Jump to content



Photo

Skjermbreddere til KC


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
182 replies to this topic

#1 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 16 October 2006 - 23:00

Lurte på om det er noen her inne som har skikkelige skjermbreddere i glassfiber e.l som de kan stille til disposijon for å lage støpeformer i glassfiber????
Virker som om det er vanskelig å f tak i breddere som bygger endel uten at det koster en halv arm....
Betaling etc. blir vi enige om!!!

#2 Jarle Danielsen

Jarle Danielsen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 84 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

hva blir prisen sånn ca.?


Don"t judge me because I"m blakk,
you"re probably out of cash too:)

#3 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

også må dee huske at det er mye jobb dette her, så alle kan ikke få med en gang....

#4 te-we

te-we

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 446 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

Juhuu.... Æ vil ha, æ vil ha... E jo kanontøft!!

-Terje-

If it ain`t broke, break it!!

#5 Tomelitn

Tomelitn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

jeg er interessert til å stå omentrent først på lista, dersom dette ikke overstiger 3000,- er mye mulig at fattern også vi ha et sett !

ser ut til at dette endelig kommer i land etter mye frem og tilbake her ! 17 okt 2006 : 23:07:30 meldte jeg min interesse og tiden har jaggu gått tongue.gif

størst først biggrin.gif

#6 skumlenissn

skumlenissn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 74 posts

Posted 22 January 2007 - 00:00

er også intresert å betale d d koster å lage sånne + litt for brye ,tross alt så finnes d jo ikke noe annet alternativ

king cab d21.12.5 33 mud terrain.ettermontert stor turbo å litt anna stasj

#7 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

Jepp, jeg skal lage former, også lager jeg ett sett som jeg ser finishen på, og hvor mye tid/materialer som går med. Det er jo ikke bare å støpe, plokke det ut av formen og montere på bilen. er endel finishjobb etterpå, og prisen vil jo avhenge av hvor mye av dette de enkelte kan gjøre selv. Jeg kan levere de fersig lakkert i ønsket farge dersom det er ønskelig, men dette blir veldig individuelt. i og med at jeg driver et lite lakk/karr verksted har jeg mulighet til å gjøre dette, og jeg kan gjøre det til snille priser sammenlignet med hva som er "std." priser på sånt arbeid.

#8 te-we

te-we

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 446 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

Hallo.
Synest det er kjempebra av pat33 som stiller former til disposisjon, og turbobjørn som påtar seg jobb!! Æ e som sagt superintr i detta, da det ellers virke som umulig å få tak i noen breddere uten å måtte lage selv, og det igjen tar tid, og koster!! Kan ikkje du turbobjørn lage et sett når du får formen, da ser du ka som går av materiale, og kor mye tid du bruke, og dermed kan du jo komme med en pris og.. Trur folk e litt redd for å binde sæ opp, og så sitt de med et sett breddere som koste mer en bilen plutselig wink.gif

Kjempebra tiltak, som æ håpe KC eiere skjønne og være takknæmelig for:)

-Terje-

If it ain`t broke, break it!!

#9 Alltid-offroad

Alltid-offroad

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1171 posts

Posted 19 January 2007 - 00:00



detta e breddere t d21.... bygger 10-12cm... støpt av syncro her på forumet.....

tlf: 99095652

#10 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

Ja, dette er mye jobb. Men jeg skal som sagt ha betalt for den tiden jeg bruker, og ingen fortjeneste utover dette. Hvis ikke det er ok, får noen andre ta over prosjektet etter at jeg og pat33int har fått breddere. Men jeg tror nok dette skal gå an for en fornuftig pris, og det virker som om det er mange som vil ha, så vi får det nok til!!

#11 martinj

martinj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 270 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

jeg kan si dere såpass jeg.. de bredderene som står på bilen til jarle er egentlig pluggene som jeg hadde tengt å lage formene av. de har jeg brukt nøyaktig 72 timer på. skulle jeg da ha lagd former på de igjen hadde jeg sikkert brukt ytterlige 30 til 40 timer på det. jeg har diskutert dette med andre på forumet men fant ut at jeg ikke gadd å lage former på de bredderene. å vet dere hva grunnen var?? det skal jeg si dere. så å si ingen er interessert i å betele noen ting for 100 timers arbeid. da kan jeg heller fylle fritiden min med andre lang mere interessante ting en å lage sjermbreddere til kc for knapper og glansbilder... arbeid koster penger. å de som liker å jobbe gratis for heller gjøre det. dessuten så koster også materiellet. å jeg har en kompis som kjøpe et sett til hiluxen sin fra arctic trucks. for det første så passet de dårlig, for det andre var de fulle av luft istøpen. for de tredje var de fulle av porer. det endte opp med at de måtte sparkles. å vet dere prisen han betelte??? den nette sum av 11000 surt tjente kroner. tenk litt på det dere. lykke til....

Martin tlf. 90721759
suzuki trialbil. 410.
niks mere king cab..

#12 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
blir dyrt det her... fikk mine for 1500....

tlf: 99095652


Opprinnelig postet av Alltid-offroad



Hvis det var for breddere av dette kaliberet til KC D21 Var det jo billig, fortell gjerne i så fall hvor det finnes, for det tror jeg lite på.
Hvis det var prisen for plastremser kunne du spart deg.wink.gif

Tror ikke turbobjørn kommer til å ha all verden til timebetaling for det som skal skje her så sett litt pris på innsatsen som gjøres....

Altenativet er at KC eiende personer må ta til takke med plastremser i all framtid.
Jeg har ikke lenger KC, men jeg synes dette er storveies likevel.
Jeg bestilte egentlig 10cm cut out plastbredder fra USA til min men de var gått ut av prod. Kan tenke dere hva de ville kostet inkl frakt.



Revers er for feiginger:D

Patrol Y60 GR.
TD42 SLX

#13 te-we

te-we

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 446 posts

Posted 21 January 2007 - 00:00

Høres jo ut som vi har en plan her da:)

-Terje-

If it ain`t broke, break it!!

#14 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 10 January 2007 - 00:00

Det går, men det kan bli litt riper etc. på de, så det er ikke å anbefale, samt at man da må forme den delen som skrues fast på egehånd, og da kan passformen bli sånn passe....

#15 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

Jeg har snakket med syncro, og grunnen til at han ikke driver med dette mer er fordi han synes det ble for mye jobb i forhold til hva han fikk betalt. Jeg vet ikke prisen enda som sagt, men hvis dere synes det er dyrt med 3.000,- så tviler jeg på at dette blir noen success.
Det at du har betalt 1.500,- kr er i grunn uvesentlig synes jeg. Men jeg må nesten lage former og støpe ett sett før jeg er hvordan dette blir, men jeg skal ikke tjene meg rik på dette, så jeg tar betalt etterhvor mye jobb det er.

#16 Alltid-offroad

Alltid-offroad

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1171 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

blir dyrt det her... fikk mine for 1500....

tlf: 99095652

#17 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 20 January 2007 - 00:00

Supert!!!!Tusen takk pat33int!!! Nå blir det breddere folkens...... Kan vi lage en liste her??? Over hvem som skal ha, og hvem som skal ha først eller sist....

#18 turbobjørn

turbobjørn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 posts

Posted 18 October 2006 - 23:00

Suverent!! Har du bilde av de?

#19 Tomelitn

Tomelitn

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 posts

Posted 16 October 2006 - 23:00

Her kommer ei liste over hvem som er interessert i breddere til KC D21:

Tomelitn, 2 sett
Colormax ?
te-we
skumlenissn


P.S. står du på lista og ikke er interessert, si ifra !
P.S. STÅR DU IKKE PÅ LISTA, SI IFRA TIL MEG biggrin.gif


#20 Mart1n

Mart1n

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 457 posts

Posted 16 October 2006 - 23:00

hadde ikke vært så dumt nei, siden skjerbreddere er så j***** overprisa her i norge...

You have to excuse my friend, he's a bit SLOW...

Størst går først

Martin