Gå til innhold



Foto

Hevesett til Mazda B2600


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
12 replies to this topic

#1 Nahojdat

Nahojdat

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 04:19

Er det hevesett å finne til Mazda B2600?

Har hørt rykter om at B2600 er et Toyota chassis med Pajero motor, om dette er fakta vil da hevesett til Toyota pick-up passe?

Takker for svar..

#2 taa_vegen

taa_vegen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Innlegg:

Posted 30 January 2007 - 09:32

Old man emu leverer hevesett til Mazda B2600.
Bg nor skaffer så vidt eg veit
Hmmm!! Var det der vegen jekk!!

#3 Nahojdat

Nahojdat

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 06 February 2007 - 00:17

Det virker som det er ganske stive priser her til lands så jeg vurderer å bestille fra USA..

Har sett på dette: Body lift kit

Er dette et sett jeg må ha lenger dempere til i tillegg eller går det kun på selve chassiset?

#4 taa_vegen

taa_vegen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Innlegg:

Posted 07 February 2007 - 10:18

Det går kun til chassiet. Ein rimelig løsning istaden for fjærheving.
Har akurat gjordt dett på Mazdan minn.
Hmmm!! Var det der vegen jekk!!

#5 Nahojdat

Nahojdat

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 10:24

Høres supert ut, er det noe jeg må regne med å kjøpe i tillegg?

Takker mye for hjelp så langt smile.gif

#6 taa_vegen

taa_vegen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 13:51

Etter vor mye bodyliften hever, men bremseslangene blir fort
for korte.
Kjøper du sett til den bilen følger som regel det meste som må
til.
Hmmm!! Var det der vegen jekk!!

#7 PowerGrip

PowerGrip

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 18:55

Fant dette på www.mazdaforum.com:

You heard wrong... there is NO Toyota lift that will work for the Mazda.
You can't find suspension lifts because they don't exist. I looked everywhere and made two dozen phone calls to various vendors and dealers. Noone even HEARD of a lift for the Mazda.
I'll tell you why, I tried to design my own lift very briefly and here's the troubles I ran into...
I made a 3" front diff drop, the twisted the torsion bars up about 4-5". At that point, my first problem was the half-shafts became about an inch or so too long due to the control arms pulling the spindles towards the frame from the lift. So, I figured I'd pull the shafts, run the truck with the lift until I could shorten those or lengthen an extra set of control arms. Problem number two was that is started busting upper control bolts, where it bolts to the frame. The control arms were at such an angle that when you hit a bump, they didn't want to sweep up like a stock arm. The suspension was smashing the STRAIGHT up, shearing off bolts. I drilled out the weak stock 12x1.75 stock bolt holes (at $12 ea I was tired of replacing them) and put in 14x2.00 12.5 SS bolts and nuts (at ~$5 a bolt/nut) with lock washers.
At first, that was a bandaid to the real problem. I was then worried about damaging something important, not to mention the lack of 4x4 and winter was coming.

there not much at all for these truck so if you can't find it
build it yourself or find a welding shop to do it for you
some pics of the 3 inch lift block for rear springs from trailmaster
and front bush gaurd built by me cost approx 50 buck canadian and stong too pulled my 99 caravan in park(oops don't tell my wife)
so far my truck has 3inch body lift 3inch suspension lift
the front end has upper ball joint spacers and homemade shock extensions on lower control arms to assist with upper ball joint angle and suspension travel

Venter selv på bedre temp slik at jeg kan modifisere min B2600 devil.gif

#8 PowerGrip

PowerGrip

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 13 February 2007 - 19:29

Enda et nedslående tips:
http://www.pavements...php?topic=48787



QUOTE(taa_vegen @ 7 Feb 2007, 10:18) <{POST_SNAPBACK}>
Det går kun til chassiet. Ein rimelig løsning istaden for fjærheving.
Har akurat gjordt dett på Mazdan minn.


Hva med et bilde av herligheten....

#9 taa_vegen

taa_vegen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Innlegg:

Posted 14 February 2007 - 08:25

Bilde av bilen min med 3" bodylift,
og 35x12,5-15

13_IMGP2167_1.jpg
Hmmm!! Var det der vegen jekk!!

#10 Nahojdat

Nahojdat

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 05:56

Såvidt jeg forstår så vil ikke Toyota heving passe og det er vanskelig å finne vanlige hevesett til bilen?

Heldigvis er hevesettet jeg fant til chassiset og beregnet til B2600, 3" er bedre enn ingenting ihvertfall og jeg vil nok klare meg en stund med det..
Det er uansett mest for utseendet jeg vil heve nå, ikke pga demping.

Ble en viss forskjell der ja Taa Vegen, veldig merkbart fremme smile.gif Mye råere..

Så det var billige 3.5" breddere og tailgate-net til bilen på siden jeg fant settet, blir skummelt fristende dette tongue.gif

#11 kskeie

kskeie

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 19 January 2009 - 02:35

Bodylift klossene vil jo passe uannsett hvilken bil det er i fra? må jo bare for lenge tankrøret..



har just laget 4 toms bodylift til min b2600, i alu rør! blei knall det, eneste jeg måtte gjøre var å forlenge tankrøret, og øverste vannslange i motor, har hyundai diesel motor så vet ikke om du må skifte vannslangen med org motoren..
1987 Mazda B2600
Godkjent ombygd til diesel med -97 hyundai h1 motor, 32'' BF GR AT, Veltebøyle, 4'' custom body lift, 12 ekstra lys (4 tusenmetere på framfanger, 8 på taket, 6 fram - 2 bak) 2 oransje roteranes blitzere på taket.
1987 Ford Sierra Is Turbo
Driftebil, alt i cosworth, ribbet innvendig, 2 bøttestoler, stivet opp over alt, stag, turbokonvertert ohc turbo maskin, alt er hjemmelaget! Lakkert sort med hvite detaljer og 17'' hvite speedline hjul.

4x4toyz!! Powered by Rs Motor !!

#12 Haslbeck

Haslbeck

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 20 January 2009 - 23:29

Nå vet ikke jeg så mye om Mazda, men passer ikke hevesettene fra B2500 og Ford Ranger?
Finner iallefall hevesett til disse på www.stockundstein.de

#13 mazda-b2600

mazda-b2600

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 17 December 2011 - 19:08

QUOTE(Nahojdat @ 30 Jan 2007, 04:19) <{POST_SNAPBACK}>
Er det hevesett å finne til Mazda B2600?

Har hørt rykter om at B2600 er et Toyota chassis med Pajero motor, om dette er fakta vil da hevesett til Toyota pick-up passe?

Takker for svar..


hei jeg har tenkt mye på og heve bilen men jeg har tenkt og ta an veldig enkel heving bar og sette okey pucker melom hytta og ramma det samme med planet da blir den 10 cm høyere cirka og da kan du ha lit større dekk samtidig og da blir den lit øyere he he
ja