Gå til innhold



Foto

Heving av TJ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
111 replies to this topic

#1 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

Hvor enkelt er det å heve en karosseriet på TJen 2" til 3" ? Har grei skru erfaring fra tidligere eide biler. Er det noe man fikser selv eller er det best å be om hjelp ? Hva anbefales av hevesett??

#2 Solo

Solo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 21 January 2004 - 00:00

Hei Tomas

Den front-fangeren var fin. Har du kjøpe den hos BGNOR? Hva møtte du gi for den?

Solo

-OIIIO-

#3 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 February 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Det er helt korrekt Renegade, men den bøylen jeg henviste til er den på det første bilde. (Utgangspunktet for emne) Jeg så etter at jeg la inn at her var det lett å misforstå.


Har fått tak i gamle eieren av bilen og han opplyste om følgende:

Lyktebøylen er kjøpt hos BG Nor og er egentlig til en Nissan X-Trail. Han har kappet av nederste delen og fikset til festene slik at de matcher festene i fangern.
user posted image

#4 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 26 January 2004 - 00:00

Det er tydeligvis ikke lett å identifisere "lyktebøyla" mi. Den matcher bilen bra synes jeg!!

Drar ned til München i morgen og skal i den forbindelse prøve å spore opp litt stæsjh til TJ`en. Er som kjent litt mere utvalg til hyggeligere priser der nede.

Håper også at jeg får tak i noen TÜV papirer på American Racing felgene mine. Kjenner forresten noen til de ? De er like som den røde TJ`en på forsiden til 4x4 Supply....

#5 remedy 66

remedy 66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 12 December 2003 - 00:00

...sånn skal en TJ se ut!
Flott bil! Hvor har du kjøpt kufangeren? Produsent? Har lenge vært på jakt etter noe til min TJ, men ikke funnet noe som jeg liker.
Liker looken på jeepen din uten hevesett smile.gif Flat og 'mean'.
Men ikke noe for terrengkjøring akkuratt. (nå går jo jeg under kategorien 'poser' selv da).
Kan du si noe om hvordan bilen din oppfører seg med de svære dekka, uten å ha hevet bilen? Tar de oppi noe?

Hilsen
Remedy 66

Arild Vollan

#6 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 12 December 2003 - 00:00

Er veldig fersk Jeep eier. Kjøpte bilen brukt for en drøy måned siden og da var fangern montert. Skal sjekke om jeg finner ut hvilket merke det er. Bilen er overaskende grei å kjøre med disse tøfflene. Trodde den skulle svømme mer !! Det eneste er at de har enorm rullemotstand, så jeg vurderer å bytte til annen type dekk men i samme dimensjon. Har noen noe forslag ?? Og som du også sier så har den lite å gjøre i terrenget uten ytterligere hevesett. Den subber litt oppi foran sålenge du vrir litt på rattet.

#7 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 12 December 2003 - 00:00

Kjører forøvrig i disse dager på 265/70 15 piggfritt og gleder meg ut av en annen verden til å sette på GO` hjula igjen Det heter seg at disse 33" dekkene ( Grabber ) er helårs dekk, men det gjelder kun i land uten snø og is!!!! Derfor MÅ jeg få tak i noen ordentelig vinterdekk også, men det ligger litt frem i tid. Skal forøvrig gjøre litt av hvert med denne bilen og setter pris på tips og råd om alle muligheter.

Hilsen Stein

#8 remedy 66

remedy 66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 12 December 2003 - 00:00

Glimrende. se om det ikke står Cobra en eller annen plass på fangeren

god helg

#9 Per Yngve Berg

Per Yngve Berg

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1662 Innlegg:

Posted 12 December 2003 - 00:00

Det anbefales ikke mer enn 2" body lift.
Sett på 2.5" heving med OME fjærer + 1" body lift. Det gir nok til 33" dekk.

#10 remedy 66

remedy 66

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 26 January 2004 - 00:00

Har 'snakka' med Artic, de mener også at det er en Cobra fanger, så da må jeg nok surfe litt på de tyske sidene ja.
Men en kufanger er jo en kufanger, så jeg kan sikkert få fatt i en til en hvilken som helst 4x4, for så å tilpasse den til TJ'en

Remedy 66


Endret av - remedy 66 on 26 jan 2004 10:33:10

#11 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Sitat:
Vent til du har satt på "ordentlige" hjul

Ja det venter jeg på..... Men foreløpig så har jeg kun sommerhjul i anstendig størrelse og noen barnevogn hjul til vinterdekk!!!! Har snakket med flere om hva de synes om de forskjellige dekkene de har/ kjører på. Og der fikk jeg like mange svar og teorier som det var mennesker og dekktyper. Ble ikke så mye lurere av det.
Har noen sett eller vært borte i en dekktest på slike biler ?? Bilen skal primært brukes til daglig. Ønsket dimensjon er selvfølgelig 33x12.5 ( 10.5 ) 15"...

#12 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

Er meget enkelt, skrur lett på bodylift i løpet av en ettermiddag.
2" tror jeg går greit uten å trenge annet enn vanlige verktøy, og en god jekk.
På 3" må du forlenge gearspaken(hvis du har manuell kasse, på aut. trenger du ikke å gjøre noe), og da trenger du sveiseapparat i tillegg. På 3" må du også flytte ned braketten til transferkasse shiftlever, flytte ned radiatoren og forlenge slangene til bensinpåfylling og utluftning. I de fleste kitene, er delene du trenger til dette, inkludert.

Tread heavy...it will grow back!

Endret av - Sætre on 10 des 2003 23:02:13

#13 jeeptj

jeeptj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 10 December 2003 - 00:00

Flytting av tingene du nevner må også gjøres på 2" bodylift.
Veldig grei jobb, trenger ikke være rakettforsker.

Erik

#14 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 17 December 2003 - 00:00

Det ble nevnt at Procomp gav en GTI følelse. betyr det at procomp da blir stivere enn original fjærene?
Har lenge gått å siklet på Procomp 2,5" løft. Bilen blir mest brukt på vei, så derfor syns jeg det er greit at bilen ikke krenger så mye i svinger.
Det er rett før jeg handler, og jeg får vel ikke bestemt meg 100% for procomp. Mange snakker bra om ome også.
Det ble nevnt at BG forhandlet procomp, har Jeepclubben rabatt der?

Eventuelt hvis det er andre som også skulle handlet, så kunne vi slått handelen vår sammen for å få noe rimeligere pris??

Jeg skal ha mickey Thompson 10x15" med Wrangler MT/R 33x12,5 samt ønsker 2,5" procomp hevesett og 7" warn skjermbreddere.

Noen som veit om beste stedet (rimeligste) å handle slikt?

01-TJ / 31x10,5 MTR

#15 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Jepp, det finnes mange meninger om dekk. Men du så jo at jeg kom meg fram i Svinndal?

#16 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Joda, de dekka du har dro deg frem overalt!! Meget imponerende.
Tittet på dem, men husker ikke helt hvordan de ser ut, kan de evnt pigges for vinterbruk ? Har det noen hensikt ? Og selvfølgelig hvor får man tak i disse, gjerne i en størrelse større også ??

#17 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Var forøvrig litt bråkjekk på min første tur i skogen. Oppdaget også at demperen på eksosen fikk mer juling enn den likte. Innmaten har nå løsnet helt og det skrangler som pokker..... Godt det bare var flunka nytt en uke før turen

Har også et spørsmål om bodylift hevingen min. Girstanga må nok byttes da den akkurat stanger i bakkant. Det går greit, men den burde ha litt mer vandring bakover. Hvor får man tak i en lengre spak, evnt en rettere en ?? Er det noen som har en liggende ??

#18 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Hvis jeg sliper opp hullet så vil jo ikke moffa dekke hullet lenger. Hullet burde nesten bli 1 cm lengre i bakkant.

#19 JeepZJ

JeepZJ

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Sitat:

Var forøvrig litt bråkjekk på min første tur i skogen. Oppdaget også at demperen på eksosen fikk mer juling enn den likte. Innmaten har nå løsnet helt og det skrangler som pokker..... Godt det bare var flunka nytt en uke før turen

Har også et spørsmål om bodylift hevingen min. Girstanga må nok byttes da den akkurat stanger i bakkant. Det går greit, men den burde ha litt mer vandring bakover. Hvor får man tak i en lengre spak, evnt en rettere en ?? Er det noen som har en liggende ??


Slip av i hullet til stanga, slik at det blir større. Vil hjelpe på det!!!

Tjller, selvsagt med et par sett med Wrangler Bukser!!!! he he

#20 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

Sånn ser de ut:



Endret av - amund on 31 des 2003 13:42:00