Jump to content



Photo

Åssen fåregår dette?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 athronds

athronds

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 322 posts

Posted 06 February 2006 - 00:00

Hva er egentlig dette for slags løp...

Hvordan kart bruker man? Kan man bruke hva man vil av navigasjons utstyr?
Er det steder som er vanskelige å komme til eller kjører man bare rundt på hovedveier?

#2 expeditiontruck

expeditiontruck

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 posts

Posted 06 February 2006 - 00:00

Jeg holdt på å si "les på www.gps-challenge.no" men det ser ut som sidene er nede for øyeblikket. Vel en bruker 1:50000 kart over området hvor løpet går, i noen tilfeller 2 eller flere kart, folk bruker alt fra handholdt gps og vanlig papirkart til pc med kart og egen gps antenne + 1 til 4 handholdt enheter. (Hvert team består av maks 4 personer), jeg har faktisk alltid hatt best resultat uten å bruke pc (spør meg ikke hvorfor), Ved løpsstart får en utlevert et papir med oftest 30-80 posisjoner på, ved hver posisjon ligger en post som består av et A5 ark med postnummer på pluss et kode ord, når en har funnet posten skriver en ned kodeordet, hvor langt du har kjørt + klokkeslett når du fant posten ned på et ark som blir utlevert. Postene kan variere i poeng etter hvor lett/vansklig de er å finne. Hvis en post er vanskelig å finne eller langt å gå får å finne den, jo mere poeng er den verd. Postene er plassert slik at noen kan du se fra bilen og andre må du ut av bilen og gjerne gå opp til 200 meter får å finne. All kjøring foregår på vei! all kjøring i utmark er forbudt og kan straffes med utestengelse fra løpet.
Håper dette hjelper deg, hvis det er noe spesielt du eller andre lurer på så er det bare å ringe meg på tlf 90 53 62 64 fra klokka 8-23



Rune Rydningen