Gå til innhold



Foto

Galloper lekker litt olje.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Ole Grande

Ole Grande

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 24 May 2016 - 15:39

God dag.
Jeg vurderer kjøp av galloper 2001mod 2,5L 99hk.
Jeg vet at det er en gammel bil og alt det der, men den lekker litt olje fra bakkant av motor mot torpedovegg. Litt vanskelig og si hva det lekker fra iogmed at nåværende eier ikke vet eller har tatt motorvask føre jeg så det. Nåværende eier sier han har fylt på ca en liter olje på ca ett år. Vet dette er ett litt defust spørsmål, men er det noen som aner hva dette han være, og er det noe store problemer med evt pakkningsskifte o.l.

Håper på raske svar.

Takk for det.

Mvh Ole Morten Grande

#2 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 24 May 2016 - 21:55

God dag.
Jeg vurderer kjøp av galloper 2001mod 2,5L 99hk.
Jeg vet at det er en gammel bil og alt det der, men den lekker litt olje fra bakkant av motor mot torpedovegg. Litt vanskelig og si hva det lekker fra iogmed at nåværende eier ikke vet eller har tatt motorvask føre jeg så det. Nåværende eier sier han har fylt på ca en liter olje på ca ett år. Vet dette er ett litt defust spørsmål, men er det noen som aner hva dette han være, og er det noe store problemer med evt pakkningsskifte o.l.

Håper på raske svar.

Takk for det.

Mvh Ole Morten Grande

Det er vel en Mitsubishi 4D56 motor (eller tilsvarende koreansk kopi) i Galopern?

Isåfald er det en halvmåne gummipakning som pleier å lekke litt i området du beskriver. Ikke noe å være veldig redd for. Kurrant å bytte. :)

Sent fra min HUAWEI Y360-U31 via Tapatalk

#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 25 May 2016 - 17:23

Helt vanlig lekkasje. Fjern IC. Så skrur du av toppdekslet, vasker kontaktflater og sauser inn toppdekselpakninga og halvmånepakningen med silikon. Monter, ferdig arbeid.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#4 Ole Grande

Ole Grande

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 25 May 2016 - 20:21

Takker for beroligende svar. Jeg har nå sakt jeg skal ha bilen, og henter den på fredag. Det blir morro.