Gå til innhold



Foto

Korando vs cj7


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
155 replies to this topic

#1 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 August 2005 - 23:00

Hei!
Har kjøpt en 89mod korando med 2,3 isuzudiesel. Har sett en par av dere har lignende maskin! Litt usikker på hvilke forskjeler det er på delene i forhold til CJ7? karroseri f.eks, går det fint å bruke de rustfrie og kule dør og panserhengslene som finnes til cj7. Ser 4x4supply.no har slike også!

Har planer om å få tak på 33" på noen knallblanke felger, noen som har noe liggende kansje? Tenkte å heve doningen ved å montere akslingende under fjærene istede for over som de er org.,noen som har prøvd? Må vel bruke de orginale platene som ligger under fjærene pluss et ekstra par over for å holde bøyleboltene? Hva sier biltilsynet tro?KULT?

Har en turbo fra en audi 80 diesel, den tror jeg bare Må på, ikke sant?
Trenger også info om noen har prøvd! Så ut som det skulle gå greit å få plass til den,litt bygging av overgang fra eksmanifoil og til turbo+ litt småfiks som oljerør til og fra, fint å holde på med i vinter. Noen som anner om jeg kan få godkjent dette av overformynderiet tro, blir jo ikke store effektøkningen akkurat!

Ikke skriv så mange PM da folkens, alle kan jo trenge litt info. Skriv no gjerne PM til meg da,hehe.
Takker for all hjelp uansett! moro med lavbudsjets offroad også.

AR

#2 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 12 August 2005 - 23:00

Det er jo mange gærninger der ute jo, dette begynner jo og ligne noe ! Hehe !

#3 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Er det bare meg som har servo?!!!!må jo være meeeget slitsomt med 33":P

Opprinnelig postet av Scuba



Scuba da .... Bruke øya !!!
Masse servo her - Åssen trur du en servo ser ut a' ?
Nei den ligner ikke på en selunge. Hvis du fjærner den, så finner du den lille runde klumpen under på venstre side forran. Det er en servo biggrin.gif
Saken er at de som bruker GR Cherokee-snekke har en snekke som er nesten lik den som er uten servo. Derfor ser det ut som det ikke er sevo. Se på bilde av min bil. Den har servo.

SLy

#4 Curre

Curre

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 Innlegg:

Posted 19 September 2005 - 23:00

Hei Fillefranz !

Har vært litt opptatt med andre sider ved doningen om dagen, men her er den foreløpige konklusjonen på caster spørsmålet:
Når jeg monterte akslingen under så brukte jeg den orginale casteren, altså lik avstand fra den nye braketten til den gamle på begge sider av akslingen. men på CJ anbefaler de mer caster en orginalt, så jeg monterte Cj kiler for og se, men da ble mellomaksel vinkelen veldig lav og kjøreegenskapene endret seg ikke ! så jeg tok de av igjen, det kan virke som att korandoen har mer caster en Cj i utgangspunktet, tør jeg ymte frempå om en forbedring !! hehe.... men dette er det sikkert folk som vet mer om enn meg
pr idag kjører jeg ihvertfall med orginal caster! har antydning til sporing men det er vel og forvente pga dekk og høyde !
vil gjerne ha innspill på andre erfaringer !

Ble en helt annen bil med en gang det der Fillefranz !!!! Hehehe......

#5 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

med linken blir det ennå bedre http://www.autoborse...=view;id=180990

#6 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 16 August 2005 - 23:00

Denne blir vel litt dyr som delebil Pumba:)

Ikke har den kalesje heller:(

#7 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 20 August 2005 - 23:00

Jeg har også servo, men bare 30". Men jeg har turbo jeg da.

Her er forøvrig resten av det orginale skallet. Gisbort ved avhenting, haster.

Sender med et bilde av lekebilen også.



Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#8 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 September 2005 - 23:00

HEHE:D:D:D:D:D

Den styggeste korandoen,men med de fineste dekk og fælga!!!!!
Trangt før heving ja!!

Som et barn på julaften da jeg monterte

hadde ikke dekk og felger vært så store og tunge, hadde jeg tatt de med hjem og i senga i natt.
Budsjettbilen som den skulle bli, har nå blitt DYR!
BFG 33"12,5R15 med 15x10 ultra alufelg, en ting å si! PENT!biggrin.gif

#9 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 11 September 2005 - 23:00

Jeg var på Rena lørdag og prøvde korandoen i løypene med "orginale" asfaltdekk. Det var i alle fall 3 til der, og jeg fikk et tips om å bruke 2" bredere felger bak for å jevne ut akselbredden. (325 x 15 dekk - ganske fett) Denne bilen var fra Bergen og den 3. i eierns rekke av Korandoer. Det så ganske fint ut.
Ellers: Det lot til at dynamoen og regulator fungerte et stykke på veien, når bilen var ordentlig varm?? marsfart 100 - og 5 gir hele veien med TD motoren. Behøvde ikke gire ned i noen bakker for å holde farten - ganske ok tur med ca 45 mil på en dag - 0,7 i forbruk - uten varmeapparat.

Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#10 MoTaba

MoTaba

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 864 Innlegg:

Posted 09 August 2005 - 23:00

hehe høres ut som planene er i orden i allefall biggrin.gif lykke til


Ønsker å kjøpe bøyle fra Wrangler TJ eller YJ e. -92! Tlf: 984 39 254

#11 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 09 August 2005 - 23:00

Ser for meg en blanksvart djevel med ytelse helt opp mot 90hk. Blir kult med masse chrome, rustfritt eller dørkplate i alu da!!

#12 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 August 2005 - 23:00

Hehe, frykter for at BT kommer til å lete frem hvitløk og vievann når du kommer og lufter disse planene for dem... biggrin.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#13 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 09 August 2005 - 23:00

Howdy . . . . Cowboy ! Velkommen ombord.
Send meg bilde av bilen din da : st-lybe@online.no ( har et register å fylle )
Har en maskin stående ( ikke liggende )
Har dessuten et komplett sett med turbo til 2,23 maskina di. ( luftfilter, rør, manifolder, slanger, turboen, toppdeksel etc. . . . )
Det er litt kraftigere lager på 2,23 med turbo orginalt og en rekke rør for olje. Jeg kjøpte en med rast blokk fordi jeg trengte starter og dynamo. Tror denne er ok ( ?? )
Hengslene du sikter til er bare å sette rett på .
Akslinger under fjæra ? Jeg har ikke gjort det og kommer rimelig langt for det. Pumba på forumet her har gjort det .
Men skal du gjøre det så må du ha godkjent sett når du kommer til BT.


SLy

#14 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Henger meg på Korandoforum voten:D,nor det gjelder rustfri tilbehør for jeep er det noe som passer,panserlåsene er bare å skru rett på men du må bruke orginalskruene fra Korando,evt kjøpe nye i rustfritt,kjøpte hoodvent til tidlig Cj5 passer på målene men du må file/slippe litt på hjørnene og bore nye skruhull,Hilsen Jon

#15 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Howdy t dæ å Steinar!
Du som har hatt bilen en stund, veit sikkert boltsirkel og innpress også, ser cj7 har 5 bolt og korando`n har 6 bolt.
Tror æ klare mæ med auditurboen, blir uansett ikke det første som skjer(trur æ da,hehe),å den er jo heilt gratis. Enkelt å fikse oljetrykk læll, et t-rør på oljetrykksgiveren f.eks, og retur er nok lett å få ned i gryta også. Alt sagt uten å har sjekka plass noe nøye,men så å si gratis, og det teller litt.
Har du kansje et dørhandtak til venstre side er jeg inntrisert i det. Og racing stoler!! har noen nå sånt liggende som forsatt er pent, men billig.
Skjærmbredderne har også fått hard medfart, så det trengs også,men hær vurderer jeg nye.
Bilder på garasjen nå!

#16 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Sorry på Rigs mener jeg vel!

Takker for all info så langt, glad for all slags info, om dere vet noe, så skriv i vei!!
Trenger vel ikke nesevise råd fra overdrevet amcar frelste og de med feite lommebøker, klarer meg lenge med sakligheter.
Tåler en spøk også da, ikke ment sånn. Litt billig mitt prosjekt i forhold til mange hær.

Hilsen fra cowboy og offroad wannabe, Arild Rabben

#17 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Boltsirkel samme som japs : 6x5,5 inpress = 0 på 8"
ved 10" felg 38mm forutsatt lett heving.senterhull 110mm.
Skjærmbreddere bak har jeg vel , men ikke forran - prøv CJ7
Dørhandtak -- nei - ikke foreløpig . Hører gjerne fra deg hvis du finner noe som passer . Tenkte å prøve Cherokee.
Bor du i Drammen ???
Har satt inn Space Wagon seter i min både forran og bak ( 2seter fra en 7 seter ) De er plenty gode i terrenget.


SLy

#18 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Nope!
D hær e ein ækt trønder du, bor i Trondheim, men opprinnelig fra Hitra. Går sikkert fint å finne lignede dørhandtak, de presser jo bare på en plate innefor hullet i døra,sikkert flere som har den patenten.
Takk for opplysninger om felg, bilen står på jobben shø,så ikke bare å springe ut å sjekke alltid.

AR

#19 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Så at det var den delbilen du hadde kjøpt, men sjekka bare på navn/telefon - fant en med samme navn i Drammen ser'u.
Sjekk PM

SLy

#20 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 10 August 2005 - 23:00

Ta deg en tur til Storås på lørdag.Der kommer det en Korando med 35" og akslene under fjærene.Da får du sett hvordan det skal gjøres.I tilleg kan du få prøvd bilen din.Der er det terreng for alle 4x4 biler.
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=36448
JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS
http://www.offroad.no/garage.asp?Page=ShowGalery&id=4039 Kadettdeler gies fortsatt bort.E-type