Gå til innhold



Foto

Klaprelyd ved gasspådrag Suzuki Xl-7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 salia

salia

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 28 January 2016 - 11:08

Hei

 

Kan begynne med at jeg har hatt min XL-7 i snart seks år, og det har vært en fantastisk slitesterk bil hittil. Det eneste jeg har gjort utenom servicer er å bytte bremseskiver og klosser foran, samt foringer til stabiliseringsstag. Men det er et problem som til tider irriterer meg litt, og det er at det oppstår en slags klaprelyd eller skurrelyd når jeg gir gass fra lave turtall. Si at man kjører opp en bakke i fjerdegir, lar turtallet falle under 1500 omdreininger for så å gi gass igjen, da oppstår denne skurrelyden. Det i seg selv er ikke noe problem, men det virker som det forsvinner mye moment fra motoren ut i drivverket et sted, men jeg skjønner ikke hvor. Noen jeg har snakket mener det kan være utløserlageret i clutchen, men det som er pussig er at denne lyden forsvinner helt når jeg kobler inn firehjulstrekken, og bilen oppfører seg som "normalt". 

 

Jeg tror også jeg har hørt eller lest om noen som har opplevd tilsvarende med disse bilene. Skulle gjerne likt å vite hva som er årsaken, og om det i det hele tatt er noe som er feil. For sånn som det er nå må jeg liksom tilpasse kjøringen etter denne lyden, noe som innebærer å kjøre på et lavere gir enn det som egentlig er nødvendig i visse situasjoner. Alle tips mottas med stor takk. :)