Gå til innhold



Foto

Spørsmål om Tahoe 99 mod


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Burgern

Burgern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 21 February 2019 - 21:39

Halloen folkens

Har hentet meg en Tahoe 6.5 td fra 1999. 

Det jeg lurer på er om jeg sansynligvis har L60-kassa og om den skal ha dextron 3 olje vanlig mineral. (6bolts felger)

Så er det motoren da; leste i instruksjonsboka at det er 15w40 som gjelder, kunne til nød bruke 10w30 om vinteren. Skal dette være god gammeldags mineralolje? Mener å huske API CH-4 var spesifikasjonen.

Videre har jeg sett at det er lurt å bytte en låsebolt i bak-klokka? Hvor er den og hvor får jeg tak i den?

Så har jeg klakking i motor på styrbord side; vakuumpumpe? Hvor får jeg fatt i den?

Andre ting jeg bør være obs på? ATF-olje i dieselen som smøring/rens? Eventuelt totaktsolje?

Motorlampe lyser, selger sa dette er EGR ventilens skyld.

Dette er sikkert diskutert i andre tråder, men drister meg alikevell til å poste en egen tråd når det for min del ser ut til at noen tråder begynner å bli gamle...

Takker for svar ^_^



#2 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 06 March 2019 - 09:15

Halloen folkens
Har hentet meg en Tahoe 6.5 td fra 1999. 
Det jeg lurer på er om jeg sansynligvis har L60-kassa og om den skal ha dextron 3 olje vanlig mineral. (6bolts felger)
Så er det motoren da; leste i instruksjonsboka at det er 15w40 som gjelder, kunne til nød bruke 10w30 om vinteren. Skal dette være god gammeldags mineralolje? Mener å huske API CH-4 var spesifikasjonen.
Videre har jeg sett at det er lurt å bytte en låsebolt i bak-klokka? Hvor er den og hvor får jeg tak i den?
Så har jeg klakking i motor på styrbord side; vakuumpumpe? Hvor får jeg fatt i den?
Andre ting jeg bør være obs på? ATF-olje i dieselen som smøring/rens? Eventuelt totaktsolje?
Motorlampe lyser, selger sa dette er EGR ventilens skyld.
Dette er sikkert diskutert i andre tråder, men drister meg alikevell til å poste en egen tråd når det for min del ser ut til at noen tråder begynner å bli gamle...
Takker for svar ^_^

 
4L80E har kört Dextron 3 mineral på mina

 

15/40 Mineral inga problem byt hellre ofta 

 

Brytepinne. Link: https://offroad.no/f...lt#entry1712057

 

Vaccumpump kan vara. Ta av en vaccum slang o känn om den suger. Ta av multiremen provstarta hör om ljudet blir borta. Inte provköra då vattenpump är remdriven.

Du har också ventil till vevhus vetilation på denna sida. Link: www.ssdieselsupply.com/p56_6.5td_crankcase_depression_regulator_valve.html#photo

 

Extra smöring är ju inte fel. Tvåtaktsolja eller ATF finns ju fler som provat med ok resultat. Jag körde inte med detta.   

 

Egr ventilen ger inte motorlampa. Men ev styrning/ solenoider kan ge de. Felkoder? 

 

Delar:

Tex

Sarpsborg Motor

Amerikanska bildelar Halden

 

Usa:

Rockauto.com

 

Använd sök på offroad så får du en del träff. 

 

Mvh

Manfred


Edited by manfred, 06 March 2019 - 09:16.