Jump to content



Photo

hel bakaksling / differensial Cherokee XJ 2001 2,5TD ønskes kjøpt


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 JanH

JanH

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 posts

Posted 28 March 2016 - 13:18

Hei,
Jeg har en ulyd som kommer bakfra under bilen. Differensialen lekker olje i framkant.
Har sett på Youtube videoer og andre steder om å overhale diffen, men synes det ser komplisert ut.
Ser at komplett bakaksel m diff koster mellom 3 og 5000 fra USA. Det er vanskelig å vite hvor langt de er gått (garanti er vel stort sett bare tre måneder...)

Er det noen som har eller kan anbefale kjøp av overhalt diff / Bakaksling?

Eventuellt fortelle meg at overhaling av diffen er en smal sak ;-) 

mvh
Jan

 

 

tlf:9168 4082


Serious sportfishermen usually have a target fish. They go to a particular place at a specific time of the year to catch a specific kind of fish of a particular size on an appropriate type of tackle.

#2 JanH

JanH

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 posts

Posted 29 March 2016 - 13:18

er det sannsynlig at en bakaksel fra en
1999 mod 2.5 bensin sport utgave
har samme bakaksel som min 2001 2,5TD ?
 
Kan få kjøpt en, men selger finner ikke noe merke på bakakselen

Serious sportfishermen usually have a target fish. They go to a particular place at a specific time of the year to catch a specific kind of fish of a particular size on an appropriate type of tackle.

#3 Red Ball

Red Ball

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 posts

Posted 06 April 2016 - 17:22

Hei.

Du bør absolutt være sikker på utv. Dette fordi diesel- og bensinaksler har en tendens til å ha forskjellig utv. Jeg vil tro at din dieselutg. har høyere utv. enn en bensin. Hovedsakelig fordi dieselmotorer har vært kjent for å være mer saktegående enn sine bensinbrødre.