Jump to content



Photo

Nybegynnerspørsmål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 primera

primera

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 posts

Posted 18 January 2005 - 00:00

Jeg lurer på litt ang. gps challenge. Har en Garmin etrex legend C og detaljkart for "kristiansand" til denne. Har veldig lyst til å prøve et løp snart. Feks. de som var planlagt i gjerstad og kragerø. Trenger jeg noe mer for å delta enn det jeg har allerede? Har noen en utfyllende forklaring på hvordan dette fungerer?
Takknemlig for alle svar:)

#2 nilskt

nilskt

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 116 posts

Posted 18 January 2005 - 00:00

Hei hei!

Har du sett på www.gps-challenge.no ?
Der finner du mye info!

Dersom du har en bil og en kompis i tillegg til Legenden din, er det nok! Du bør også kjøpe papirversjonen av kartet over det området der løpet kjøres.

Du er hjertelig velkommen til å delta! Ingenting gleder mer enn nye deltagere! Still gjerne fler spørsmål hvis noe er uklart!

Kan til slutt også tipse om en artikkel vi fikk publisert på gps.no : http://www.gps.no/vi...d=119&seksjon=4



-Nils

#3 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 posts

Posted 19 January 2005 - 00:00

Du er hjertens velkomme til å delta på løpet.
Vi hjelper alltid nybegynnere i gang....

________________________________________________________________________________
______
GPS Fantomet - Alle har hørt om han, og denne sesongen satser vi på at det blir en sesong.

#4 expeditiontruck

expeditiontruck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 posts

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hei, Vi i team NORY GT har oppgradert oss fra en legend som vi brukte i begynnelsen (mange ganger uten papirkart i tillegg) , til utstyret vi har idag (laptopp og 2 gps) MEN vi gjør det alltid best resultatmessig når vi kjører kun med 1 eller 2 handholdte gps, så ta med deg en kompis og bli med, det er ikke utstyret det står på. Som Bergum skrev, Vi hjelper alltid nybegynnere i gang.

Rune Rydningen
www.expeditiontruck.com

#5 primera

primera

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 42 posts

Posted 19 January 2005 - 00:00

Hei igjen. Da ble jeg litt klokere. Hvor kommer påmeldingslista til løpene? Er det på gps-challenge.no? Hva slags biler bruker dere andre? Eventuelle papirkart, fåes det i bokhandelen eller er det andre steder det blir kjøpt? Mvh

#6 olemangor

olemangor

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 438 posts

Posted 19 January 2005 - 00:00

påmeldingsliste kommer på gps-challenge.no
Kartene fås kjøpt i bokhandler og hos kartbutikken, løpene kjøres på kartverkes 1:50000 kart


-ole

#7 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 posts

Posted 20 January 2005 - 00:00

Og vi kjører med vanlige biler.
Alt fra Ford fiesta til Ford Explorer.
Det er ikke bilen det kommer ann på, det er hvordan planelegge hvilke poster en skal ta.

________________________________________________________________________________
______
GPS Fantomet - Alle har hørt om han, og denne sesongen satser vi på at det blir en sesong.