suzuki sj413 krypekasse.
#1
Posted 06 February 2007 - 17:57
har lenge sett etter krypekasse til min suzuki sj413.
og har også søkt en hel del her på forumet, men for ikke resultater som ligner de spørsmål jeg har, så legger derfor ut et emne her så noen kan hjelpe meg det er jo derfor forumet er her for og hjelpe andre.
jeg synes det kunne hvert bedere med en annen utveksling og køre i skogen med, men hva anbefales til en suzuki som maks skal ha 31" på.
har sett på flere sider fra statene og lignende men blir ikke klok.
er det noen som vet om hvor det går an og få tak i slik til en rimelig penge, eller hva er en rimelig penge.
og hvordan gjøres det, er det et enkelt inngrep på transfern??
Men når man setter på slik er det sån at alle gira i lav blir gira ned eller etter hvor mange du kjøper????
håper noen ute i den store verden kan hjelpe meg.......
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#2
Posted 06 February 2007 - 22:08
Du treng gir fra ei sj410 og så må du ta av noe tannhjul fra den og sveise på noe dubbeditter inni 413 kassa får å lage ei krypekasse!
Har tenkt selv å lage ei krypekasse,har alt liggende men det mangler tiltak!!
http://www.rocky-roa...m/zukdrive.html
Her kan du sikkert bestille det du vil ha!
Her er også noen tips men jeg vil ikke ta noen ansvar på om det er Slik det gjøres
http://www.suzuki.rules.it/
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3
Posted 07 February 2007 - 22:54
http://www.suzuki.rules.it/
det er slik det gjøres....
og om du har litt over middels teknisk innsikt kan dette gjøres selv, untatt det drevet som må dreies og sveises...
de ferdige settene du får kjøpt er så langt jeg vet bare til å montere i transferkassa.... samme jobben som i den hjemmebygde kassa, men uten dreie/sveisejobben
#4
Posted 08 February 2007 - 10:49
men trenger fortsat noen deler som må skaffes.
har faktisk dreibenk i et hjørne av kjeller stua
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#5
Posted 08 February 2007 - 13:21
og om du har litt over middels teknisk innsikt kan dette gjøres selv, untatt det drevet som må dreies og sveises...
de ferdige settene du får kjøpt er så langt jeg vet bare til å montere i transferkassa.... samme jobben som i den hjemmebygde kassa, men uten dreie/sveisejobben
Kan du fikse drevet mitt?(dreie og sveise) du får betalt!!
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#6
Posted 08 February 2007 - 13:28
Kan man i det hele tatt lage krype kasse ut av ei transfer til sj413 ?
og hva trenger man, går det og dreie og sveise til alt sammen???
er litt grønnskolling jeg veit du
er det noen som vet hvordan jeg bytter brukernavn he he ja det passer ikke helt til de sidene jeg er på
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#7
Posted 08 February 2007 - 15:53
1. stk 413 transfer
1. stk 410 transfer
1. stk dreiebenk
1. stk sveiseapparat
Anbefales:
mye tetninger og eventuelt lagrer..
1. stk Kammerat som er dreven med både dreiebenk og sveiseapparat...
Får å få krypekasse ut av disse 2 transferne trenger ein Lavgir dreva fra 413 kassa og Høggir dreva fra 410 kassa.. "Kudden" må gjørast om, altså lages ein av to.. Her kammeraten med dreie og sveise kunskaper kommer inn i bilde
Hus, lager og tetninger er likt på 410 og 413
Edited by tåffår, 08 February 2007 - 15:55.
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#8
Posted 08 February 2007 - 16:54
men jeg har ikke de delene fra en 410 enda men er det noen her som har det til en vettug pris.
men tåffår en trenger ikke noen anen utveksling fra roky road foreksempel da.
og blir det stor forskjell på 1 og 2 gir i lav gir kontra en orginal utveksling???????
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#9
Posted 08 February 2007 - 17:02
Er ikkje så mye arbeid, Einaste som er ein fordel er å ha ein STOR muttertrekker til å demontere flensene med..
1 gir på min 413 med 410 transfer, er vell ca likt gira som 3/4 gir med krypekasse...
Får å sei d sån, etter ein dag i svarstad med masse kjøring med min bil, føltest d som om ShuDuck sin sto stille i 1Lav når eg prøvde den...
Veit fra tidligere at 410 transfere er "sjeldne" men det dukker stadig opp for salg...
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#10
Posted 08 February 2007 - 18:45
men med en slik utveksling som man for kjøpt som det står at dem går til og med på 33" dekk burde vel holde for litt offroad kjøring. men hva er dette RR TT ??? er litt ny i faget veit du
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#11
Posted 08 February 2007 - 19:28
RR= Rocky Road
TT=Trail Tough
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#12
Posted 08 February 2007 - 19:36
PS. når en installerer utveksling som er mer enn 4.16:1 er det ofte en må slipe den kassa litt innvendig for å få plass, men det er ikke mer enn det. enkelt å installere
#13
Posted 08 February 2007 - 19:42
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#14
Posted 09 February 2007 - 19:34
og hvis dere skal vere helt Ærlig: hva burde jeg kjøpe, jeg skal jo ikke klatre på svaberg med 35" dekk heller liksom. bare kjøre normal norsk offroad ikke herje eller noe slikt.
kan jo kjøpe en 410 kasse og gjøre det på den måten.
men hvis jeg skulle kjøpe en pakke med de dreva jeg trenger og pakkninger holder det da med 4.16:1 utveksling det er 84% reduction på lav serie og 12% reduction på høy serie.
så det skulle vel duge det??????????
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)
#15
Posted 09 February 2007 - 20:46