Gå til innhold



Foto

Motormodifisering 413


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 Samuraj

Samuraj

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 03 February 2003 - 00:00

Jeg har kjøpt en Samuraj som skal brukes til litt hyttekjøring og ønsker meg litt mer "power". Har funnet leverandører i USA som har ny forgasser, camaksel, grenrør etc. Vet noen om noen skandinaviske leverandører?

Endret av - Samuraj on 03 Feb 2003 1

#2 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 03 February 2003 - 00:00

Da ville jeg mye heller anbefale deg å sette inn en volvo b-20 eventuelt b-23 maskin!!

"oppgraderings" delene til samurai er heller DYRE





En plass hvor du ikke kommer fram med en Unimog har du ingen ting å gjøre!!

#3 Samuraj

Samuraj

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 03 February 2003 - 00:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
Da ville jeg mye heller anbefale deg å sette inn en volvo b-20 eventuelt b-23 maskin!!

"oppgraderings" delene til samurai er heller DYRE

#4 THX

THX

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 03 February 2003 - 00:00

Du må lage til festene selv!!
ta en titt på Pål Blesvik sin side å se på bildene der
http:www.3d-racing.cjb.net

#5 lj80

lj80

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 05 February 2003 - 00:00

Det finnes muligens noen turbosett.Allard Turbochagers,of Ross-onWye.Herefordshire,hadde sett til både 410 og 413 før.Turboen var en liten IHI.Settet til 410 ga ca.70 hk (45 orginalt) og kuttet aks.tiden fra 22.3 til 12.3 sek (0-60 mph).Mulig GIK turbtek

#6 lj80

lj80

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 41 Innlegg:

Posted 06 February 2003 - 00:00

Har forresten sett 2 interesante løsninger til på motorinstallasjoner.1.Ford Cosworth,gikk en på Lillehammer for en par,tre år siden.Fordeler:Sterk og lett,større turtallsregister enn en støpejernskladd med støtstenger.2.Vannkjølt Suzuki 1100R.Revers var

#7 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 06 February 2003 - 00:00

Bare tøys og tull, men det hadde blitt en rå lyd med en harley motor oppi....! (når du først snakker om mc-motorer)

Harley er jo delt opp med separat girkasse og hadde man satt på et større svinghjul. Laget et adapter over til klutsj-huset, inn på den

#8 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 22 February 2003 - 00:00

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>Sitat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jeg har kjøpt en Samuraj som skal brukes til litt hyttekjøring og ønsker meg litt mer "power". Har funnet leverandører i USA som har ny forga