen), og må på normal bruk holde seg under 1,5L hydrokarboner på mila (som nåværende redskap sliter med)

Var heller ikke så fornøyd med kombinasjonen 300nm@4000rpm + automat + 2000kg på kroken....svært slitsomt. Hadde momentet vært klart på rundt 2000 kunne det funka bedre, men sånn er ikke R6'en i Jeep.

 

Dessverre er det eksepsjonelt mye rust på bilene i denne prisklassen jeg opererer i...særlig rexton!! Selv biler opp til 200 000kr ser ut som en rustbrun sovjetisk fiskebåt under det nyvaskede interiøret, og de skinnende blanke salgsklare stigtrinnene og støtfangerene.

Har titta på Terracan'er og noen Kia Sorento'er også... men samma leksa der og...rust,rust,rust, rust..... Gamle mercedes ML i samme prisklassen har også samme historie.

Muli jeg er urimelig, men får eksepsjonelt lite lyst til å kjøpe rust til 100k... da står jeg med masse jobb om 2 år.

Man får jo Tiguan "Track&field" fra 2008 med 2500kg hengervekt og ok kilometer til 150 tusen kr (litt for dyrt for meg)...men de er helt uten rust (men sikkert en del annet da, hehe).

 

 

 

Anyway:

Ser at Rexton 290'ene stort sett er i mye bedre forfatning en 270'ene. Virker som eierene av 290'er tar bedre vare på bilene sine enn 270 eierene.

Ser disse også kan "tunes opp" fra 120hk/260nm til 140hk og ca 320nm via diverse firmaer....kanskje man kan skvise ut mer og, hvem vet.

 

Hva tenker dere om 290? Har de masse snodige feil?

Tåler auto-kassene på disse en litt sprekere motor?

Andre erfaringer med 290'ene?

 

Alle tips tas imot!! :)