Gå til innhold



Foto

vindu`s heis k5


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 09 November 2004 - 00:00

er det mye bråk ob bytte vidushei motoren på en k5? motoren het tatt kvelden og har så vidt sett litt pått men ser utrolig trangt ut..noen som har gjort dette før..trenger også en ny rute!..siderute forran på fører siden..hvor får jeg tak i slikt??

#2 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Jeg gjorde vel det samme, men ulempen er at jeg bare får inn en av de boltene som stikker opp på motoren/heisen. Den siste vil ikke inn med vinduet på. Ser ut som om jeg må velge. Heis eller vindu.. Men, har lagt det litt på is, lakker døra først.

Uansett, trangt og vanskelig ser det ut til å bli. Fikk en del småkutt i hånda når jeg holdt på inni der.

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#3 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 09 November 2004 - 00:00

Skru av skruene på dørstroppene, dørtrekket og "koppen" rundt håndtaket på insiden. Røsk av innertrekket ved å bøye det på skrå oppover og frem. En del klips vil bøye seg, men det er greit og bøye de tilbake.

Skru løs skråstaget over det største hullet og løsne dørhåndtaket. Stikk hånden ned og dra av el-kontakten. Nå er en fin tid og ta på noen tynne hansker.

Så har du til høyre på døra, 2 muttere og 2 bolter som holder vindusmotoren og saksemekanismen fast inne i døra. Når de er tatt av kan du skyve den ut av skinnene som er fast i dørskallet og vri det ut 180 grader gjennom det største hullet. Få noen til å holde vinduet oppe så glir det ikke ned på fingra hele tiden.

Kjøp ny motor 900,- den gamle må borres av, da den er poppnagla, den nye har bolter til å erstatte disse med.

1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#4 Blazer

Blazer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 320 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Er det noenlunde samme operasjon for å ta ut selve heisemekanismen ? jeg mangler noen "tenner" øverst på min og det begynner å bli irriterende å ikke kunne lukke vinduet helt.

#5 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

akkurat det samme!

1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#6 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Her er hvordan man tar ut/får inn ny rute etter at hevemekanismen er fjernet:)


1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#7 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

Slenger inn et tips her.

Motorene er ikke like mellom førerdørene,men på sub er motoren på bakdøra passasjer side lik motoren i førerdøra.Det er samme motoren i bakdør førerside som i fordør passasjerside;)

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673

#8 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 10 November 2004 - 00:00

ingen som har en slik rute liggenes a? på førersiden? og kansje en motor...i østfold traktene?

#9 EKJ

EKJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1257 Innlegg:

Posted 11 November 2004 - 00:00

Halvard har komplett dør fra min gamle subb.. Han kan du ringe på TLF 93260983... Dette er på Tangen, ca en times kjøring Nord for Oslo... Han har også div dekk og felger, samt endel interiørdeler.

#10 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 29 December 2004 - 00:00

Sliter litt med vindusheisene. Har byttet motor/saksemekanisme. Men hvordan få på vinduet igjen? Prøvde først med å tre motor på ferdigmontert vindu uten hell, prøvde så å montere motor/saks for så å tre på vindu, igjen uten hell. Noen tips? Det å løsne heisen var jo lett, men å få det sammen igjen var jo umulig!

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#11 k5 wannebe

k5 wannebe

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

jeg satte inn motoren og heisen...la det løst inne i døra oxo hektet jeg på vinduet etterpå...derreter satte jeg fast motoren og heisen...kan være lurt og dra ut lista til vinsu litt slik at du får bedre plass til og hondtere vindu på