Jump to content



Photo

Spørreundersøkelse: Hva ødela du sist på niva'n


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
112 replies to this topic

#1 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 14 September 2004 - 23:00

Vi satt og diskuterte hva man bør oppgradere på niva'n i går - og jeg fant ut at jeg faktisk ikke husker hva som røyk sist vi var ute å winsjet. Så jeg vil lage en "liste" hvor man bare skriver inn det som knakk - og om et halvt år kan vi se hva som oftest ryker - dermed bør oppgraderes...

Jeg begynner:

Drivverk: Innmaten i bakaselen og et knuteledd på høyre stikkaksel



#2 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 20 October 2004 - 23:00

Jeg har vel "mista" spylerveskebeholderen kanskje 5 ganger oppi viftereima, og den er jo så dårlig at den bør jo skiftes til noe med bedre trykk uansett

noen ideer om hvilke som kan funke bra i Lada'n - lag en ny tråd om det isåfall



#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 posts

Posted 16 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Knakk festet på klokka foran igjen... det er vel andre gangen - det er noe driit at den er i støpealuminium...



Opprinnelig postet av bebe

Jepp... En kompis med Niva har gjort akkurat det samme 2 ganger på 2 år...


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#4 TurboTidem

TurboTidem

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 posts

Posted 16 April 2005 - 23:00

Mista hele eksosen IGJEN!!! begynner å bli temmelig vant til å kjøre på fri eksos for tiden!

Halvor

Kan ikkeno, men vil gjøre masse

#5 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 15 April 2005 - 23:00

den skrua kom fra kardangen foran :-(



#6 zellus

zellus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 posts

Posted 15 April 2005 - 23:00

og hvis det blir lekkasje på kjølesystemet vær forsiktig med hvor mye radiatortette middel du bruker, lett for at termostaten henger seg og vips så har du en varmskjært motor!!! da kjølevæska ikke går gjenom radiatoren og blir for varm. sad.gif

#7 eor

eor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 731 posts

Posted 14 September 2004 - 23:00

Registerkjedeføringa ble ødelagt sist og før det så var det tre drivknuter som ble ødelagt. dette er også alt jeg har ødelagt.




Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor

#8 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 posts

Posted 16 April 2005 - 23:00

tok kanksje litt av sist jeg kjørte så klarte knekke stikkakslingen.. følte bare for å dele dettte..

-----------------


(Tiligere utforkjøre)
West Coast Offroad

#9 werner

werner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 512 posts

Posted 23 November 2004 - 00:00

Vel,først så røk eksos potta da jeg ble hengende på no stein i et steinbrudd,hakke no mer tips enn at nå høres det ut som en v6 motor:-) men enkelt å lage seg en jern beskytter,så ble det diskolys som alltid kom på etter at bilen ble slått av,lette etter feilen men fant den ikke så da ble jeg nødt til å montere hovedstrøms bryter,noe som burde vært standar på alle biler. Så røk andregir å etter en mnd røk fjerdegir å så om litt røk hele kassa,å det er bare å skru for å få skiftet.
(men en varme garasje anbefales,for i -15 blir det bare 2 skruer om dagen)

#10 JRHauge

JRHauge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 posts

Posted 20 September 2004 - 23:00

Kan vel si jeg knakk av litt av eksosen jeg også...tongue.gif

Kjører hvor det kjøres kan!

#11 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 posts

Posted 14 September 2004 - 23:00

Sist jeg var ute og kjørte, hørte jeg en liten smell framme.
Panseret løsnet og landet 30m bak bilen. Panseret kom ikke borti noe.
Bilder i min garasje.





#12 Polly

Polly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 164 posts

Posted 15 September 2004 - 23:00

Etter høst treffet fant jeg plutselig at jeg hadde dratt av fremre bakaksel feste i bilen (les ramma). LITT vinglete å kjøre...devil.gifmellow.gif

Kammeraten din sa det var greit....

Polly

Member of Russerbanden fra Lier!!

#13 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 15 September 2004 - 23:00

og jeg kan jo legge til at jeg dro av eksospotta i pinsen...



#14 bjørn

bjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 230 posts

Posted 15 September 2004 - 23:00

Det første som har ryki på bilen min er festet på høyre side til frontdiffen.. Av en eller annen grunn har det sprukket rundt mutteren. Aner ikke hvorfor.

#15 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 24 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
BEBE: tror du glemte å nevne høyre driv ledd????????????


Stemmer - og nå venstre også! så det blir begge da!

Fant forresten en skrue under panseret i dag tidlig - følger opp hvor den kommer fra!

Knakk forresten der hvor setet mitt legger seg nedpå så jeg sitter som man gjør i Pisa



#16 mikael

mikael

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 493 posts

Posted 15 April 2005 - 23:00

coilen og festene til eksos potta og lykte glasse foran fog et dekk da:D

#17 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 23 January 2005 - 00:00

BEBE: tror du glemte å nevne høyre driv ledd????????????

#18 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 23 January 2005 - 00:00

Knakk festet på klokka foran igjen... det er vel andre gangen - det er noe driit at den er i støpealuminium...



#19 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 posts

Posted 01 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Skifta hjullager og styrekuler.
Hjullager bør man sjekke hver gang man har kjørt realt offroad, det tar jo ikke lang tid heller.
Jekk opp bilen foran og ta i overkant og nedkant av hjulet - prøv å bevege hjulet inn/ut - er det slark så ta bort lokket mellom hjulbolta(blankt)- er det slark så ta en 27mm pipe og stram til. Deretter løsner man mutteren-skrur den igjen til det tar litt-stramm så vidt litt til. Kjenn at hjulet går lett rundt og ikke henger igjen. Vips så er det gjort.
Håper forklaringen er grei å forstå.

HEHE lærte det i helga av 4x4 verst og mye annet... Kjekk kar. wink.gif

Opprinnelig postet av ingos



...Men, ikke stram for hardt.. wink.gif

Offroad.no


#20 eor

eor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 731 posts

Posted 01 December 2004 - 00:00

Kanel tetter

Erling
'92 Lada Niva
'03 Ski-Doo Mxz 800 REV x
Suzuki lj50 med kadett motor