inviterer til treff på NAF MR OR's kjørefelt HERSTUA i Nannestad (Nær Gardermoen.)
Treffet vil bli avholdt helgen den 11-13august 2006.
Her er et kart over østlandet....hvor dere kan zoome dere inn mer nøyaktig ved på klikke på zoomer'n over kartet.
Kopi av melding:
http://search.kvasir...king=&delivery=
Herstua er et veldig allsidig kjørefelt for alt fra orginale veibiler som man er redd for å skade...til mer utfordrende terreng hvor man kan utfolde seg med skogsbiler...
Noen bilder fra kjøring på Herstua!
Kopi av melding:
http://test.jeepclub...d=172&Itemid=55
Ta med sure kjærringer og skrikarunger....som helt sikkert glemmer å være sure...og skrikete etter en koselig tur på Herstua en fin sommerhelg....
En kort oppsumering over foreløpige planer for treffet:
Helgetreff fra fredag til søndag.
Camping på Hersjøen Camping, som ligger bare noen få km. fra kjørefeltet.
http://www.hersjoencamping.no/
Fredagen:
*Evnt. litt frikjøring(Arangert som kjøretrening i oppmerkede løyper i tråd med NBF's regler).
*...SWAP MEET
* og sosiale tiltak utover kvelden for store og små.
Lørdagen:
*En Terreng Touring Trial.(Kjøring med oppmerkede løyper i terreng som også er trygt for registrerte/uregistrerte biler uten godkjent 6-punkts bur og 4-punkts-belter mm...[biler uten metalltak må ha et minimum med 4-punkts veltebøyle.])
*...SWAP MEET..
*Suzuki-forhandleren på Jessheim skal stille med X-7/Grand Vitara/Jimny (muligens med Artic truck-bygge)
*Avstemning/kåring av fineste standardbil/tøffeste ombygging/evnt.
*Litt småkonkurranser av bilteknisk art innimellom kjøring, evnt. på kveldstid.
*Grilling/evnt. steking av hel gris på leirbålet som får brende utover kvelden slik at vi har noe å slenge gitaren på om musikken blir for dårlig.
*Premieutdelinger...
Søndagen:
*Morgensamling med alle samlet til frokost...
*Kanskje litt frikjøring(Kjøretrening).
*Rydding, skryting og juging...og reise hjem når man ikke lenger klarer å stå for alt tullet man har sagt og gjort.
NAF MR OR har stadig arangert "Terreng Touring" der og vi har inntrykk av at dette er noe som blir bare mer og mer populært.
Mer om TT finner dere her:
Kopi av melding:
http://www.offroad.n...asp?FORUM_ID=40
[*]Ansvarsforhold:
NAF MR OR med sin NBF-godkjenning står bak oss som ansvarshavende, men vi står selv for alt selv under arangementet med MBF-godkjente funksjonærer .
Vi mottar blokker med vogn-/fører-lisenser som vi selv fyller ut og ordner med lisensavgiftene i forhold til Bilsportsforbundet.
Disse lisensene og NAF MR OR i ryggen gjør at vi arangerer trygt juridisk annsvarsmessig, og det er inkludert ulykkesforsikring i lisensene.
Jeg og Sven har derfor meldt oss på et funksjonærkurs hos Bilsportforbundet slik at vi har en godkjent ansvarshavnede. (Om det er flere som kunne tenke seg å bli med på et slikt kurs kan dere ta kontakt med meg så kan vi ordne med det).
Nevnte ansvars-fraskrivelseskontrakter er ikke holdbare juridisk om en ulykke skjer og forholdet blir dratt inn for retten...så den form for treff-arangement er helt uinteresert i å arangere.
hele arangementet må gjennomføres etter gjeldende NBF-regler......og da må også sikkerhetsregler for kjøretøy og kjøring følges både under TT og "kjøretrening"....
mao....også under treningskjøring må bilene ha minst firepunktsbur om de ikke har metalltak.
For den som vil lese regelverket, finner det her:
Kopi av melding:
http://www.bilsport....06/NSR 2006.pdf
[*]Kjøreform/kjøreregler:
Om vi bare setter alle bilene i gir og surrer ukontrollert rundt i området hjelper det lite med kjørelisenser og ansvarhavende i orden...om en ulykke inntreffer.
Lovlige kjøreformer er f.eks. konkurransekjøring som Terreng Touring innenfor oppmerkede løyper med kontrollerende funksjonærer.
Vi kan arangere en form for frikjøring, men da må det også være innenfor oppmerkede løyper og arrangeres som offroad Trial-TRENING med kontrollerende funksjonærer.
Jeg synes at vi uten problemer kan gjennomføre begge disse formene uten at det skal hemme kjøregleden.
Priser for lisenser....
Fører-/codriverlisens koster kr. 50,- pr pers pr arr. Om et arr. kan gå over to dager vet jeg ikke enda. Om bilen er uregistrert trenger man en vogn- og førerlisens som koster kr. 250,- (En års-vognlisens koster 300,-).
Mer info:
Kopi av melding:
http://www.bilsport....senser_info.php
[*]Sikkerhetsregler for kjøretøy:
Om vi følger reglene for TT så går alt greit.
Alle biler uten metalltak må ha minst firepunkts veltebøyle.
Kravet til veltebøylens kvalitet er ikke slik som i trial.
Det må ikke være sømløse rør osv. Holder faktisk å sveise sammen rør med ferdige benn osv. Men det lønner seg jo å tenke på sin egen sikkerhet når man lager seg en veltebøyle.
Synspunkter/feedback/interesse.........?????