Gå til innhold



Foto

Lada Niva 1979 model TIL SALGS!

niva 1979 niva til salgs lada til salgs selger niva selger prosjekt tidenes terrengvogn

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 Tørris

Tørris

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 23 October 2015 - 10:20

God dag godt folk!

 

Har bestemt meg for å se '79 modell nivaen min, da jeg simpelthen ikke har tid til å jobbe på den. Selv kaller jeg bilen "Prosjekt perfekt" (med trykk på prosjekt). Er over tiden blitt en del rust, men for riktig persjon, med tid og en stødig sveisehånd bør dette være et godt vinterprosjekt. Såvidt meg bekjent er ramme forholdsvis bra, men dørken bak må kappes ut og byttes. Selv har jeg byttet venstre drivledd fremme, og ny overhalt clutchpumpe er klar for montering. Har ikke startet den på et par år, men sist gikk den som en klokke. Clutchen fungerte dog ikke. Bilen kan vel ikke sies å ha blitt pent behandlet, da jeg kjøpte den av noen som hadde benyttet den som skogsbil. Ikke skilter. Bilen står per nå ikke hos meg, så bilder har jeg ikke, men kan tas på forespørsel. 

 

Skulle du lure på noe, er det bare å spørre så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. (Klisje coming up!) Jeg vet desverre ikke så altfor mye om historien til bilen, annet at den har gått fra div. eiere, uten å bli registrert om. Jeg jobber per nå på å få den over på meg, da dette ikke gikk i første omgang. Dette vil bli ordnet, evt. kan jeg være behjelpelig på å sette deg i forbindelse med eier (på papiret).