Jump to content



Photo

4wd bryter problemer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Øya P

Øya P

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 posts

Posted 14 November 2016 - 19:41

Hei.
Har problemer med 4x4 på min Dodge Durango 4,7l V8 2001mod.
Jeg får ikke lagt bilen over i 4hi eller 4 Lo.
Bryteren viser ingen lys når jeg prøver og legge over, det er heller ingen ting som tyder på at noe som helst skjer.

Forrige eier sier han akkurat har byttet tccm modulen, Og alt fungerte fint etter han byttet denne. Det er nå ca 1 uke siden.

Noen som har erfaring med dette?
Hjelp hjelp

#2 storbonden

storbonden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 390 posts

Posted 18 November 2016 - 12:12

Hadde noe lignende med min dodge ram. Den "avlydet" ikke bryteren, men kunne finne på å skifte til 4x4 mens jeg kjørte, uten jeg rørte bryteren. Altså levde sitt eget liv. Etter en stund forsvant alt av lys i bryteren. 

Demonterte girvelger motoren på fordelingskassa og gjorde den ordentlig rein. Det har ikke vært noe problem siden. Sitter noen "følere" inni der som forteller når kassa er i posisjon, og hvis de ikke får signal slår den tydeligvis ut. 

Hjelper ikke det så sjekk bryteren inni bilen.



#3 Vasvikingen

Vasvikingen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 posts

Posted 18 November 2016 - 13:26

På min Ford Explorer (veit det er helt anna bil) så sleit jeg med det samme. Viste seg at det var så enkelt som en sikring. Hadde heller ikke bakrutevarmer og O.D. når dette skjedde, som også var på samme kretsen fant jeg ut av :) Om du ikke har prøvd det så sjekk det ut, jeg også tvilte på at det var så enkelt, men det var det :)

Evt. kan det hende den ligger inne med en feilkode som må slettes først pga det bytte? :) 


Edited by Vasvikingen, 18 November 2016 - 13:27.

Alt går med Fart!
Biler som bruker under 1,5L på mila er femi :)

Vasvikingen
Dora The Explorer II

.