Gå til innhold



Foto
- - - - -

Mazda B2600

kufanger offroad veltebøyle ekstralys bensinmotor tørstsomfaen

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Vasvikingen

Vasvikingen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 29 November 2015 - 18:42

Har en deilig B2600 fra det Herrens år 1988. Gjort mye med den og er igrunn drittlei snart da jeg har skjønt at det enda er langt igjen...

 

Når jeg kjøpte den for 2 mnd siden funka ikke tempsensoren te motor'n så den blei bytta kjapt. Da så jeg hvor varm denna stakkaren blir pga manglende kjøleribber på radiator, som jeg ikke har råd te å fikse enda...

 

Etter 2 timer i gårdsplassen så jeg den var for liten så fikk hivd meg rundt og kjøpt noen 31x10,5x15" dekk med felger. Det blei straks mye bedre!

 

Så etter noen dager kom jeg over en billig kufanger fra en 1.gen Pajero som passa perfekt på min i bredden. Måtte jo bare ha den så den blei festa med vinkeljern fra Biltema, samt støttestag overs. God som gull. Fikk også Satt på noen "Offroad" ekstralys fra Biltema.

 

En kamerat har kjøpt seg maskin te å lage klistremerker på så jeg blei litt prøvekanin :P Bakpå planet ligger nyinkjøpt veltebøyle fra en Hilux også. 

 

 

 

Fant så ut at 31" var litt pinglete etter å ha stått fast i skauen i 3 dager. Bytta dem inn i 33x14,5x15". Blei straks bedre.

 

 

Blei reine monsteret med dissa på. Stakk greit ut på utsida også :P 

 

Derfor var jeg på hoggeren å fant noen breddere fra en grønn Cherokee som jeg lakka mattsvart og kappa te, før jeg skrudde dem fast i skjermene med karroseriskruer. Ser helt greit ut. 


Alt går med Fart!
Biler som bruker under 1,5L på mila er femi :)

Vasvikingen
Dora The Explorer II

.


#2 dodgepiper

dodgepiper

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:

Posted 22 December 2015 - 21:48

Bilder?