Hvordan går jeg frem for å få godkjent et hjemmelaget vinsjfeste?
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
Godkjenning av Vinsjfeste
Started by
Bergum
, Jan 25 2007 00:00
9 replies to this topic
#1
Posted 25 January 2007 - 00:00
#2
Posted 25 January 2007 - 00:00
Tror ikke du trenger godkjenning hvis vinsjen sitter bak fangern.
PINGLE
PINGLE
#3
Posted 25 January 2007 - 00:00
Eneste er at jeg har flyttet fangere frem noen cm...
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
#4
Posted 25 January 2007 - 00:00
Var hos BT med min zuki, de så ikke noe problem med selve vinsjen men jeg må lage et deksel over lederullene og kroken.
Det største problemet blir nok vekten på forhjulene.
Lead me not into temptation - I can find it by myself.
Det største problemet blir nok vekten på forhjulene.
Lead me not into temptation - I can find it by myself.
#5
Posted 25 January 2007 - 00:00
Redd for det og. Hvor mye har en lov å legge på?
Ev, kan det kompenseres med bedre fjærer forran?
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
Ev, kan det kompenseres med bedre fjærer forran?
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
#6
Posted 25 January 2007 - 00:00
hva med og flytte batteri bak i bilen for og kompensere sådan for den økte vekta i fronten? ellers så står det jo i vognkortet hvilken tilatt akselast man har lov til og ha og svinger man innom ei vekt en gang man passerer kan man jo enkelt finne ut hvordan det ligger an
#7
Posted 25 January 2007 - 00:00
Da er vi jo over på dette med lange kabelspenn, og mindre effekt...
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
#8
Posted 26 January 2007 - 00:00
blir ikke så myeeffekt tap hvis du bruker sikkelig kabel da, tror nesten ikke du klarer å måle dette, litt offtopic men
har masse plate, masse sveisetrå og mye gass og MYE RUST. men dette passer vel sammen
har masse plate, masse sveisetrå og mye gass og MYE RUST. men dette passer vel sammen
#9
Posted 26 January 2007 - 00:00
Kopi av melding:
Redd for det og. Hvor mye har en lov å legge på?
Ev, kan det kompenseres med bedre fjærer forran?
__________
Sett fast, vinsj opp.
Formann Kristiansand Offroad Klubb
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Tlf 90123 748
Opprinnelig postet av Bergum
Tror det er enklest å vise med en liten vinsj først så smelle på den store når det er skrevet i vognkortet.
Sier ikke at det er den riktige måten men trolig den eneste.
Det hjelper ikke til BT med kraftigere fjærer. Når jeg veide min med stor vinsj hadde jeg ingenting å gå på.
Så da ble det salg av den store vinsjen med fanger og det hele. Så ble den lille Warn vinsjen montert.
Lead me not into temptation - I can find it by myself.
#10
Posted 09 February 2007 - 21:50
Du skal se hvor liten og puslete den lille vinsjen ble i den store krybba... :-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway