Gå til innhold



Foto

Chevrolet avalanche


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 stein-are

stein-are

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:
  • Mine Kjøretøy:
    chevrolet suburban 1996 mod

Posted 08 September 2022 - 16:27

Har en avalanche med 5.3 l . Monterte nye topper alt fungerte, demonterte gasstanke siden gassanlegg er utkoblet, da jeg skulle starte bilen var null oljetrykk. Noen som har noen ideer om hva som kan være galt?

#2 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Elverum
  • Mine Kjøretøy:
    2009 Chevrolet Tahoe LTZ
    1977 Dodge Aspen SE

Posted 08 September 2022 - 19:43

Hvis du bare skiftet toppene og demonterte gassanlegg tenker jeg kanskje oljetrykksensoren eller ledningene til den?

Den sitter på blokka mot torpedoveggen, bak innsuget.

 

En annen ting kan være frostvæske i oljen. Hvis du bruker den røde frostvæsken til GM (DexCool) kan den gunke seg til ganske kraftig hvis den blander seg med oljen.

Dette kan blokkere kanaler/oljefilter/oil pressure sensor.

 

Hvis operasjonen innebar at du rørte oljepumpa kan det være O-ringen på pickup røret som ikke er ordentlig på plass.

 

 

Vanskelig å diagnostisere uten mer info også. Hadde du normalt oljetrykk etter montering av toppene? Er du sikker på at du mangler trykk? Får du ulyd i løfterene? 


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#3 stein-are

stein-are

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:
  • Mine Kjøretøy:
    chevrolet suburban 1996 mod

Posted 09 September 2022 - 20:18

Oljetrykk var normal før toppene ble byttet, den har bakket et par timer etter det og alt normalt. Mener å høre at den tikker på ventilene nå. Skal prøve og måle oljetrykket i morgen. Finner ingen feil med ledninger.