Jump to content



Photo

Ufullstendige brukerprofiler


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
110 replies to this topic

#1 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Ufullstendige brukerprofiler er mange ganger irriterende og det burdet være en plikt å fylle ut denne delen for å være bruker av dette forumet.
På denne måten er det også enklere å få ut useriøse personer. Det er en stor fordel ved kjøp/salg at denne opplysning er oppgitt, for da unngår man unødvendige spørsmål. Sikkert flere gode argumenter, men jeg kommer ikke på flere nå.
Kan godt være at noen ikke forstår helt menigen som nye og de kan være litt unnskyldt. Disse burdet få en tilbake melding fra en redaktør.

Et annet spørsmål er hvorfor enkelte ikke fyller ut profilen sin:wtf:

Ønsker med dette innlegget å få redaktører til å ta tak i dette problemet og brukere til å komme med sine meniger.

Håper dette innlegget vil lage en god diskusjon i forumet.

Useriøse innlegg vil bli strøket bort, dermed basta.
Kom heller med konstruktiv kritikk, en tommelfingregel heter 3 positive og 1 utfordring.



Mvh
Ingar;)

#2 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 posts

Posted 29 October 2004 - 23:00

Siden denne tråden i utgangspunktet handlet om ufullstendige brukerprofiler, så får jeg skrive om mine erfaringer.

Når jeg oppdaget dette nettstedet, syntes jeg at det virket veldig interesant. Famla vel litt rundt omkring på forumet en tid før jeg hadde mitt første innlegg. Var vel kanskje litt usikker på hvor seriøst dette forumet var, så i begynnelsen oppga jeg ikke mer enn høyst nødvendig for å bli medlem her. Det gikk vel ikke lange tiden for at jeg oppgraderte profilen med fullt navn, bosteds kommune og mail-adr.

A & A, takk for et flott forum. Stå på.

Mvh Frank W. Seiness. Tromsø.

#3 bebe

bebe

    NTC - Norsk Trophy Club

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1098 posts

Posted 29 October 2004 - 23:00

regler regler regler... det nytter jo ikke å påkreve at man skriver inn fylke da.. hvem skal sjekke at ikke jeg bor i Hammerfest?



#4 -=Vollan=-

-=Vollan=-

    Submarine'r

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Ja det skal du ja!!! Og velkommen hit!!!smile.gif Vi starter kl 13 slik at du vet d.

Det var bra at dette temaet kom opp i forumet!!smile.gif

På tide å skille asfalten fra mud'n!!

Mine linker:
9INCHISKING'S PITSTOP
OPPDAL 4X4



#5 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Jeg har nå sendt en PM til Administratorer og håper de kan komme med en uttalelse i denne diskusjonen.




God helg til dere alle, i morgen skal jeg til Oppdal 4x4 og kjøre offroad+rydde noen nye løyper:D:D:D:D:D


Mvh
Ingar



Stil
Member of russerbanden from Lier
And
SOON MEMBER OF LORTLIGAEN FROM OPPDAL:

#6 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 posts

Posted 01 November 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hei alle sammen.. Har fulgt litt med i denne diskusjonen.

Mye gode forslag her, men det er ikke alle som lar seg gjennomføre på en grei måte. Vi har prøvd noen forskjellige ting, slik som at alle nye som registrerte seg fikk en mail med en link de måtte klikke på for å få kontoen aktiv. Dette var et problem for mange brukere slik at vi fikk bare masse mer arbeid med å rydde opp i det.

Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette, men vet av erfaring fra andre forum at det ikke er noen lett måte å få bort alle de som er useriøse. Er med å driver noen andre store forum, og en av de bruker seg av mobilnummer. Fungerer forsovidt greit, men det blir et kostnad spørsmål og om man faktisk blir kvitt de useriøse. Da det er bare å kjøpe et kontant kort og voila man er inne.

Man må jo heller ikke skremme bort eventuelt nye brukere. Det burde jo ikke være for vanskelig å bli medlem her. Da det er mange brukere her som ikke er så datakyndige, og det er jo helt greit. De sitter jo på ekspertise på andre plan som å skru bil:)..


.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

Opprinnelig postet av anders


Blir IP adresser logget?

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"

#7 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
lulle:Hvorfor legger du ikke inn navnet under profilen din? Yrke useriøs??? Hva er det for et yrke?

Opprinnelig postet av ingos



det er vel kun et yrke som igjen og igjen blir kalt useriøse her og det er biltilsynet !!!!!!!




President Of DEA Fan Club
and
MhcG2c

#8 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Har ikke helt forståelse for dette med stjeling av biler, for at eierne av noen av di dyreste og mest påkosta bilene her på forumet har fullt navn og adresse i profilen sin.

Tviler på at noen bestiller et tyveri av Zuki 413 min eller av Geirs Niva. Blir litt sånn "jarles mobil paranoia" for meg av dette.

Det er svært sjelden at biler som har vært med i reportasjer i div. blader med fullt navn osv. blir stjælt. Hvis dette var et sånnt jævli stort problem hadde ikke sider som autodb og finn kunne eksistert der står navn og adresse og tlf nummer til de som selger.

Hvis du var biltyv ville du da:

1 Funnet frem til offroad.no bladd gjennom mye søppel (i en biltyvs øyne) på rigs til du fant den bilen du hadde lyst å stjele..... for så å bli medlem av forumet for å kunne se profilen.......

eller

2 Søkt på annonser på nettet etter en mørk 97 Nissan Patrol for det var det du ville ha?

Dein som har mange balla i lufta samtidi får garantert en av dæm i hodet..............au



Pynt e for homsa å småpie!

#9 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Hvis det er noen som mener jeg har glemt noe under oppsummerningen, så kan dere tilføye dette selv.

#10 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 28 October 2004 - 23:00

Oppsummering:
Skjult adresse til den vanlige bruker, men kan sees av red. og adm. slik at de kan ta tak i upassende innlegg fra enkelte. Evt. så kan personer med behov for skult adresse få dette, noe jeg forstår godt etter diskusjonen og PMène som haglet ned i kassa mi i går kveld.
Ulempen med skjult adr. er at hvis om du skal selge noe, så er det mange spørsmål om "hvor befinner varen seg". Stjeling av biler fra forumets brukere eller hetsing er noe å tenke på.

Medlemsavgift vil bidra til å holde mange uvedkommende borte fra forumet.

MM sitt forslag til innmelding er godt.

Et spørsmål ang. dette er: Hvor mye extra arbeid vil dette medføre for A/A å gjøre om sidene?


Jeg for min er veldig glad for alle innspill og skjønner begge parter angående brukerprofilen.
Fikk demostret i går kveld hvor enkelt det er å få finne frem til meg og siden komme for å stjele bilen min.

Ble veldig overrasket over engasjementet i denne saken og det er fint for forumets sin del.

Takk for alle innlegg;)

Nå er det opptil de høye herrer videre fremover:wtf:

#11 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

meget fornuftig poeng MM kom med der.:-)

#12 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
litt offtopic, hva står dea for?

Land Rover 109" Ex-mil

Opprinnelig postet av Go-carter



Spør "presidenten" i klubben.
EvoMan

Duramax, Itte member ta noe som helst....

Opprinnelig postet av Duramax


offtopic, men har vi ikke diskutert ferdig? sofald nesten.. he he .......ja nu blei jeg også nysjerrig.. er d noe sånn losje greier..



#13 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
litt offtopic, hva står dea for?

Land Rover 109" Ex-mil

Opprinnelig postet av Go-carter



Spør "presidenten" i klubben.
EvoMan

Duramax, Itte member ta noe som helst....

#14 Go-carter

Go-carter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

litt offtopic, hva står dea for?

Land Rover 109" Ex-mil

#15 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Sikkert ikkje umulig, de.. i det 21. århundre

Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club
user posted image
Sammen er eg og Kjøsen Dynamitt!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

#16 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Det er da heller ikkje påkrevd no hittil at du skrive ditt korrekte navn. Per dags dato held det med at du skriv eit psedonym.
Skulle vore sånn som MM seier, at du oppgjer ditt riktige navn og bosted, og får sendt passordet på mobilen din..

Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club


#17 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det er da heller ikkje påkrevd no hittil at du skrive ditt korrekte navn. Per dags dato held det med at du skriv eit psedonym.
Skulle vore sånn som MM seier, at du oppgjer ditt riktige navn og bosted, og får sendt passordet på mobilen din..

Jon Svår, 97 15 49 87
Member of DEA fan club
user posted image
Sammen er eg og Kjøsen Dynamitt!!!
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

#18 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Men å kun svare på innlegg med hehe, osv. er vel ikke så veldig nødvendig??? Kanskje ikke nødvendig, men er man kammis så forstår dem hverandre.

Blei ganske engasjert av diskusjonen her, så jeg beklager lengden på innlegget mitt bare fint folk engasjerer seg, noe man mangler mange steder i samfunnet vårt i da.:-)

God natt.wink.gif

#19 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Det virker som de fleste her på forumet er enige i at det bør være et minimum med opplysninger som må fylles ut for å bli medlem, så det bør ikke være så vanskelig for A&A å legge til et par røde "stjerner" i brukerprofilene så navn og evt. fylke faktisk blir påkrevet.

Jeg personlig kan ikke skjønne grunnen til å ikke oppgi navnet sitt til folk man faktisk deler interesse med.
Vi er vel alle interesserte i å få dette forumet til å bli/være et sted hvor man kan hjelpe hverandre og kjøpe/selge ting til hverandre??? Da synes jeg det blir litt teit å "skjule" seg under kun et alias.

Det med seriøsitet kommer vel litt an på øyet som ser, humoren er ikke lik for alle. Men å kun svare på innlegg med hehe, biggrin.gif osv. er vel ikke så veldig nødvendig???

Blei ganske engasjert av diskusjonen her, så jeg beklager lengden på innlegget mitt:blush:blush.gif

Duramax, Itte member ta noe som helst....

#20 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 posts

Posted 27 October 2004 - 23:00

Lurt at man leser det meste før man kommer med innspill. lulle: Jeg skjønner deg og vet litt hvorfor du gjør som du gjør, fult respektert fra min side:-)