Ferdig med 3" bodylift på 2000mod hilux!
#1
Posted 28 November 2004 - 00:00
Kunne klart på 6 om vi hadde startet riktig..
ANyway. om noen noen gang skulle heve en bil som erl ik min, så har jeg full forklaring og tips på NORSK på min egen hjemmeside..
www.rdlx3m.com gå inn på HOW TO!
Slik ble den nå værtfall:)
www.rdlx3m.com
#2
Posted 30 November 2004 - 00:00
Mener part nr er 28761
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#3
Posted 30 November 2004 - 00:00
1995-NEWER MANUAL LOCKING HUB CONVERSION
So the dealer talked you into a new 4WD Toyota truck with ADD (Automatic Differential Disconnect), and now youve discovered ADD was designed for Stevie-stocker highway trucks. You find yourself having to cope with performance loss, mileage loss, additional wear on your 4WD components (even in 2WD), and significant limitations on suspension system lift and travel. Even worse, theres no inexpensive way to install unlocking hubs on your ADD vehicle.
Downey has taken a couple steps to help bring down the price tag of converting from ADD to unlocking hubs:
First, we established direct ties with the Japanese manufacturers of the components needed for this conversion.
Second, we assembled a bare-bones conversion kit that does not include items which can be reused from your present ADD system (i.e., you can reuse original axle shafts and wheel bearings).
With unlocking hubs your 1996-newer Tacoma/4 Runner/Tundra can accommodate up to 3" of suspension lift with virtually no CV joint buzz at freeway speeds, and get better mileage doing it!
43502 Kit without unlocking Hubs $ 563.85
43502-H Kit with unlocking Hubs $ 700.75
Se http://www.downeyoff...nents/index.htm for bilder av settet.
#4
Posted 30 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
jaja men det er jo ikkeno motstand i det vel?
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
Opprinnelig postet av rdlx3m
Nei.
Men tenkte bare å advare hvis du skal bytte fjærer foran slik at den blir høyere..knutene er dyre...mine ble byttet etter ca30 000km med oppjustert høyde. Fikk slept ned til original høyde og tatt det på garantien da heldigvis. Investerte i Warn nav dagen etterpå
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#5
Posted 30 November 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#6
Posted 30 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
usj..... nei det er ikke aktuelt. å klatre ut hver gang jeg må ha på 4x4..... geez.. kommer til å forbrenne kallorier som f...
neinei.. jeg holder meg til latmanns stikken inni bilen jeg.. men jeg vil gjerne ha litt tips til hvordan i helsikke jeg får på no sperre...... bl.a forran. bak kan jeg ta ved senere ettertid..
www.rdlx3m.com
Opprinnelig postet av rdlx3m
Hvis du monterer navene kan de stå i lock om vinteren eller når du bruker 4wd mye, og så har du mulighet til å sette dem i fri hvis du skal cruise i høy hastighet på f. eks motorvegen, der du ikke har brukt for 4wd. Da sparer du drivknutene mye hvis den er litt hevet. Skal ikke mye til før de blir fort slitt. Er en grunn til at Toyota har "senket" ADD modellene som kom her i Norge som 98 modell.
-----------------
Toylet
www.toylet.no
Opprinnelig postet av massey
et stemmer det vettu! Den vakium klokka der tokk jeg kvelden på 2 dager etter at jeg kjøpte bilen. derfor bygde jeg en massiv skliplate..
klokka beveger på en sånn gaffel sak som kobler inn noe.. så derfor mener jeg at hjula mine ER frie....
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
#7
Posted 30 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
usj..... nei det er ikke aktuelt. å klatre ut hver gang jeg må ha på 4x4..... geez.. kommer til å forbrenne kallorier som f...
neinei.. jeg holder meg til latmanns stikken inni bilen jeg.. men jeg vil gjerne ha litt tips til hvordan i helsikke jeg får på no sperre...... bl.a forran. bak kan jeg ta ved senere ettertid..
www.rdlx3m.com
Opprinnelig postet av rdlx3m
Hvis du monterer navene kan de stå i lock om vinteren eller når du bruker 4wd mye, og så har du mulighet til å sette dem i fri hvis du skal cruise i høy hastighet på f. eks motorvegen, der du ikke har brukt for 4wd. Da sparer du drivknutene mye hvis den er litt hevet. Skal ikke mye til før de blir fort slitt. Er en grunn til at Toyota har "senket" ADD modellene som kom her i Norge som 98 modell.
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#8
Posted 30 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Stikkakslene dine og diffen framme og framre mellomaksel går rundt.
Med frihjulsnav kobler du ut stikkaksel og vil derfor slippe å dra rundt på alt dette når du bare bruker 2wd langs veien!
Men når du skal bruke 4trekken må du ut å vri på navene!
Opprinnelig postet av THX
Mellomakselen går ikke rundt på disse bilene, kun drivakslene. Det sitter en vakumsturt mekanisme på den ene stikkakselen som "deler" den i to slik at venstre drivaksel følger venstre hjul og høyre drivaksel og "stikkaksel" følger høyre hjul og venstre "stikkaksel" går bakover. Dette resulterer i at melommakselen står rolig når kassa står i 2wd.
Dette kalles ADD "Automatic Differential Disconnect"
http://www.off-road....h/add/index.htm
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#9
Posted 30 November 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
usj..... nei det er ikke aktuelt. å klatre ut hver gang jeg må ha på 4x4..... geez.. kommer til å forbrenne kallorier som f...
neinei.. jeg holder meg til latmanns stikken inni bilen jeg.. men jeg vil gjerne ha litt tips til hvordan i helsikke jeg får på no sperre...... bl.a forran. bak kan jeg ta ved senere ettertid..
www.rdlx3m.com
Opprinnelig postet av rdlx3m
Hvis du monterer navene kan de stå i lock om vinteren eller når du bruker 4wd mye, og så har du mulighet til å sette dem i fri hvis du skal cruise i høy hastighet på f. eks motorvegen, der du ikke har brukt for 4wd. Da sparer du drivknutene mye hvis den er litt hevet. Skal ikke mye til før de blir fort slitt. Er en grunn til at Toyota har "senket" ADD modellene som kom her i Norge som 98 modell.
-----------------
Toylet
www.toylet.no
Opprinnelig postet av massey
et stemmer det vettu! Den vakium klokka der tokk jeg kvelden på 2 dager etter at jeg kjøpte bilen. derfor bygde jeg en massiv skliplate..
klokka beveger på en sånn gaffel sak som kobler inn noe.. så derfor mener jeg at hjula mine ER frie....
www.rdlx3m.com
Robert is in tha haaaaaaaos!
Opprinnelig postet av rdlx3m
Dem er nok ikke helt frie...drivaksler og "spider gear" i diffen snurrer
-----------------
Toylet
www.toylet.no
#10
Posted 30 November 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com
#11
Posted 29 November 2004 - 00:00
Hvis du tar en titt i garasjen min finner du en del tips og bilder ang. montering. Det er fullt mulig å gjøre jobben selv hvis man har skrudd bil før og har litt teknisk innsikt.
Du må kjøpe eller låne en del spesialverktøy: Måleur for å sette backlash, momentnøkkel, 11,2mm bor, 1/4'' NPT gjengetapp og toarmet avdrager. Skal du bytte gearing trenger du i tillegg avtrekkerplate og slippmomentnøkkel, evt. en fjærvekt med måleområde 0-2 kg. Det er også greit å ha tilgang til trykkluft og hydraulisk presse.
Men det viktigste er å ha en god porsjon tålmodighet, samt vilje og evne til å gjøre jobben i hht. manualene. Det er "litt" kjedelig å oppdage at diffen kun holdt et par måneder fordi man hadde det travelt og tok noen snarveier...
#12
Posted 04 December 2004 - 00:00
mvh: jkm
"Keep the rubber-side down"
http://www.offroad.n...083&whichpage=1
#13
Posted 29 November 2004 - 00:00
De har nok mest peiling på dette! Hvis du kikker litt i garasjen til HH så ser du montering av ARB
#14
Posted 28 November 2004 - 00:00
Bak finne det andre og billiger alternativer i automatiske sperrer!
Er også mulig å legge inn flere lameller i bremsen!
#15
Posted 29 November 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com
#16
Posted 28 November 2004 - 00:00
Har du no flere tisp til hva jeg burde gjøre?
Jeg hadde 2 knekte fjør på bilen bak.. 1 på hver side.. da jeg bytta til nye så ble bilen automatisk 4cm høyere bak.. For å få bilen i vater har jeg skrudd 13omdr. på tosjons stavene pr side.. Tør ikke å ta i mere om jeg uheldigvis skulle føkka opp mansjettene..
Men jeg skjønner fortsatt ike hvordan du klarte å heve bilen din like mye forran som bak bare ved å skru på torsjons stavene.. eller er det jeg som kløner litt nå?..
Så også no mere til at du har forsterka no deler... Har du no mere bilder av det? Og location.... Hvor på bilen dette er..
thanx
www.rdlx3m.com
#17
Posted 28 November 2004 - 00:00
Eller var det derfor du brukte lengre tid at du ikkje gjor det??
Jon Svår, 97 15 49 87
Sammen er eg og Kjøsen Dynamitt!!!
http://rokkjen.kkonsult.net/
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
#18
Posted 28 November 2004 - 00:00
Jeg brukte lang tid på å finne ut av dette fordi jeg fikk JÆVLI mye deler til overs bl.a 2 små klosser. så var spm hvor de store og hvor de små klossene skulle hen. og hva alt som måtte løsnes fra bilen.
SÅ da satte jeg i gang alene med å heve.. hevet hele kassa bak alene på 2 timer. kløna som faen fordi noen gjenger på kassa tokk kvelden, så jeg måtte gjenge dem opp igjen.
Og etter jeg jeg leste på en pdf fil på bgnor sin side så mente du at man måtte forlenge bensin slangen.. dette var ikke nødvendig heller på min.
Så jeg gikk ut ifra at de 6 festene på planet bak skulle ha små klosser, så 4 store forran med 2 små HELT i fronten..
Da jeg hadde begynt å løfte bakdelen av hytta så kom en kompis der jeg fikk hjelp til å demontere radiator, frontfanger osv.
+ mye pauser og dritt snakk om damer og store hjul, så ble det kjapt 9 timer:)
Ellers gikk det jo jævli fint. ar aldri i hele mitt liv vært bortpå sånne biler og vet ikke hvordan dette funker.. derfor var jeg litt treg i begynnelsen:) men nå fant jeg jo ut av oppskriften
JÆVLI fet den brakka di! Surfa på garasjen din og fikk sett en del bilder..
Hvordan har du heva bilen din bortsett fra bodylift?.. Bare satt på sjaksler og klosser bak? så retta opp forran med torsjons staver? eller?....
Spiser ikke dette no jævli på mansjettene?..
mvh. rdl
www.rdlx3m.com
#19
Posted 28 November 2004 - 00:00
Har bodylifta den 3" og satt på lengre sjakkla, skrudd opp ca 10 omdr. på torson framme, so den er mykje lavere framme:)
totalt ca 4" hevet:D
Kassa bak har boltane annen gjengestigning, so der ligg kansje svaret på koffor dei rauk, om du brukte boltane i settet.
Køyrde i ei veke eg med senka kasse og heva hytte:blush:
For at det skulle sjå ekstra gale ut, so hadde ikkje eg montert på grill eller fanger.. såg ut som den var henta frå ein av MADMAX-filmane då
Jon Svår, 97 15 49 87
Sammen er eg og Kjøsen Dynamitt!!!
http://rokkjen.kkonsult.net/
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150
#20
Posted 28 November 2004 - 00:00
www.rdlx3m.com