The CHEVY Garage
#1
Posted 07 May 2003 - 23:00
Presenterer litt av bilparken
Jeg er en die-hard-chevy-fantast, og det går stort sett i 80 talls full size Chevy med 6,2 diesel- en helgrom maskin det er mange myter og vondord om rundtomkring.
Først ut er selvsagt Chevy Van:
Denne har Oslo Energi hatt som service-bil.Det er en 92cargo van, ombygd av Pathfinder til 4x4, som betyr org. 3 tommer heving på klosser bak, dana 44 foran med ny travers og bladfjører. Det er en Borg Warner 1356 transfer, 4L80E automat og 6,2 diesel med "home made Ram-Air". Har hevet den ytterligere 2 tommer, skåret vekk mye skjermer og fått på 35 BFG-mud - ikke dårlig for en brødbil !!!
Kommende prosjekt på denne bilen: ombygges fra lastebil til 8 seters personbil, nye giringer i akslene fra 3:73 til 4:56 og ARB lockers.
Så skogsbilen en Sub-up:
Begrepet Sub-up er kanskje nytt for noen, men det er bare en suburban som har fått fjernet halve taket og blitt pick-up. I tillegg sitter det forfjører fra "gud-veit-hva", shackel-flip bak og skåret vekk omtrent det som er av skjermer. Det sitter 38 tomere på 15 tomms 8 bolt felg. Selvsagt 6,2 diesel,400auto, 208 transfer, org 10 bolter foran og 14 bolt semi bak.
Så nykommeren: Pick-Up'n:
Dette er en '86 Chevy K30, lasteevne 1,6 tonn !!! Har sin opprinnelse som mobliseringsbil i Tyskland fram til '91. Så overtok den amerikanske ambasaden i Oslo bilen fram til i våres. Det er 6,2 diesel, forsterka 400, 208 transfer, dana 60 foran og FF 14 bolt bak med 4:56 giringer.
Planer for denne: Den skal ut i spesial løypa i biltrail - en dag !!!!
Det må bli 35 eller 38 tommere, ARB foran og detroit-locker bak.
På tunet står også en '78 Blazer, (desverre med bensinmotor):
Og John's delesubb:
Har også en annen 4x4, en tysker, Magerius D. :
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#2
Posted 21 February 2004 - 00:00
Så desverre blir nok ikke P-U solgt noen gang :D
Nannestad: Passer helt fint, bare ring litt føre du kommer, så jeg er sikker på å være inne..
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#3
Posted 21 February 2004 - 00:00
Kommer til jobben din mellom 11.00 og 13.00 Ok?????
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#4
Posted 21 February 2004 - 00:00
jeg må bare si at jeg fikk tilbake litt av troen på amerikansk "hardware" når jeg så army-pickupen din hos amund sist helg.
er jo fra halden og har vært gjennom noe amerikansk. en 1967 elcamino, en cj-7 og kjørt masse forkjellige amerikansk. amerikansk 4x4 er som regel underdimensjonert.
men fy faen de kan hvis de absolutt vil/må. pickupen din var helt villt specca!
jeg tror nesten du må gi meg et hint hvis du skal selge den en gang
håvard : BJ42
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=3754
#5
Posted 21 February 2004 - 00:00
Mandag er "Pick-Up" dag ....:D
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#6
Posted 30 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
...... eller var de i slikt et lite format ? Opprinnelig postet av dalix
16 inches, man.......:D:D:D:D
ikke montert enda...har litt problemer å finne ut av hvilken bil de skal stå på.....
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
#7
Posted 21 January 2004 - 00:00
Sitat:
HALOOOO!
Jeg snakka om brukte haller, ikke nye.....! Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#8
Posted 21 January 2004 - 00:00
Sitat:
Så du ikke innlegget midt Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#9
Posted 30 October 2004 - 23:00
#10
Posted 20 January 2004 - 00:00
Jeg snakka om brukte haller, ikke nye.....!
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#11
Posted 20 February 2004 - 00:00
Nå er jeg snart ferdig med å trykke opp penger til, og de er uten merker fra farge ampuller
Kan jeg komme å hente fjærene Mandag eller Tirsdag neste uke:wtf:
Tenker da å komme i lunsjen min.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#12
Posted 17 January 2004 - 00:00
Sitat:
hey kossen ska du festa den lysbøylen
Har jaggu glemt å ta bilder av vogna etter bøylen ble montert. Skal grave fram'n i morgen, den er under ca.40 cm snø...
Men det er slik jeg har festet lysrekka til bøylen:
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#13
Posted 27 October 2004 - 23:00
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink........
#14
Posted 25 December 2003 - 00:00
Trondhjemmer i eksil.
www.team-gnu.com
Stabstag er overvurdert.
#15
Posted 25 December 2003 - 00:00
IF IT AIN´T HEAVY, IT AIN´T NOTHING
#16
Posted 25 December 2003 - 00:00
Sitat:
Leste på internett om en fyr som hadde helt lik bil til deg (pick up`en)
Han hadde planer om å fjerne 6,2`en, og montere den nye 6,6 TD Duramax fra Chevrolet
Det hadde vært noe
Team Low Cost Offroad
He he, Trond (Chevy4x4Van) har blitt den nye helten min, nest etter supermann
IF IT AIN´T HEAVY, IT AIN´T NOTHING
#17
Posted 20 January 2004 - 00:00
Sitat:
Fjørpakkene er stivere foran og mykere bak, enn de orginale var. Men sjekker du litt lengere ned i garasjen finner du bildet av de gamle fjørene. Den orginale bakpakka ver jæv.. stor, så bilen var uhyggelig stiv bak.
Ved å få den stivere foran, kan man fjerne krengningsstaget, som bare er til hinder i skogen.
Så jeg er fornøyd med mitt Pro-Comp sett Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
Det høres bra ut! Tror jeg satser på et slikt sett! Jeg har en slik kjempe fjørpakke liggende jeg også fra de akslene jeg "fant" i skogen. På subben står det også noe enorme greier det er en slik towing package med dobble dempere fremme osv. Så det begynner å bli mye fjørstål til overs i "garagen"
Pick-up: http://www.offroad.n...de=View&RID=261
Subben: http://www.offroad.n...de=View&RID=408
Only milk and juice come in 2 liters.
#18
Posted 25 October 2004 - 23:00
cowboyhatt, øl og pistol... resept på en aften spekket av suksess...
Ferdig med senke, klar for å heve...
#19
Posted 25 October 2004 - 23:00
JL
#20
Posted 20 January 2004 - 00:00
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!