Gå til innhold



Foto
- - - - -

JarleA's SJ410 garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
66 replies to this topic

#1 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 18 March 2007 - 22:24

Starter da min egen garasje (som egentlig bare er en overbygget carport!) med min nyinnkjøpte -86 Suzuki SJ410. Dette blir nok ikke den store garasjen om all verdens modifikasjoner en kan gjøre med en SJ410, men heller garasjen om en rimelig original og uskrudd bil som skal fylle en retrofil eiers fritid (i den grad en 2 barnsfar med et hus med skrikende behov av oppussing har fritid!).

Litt om bilen:

-86 mod SJ410 JL
64400 km på telleren (ja faktisk!)
original lakk og dekor
original (men noe sliten) kalesje
3 eiere før meg. De 2 siste fra 2002 til nå



En retro bil må ha et retro klistremerke!

1986 møter 2007! Har du en mer tidsriktig kassettspiller fra 1986 som ligger i veien tar jeg gladelig imot.

Forrige eier tok vare på meg og sendte med meg refleksvest! Håper ikke det var fordi han ikke hadde tro på at bilen ville rekke helt til Stavanger? Tror det skal være komplett verktøysett?

Noen som kan fortelle meg hva disse 2 gummistroppene er for noe?

Hva er forskjellen mellom JX og JL?


Planer: Først og fremst må det fikses en liten eksoslekasje. Deretter blir det nok kanskje rep av begge hjørnene bak i tillegg til noe under gulvet på venstre side. Får se.

Er på jakt etter baksete og lav sort kalesje.

Kommer tilbake med mer bilder og div etterhvert som ting går videre.
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#2 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 02:14

Flott bil Jarle:) fint å se at det finnes noen av dere der ute som ikke er ute etter å bygge om disse bilene, for da finnes det jo noen eksemplarer av original art og, og ikke bare slike som er hevet og med store hjul, osv...

de gummistroppene du spørr om vil jeg tro at er til å surre kalesja med slik at du kan ha den liggende på kantene bak på planet...


Ny sort lav kalesje skaffer jeg for ca 2500-3000 pluss frakt om du er medlem av suzuki 4x4 klubb norge..

men jeg vet ikke om du må bytte kalesjebøylen og...


#3 suzuki sj413 jx

suzuki sj413 jx

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 14:52

jeg vil tro at det har noe med tak løsning.. jeg har jx og det er høyt blekktak og du har jl og du har kalesj...
kansje men vet ikke 100%
hilux 1997 ;-)
jeg liker meg når det går over stokk og stein ;-)

#4 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 16:34

JX og JL sier vel noe om utstyret, f.eks så har JX digital klokke, noe din JL ikke har


Flott 410 dribble.gif thumbsup.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 21 March 2007 - 15:53

Lite digitalt i min bil! Så kan nok stemme det.

I dag kjører vi toppløst!!

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#6 King

King

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 21 March 2007 - 21:28

Hei på deg. Godt å høre at turen hjem gikk "smertefritt" ..
Savner nesten bilen når jeg ser de fine bildene, men er jo bedre at den blir brukt og stelt pent.

Husker ikke om du fikk med deg hele historikken på bilen.

1eier: eldre mann som hadde hytte på fjellet, trengte en bil for å komme opp. valget ble da en sj. Han fulgte opp alle servicer på merke verksted.

2eier: en ung sykepleier jente på Jessheim som trengte en bil til jobben, da bilen ikke ble brukt så mye valgte de og selge den.

3eier: meg, trengte en bil nr 2 pga skattemessige årsaker. tror jeg har brukt bilen ca 10ganger. Det var faktisk min mor som forelsket seg i bilen. så den ble brukt noen turer til shopping senteret. men bilen ble heller ikke nå så mye brukt, så jeg valgte å selge den.

Så nå har bilen flyttet til Stavanger... dry.gif

Slike biler trenger å bli brukt og stelt pent med, noe som jeg er helt sikker på vil skje nå biggrin.gif

Lykke til med bilen.


King

#7 vidar

vidar

    Vidar

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 22 March 2007 - 22:13

Hei Jarle, de gummi stroppene er nok til å feste vinduet nedi de festepunktene på skjermen? kanskje. Bilen så helt konge ut, vi får kjøpe noe "trim" deler sammen, nå når vi har samme motor.

ps: fikk tre toere på rust ifb med eu....ja det må sveises smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#8 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 22 March 2007 - 22:36

King; Skal nok stelle godt med bilen. Kommer til å ta de forskjellige tingene etterhvert, slik at den kommer opp på bra anvendelig nivå uten at jeg slipper å tenke alt for mye på at rusten i baksjermene "formerer" seg. Fortsatt veldig fornøyd med handelen!

Vidar; 3 toere? Så godt som godkjent da! I verste fall blir det vell en tur på ebay.de og en tur med danskebåten. Skal ikke fortelle til noen jeg hvis du hiver over en karross som egentlig er tysk! http://cgi.ebay.de/L...1QQcmdZViewItem

Kommer du til å være i garasjen en kveld? Må bli kvitt litt "rally" lyd først. Forsvant en ca 30 cm lang bit av eksosen midt under på motorveien i dag på vei til jobb. Nytt bestilt, kommer i morgen.

Gi meg et lite vink hvis du kunne trenge litt moralsk støtte i garasjen en kveld! (ble forøvrig kvitt huset........)

Edited by JarleA, 23 March 2007 - 08:15.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#9 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 22:00

GRATTIS med det som ser ut som et sjeldent bra eksemplar! Den må du ta godt vare på...

Du får finne noen tøffe hjul og hive på!

Hvilke "trimdeler" finner forresten dere til 410'en, det som du Vidar prater om? Har altså ikke funnet mye som passer 410. Har KN filter, men trur det koster mer enn det smaker, ikke mye forskjell å spore på det. Ellers har jeg sett grenrør, som sikkert blir bra med 2" eksos til. Utover det finner jeg intet som kan minne om trimdeler...

#10 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 March 2007 - 23:31

kan sjekke med Lars (let 7) om han vet om noe i det hele tatt...


#11 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 24 March 2007 - 17:40

Gutter, det er vår! På tide å finne frem pusseskin og gummifornyer!





Eksosen er i tillegg byttet. Har aldri vært med på at alle skruene på en 21 år gammel eksos kom av uten motstand! Helt fasinerende!

Cruising i kveld!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#12 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 16 May 2007 - 22:07

Lite spørsmål! Skal ha meg ny lav kalesje etterhvert, men i og med at bilen er utstyrt med avgiftskalesjen trengs en kortere bøyle. er det nok å flytte klossen og få fatt på kortere nedre vannrett del eller må hele bøylen byttes?

Ellers er skilleveggen ute, og baksete på plass.

Ble feil bilde. Prøver igjen. Her er setet på plass


Selene kjøpte jeg på Bilextra. De funker helt fint.

Har forøvrig et helt likt baksete til overs og derfor ett til salgs. PM hvis det er noen som trenger.

Edited by JarleA, 17 May 2007 - 19:36.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#13 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 16 May 2007 - 22:35

Gøy å se en så strøken orginal bil. Ta godt vare på den der.
Tlf: 98883546

#14 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 17 May 2007 - 05:43

Fikk fatt på en retroplakat for en tid tilbake. Har hengt hos en bilforhandler siden tidlig -80 tall. svarer seg å ha kjentfolk i bilbransjen! Var dessverre uheldig å knekke glasset i flytteprosessen, men en annen ramme hadde kanskje gjort seg.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#15 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 25 May 2007 - 20:53

Denne karen har stått lenge nå! Noen må vel snart forbarme seg over stakkaren! Står på Gobil Forus mellom Stavanger og Sandnes. Noen som kjenner noe til den?


Edited by JarleA, 26 May 2007 - 21:21.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#16 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 26 May 2007 - 10:09

Den pickup'n skulle jeg like...men budgetten tillater ikke nå... noexpression.gif

#17 peri_lund

peri_lund

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 26 May 2007 - 12:59

Heisann. Skikkelig fin bil du har der. jeg har holdt på å ta mål av min bil for å lage meg skillevegg. vil ha litt varmere bil til vinteren. Den skilleveggen du har. er det vindu i den? og er den forøvrig til salgs? Jeg var på eu kontroll forrige uke og fikk 2 2'er feiler. Bremseklosser og en bremseskive + noe rust i baksjermene som fotjengere kan skade seg på. var bare å lappe over noen fetere sjermbreddere så var det greit. Jeg er fornøyd med kontrollen siden bilen har stått uten skilt i 1 år. å blitt brukt som skogsbil.

Attached Thumbnails

  • Venstre_side009.jpg

Volvo V70 2,4 TURBO :-)
Per I. Lund.

#18 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 26 May 2007 - 21:28

Takk for komentarene! Den skilleveggen som stod i var en vanlig varebil skillevegg uten vindu. Hadde jeg vist at noen kunne tenke seg den hadde jeg ikke kastet den. Beklager! 2 2er feil etter å ha blitt brukt som skogsbil er ikke ille. Rart at de bruker fare for fotgjengere som argument for rust i skjermene. Hvis en person er så nærme bilen er vel ikke rusten den største faren! Hvis de tenker parkerte biler er det bare å sørge for at den er skitten nok, så er det ingen som vil komme nære bilen! biggrin.gif
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#19 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 19 July 2007 - 19:23

Lenge siden oppdateringer nå! Har for så vidt skjedd lite og men litt er i hvertfall noe. Kjøpte meg lyktebeskyttere på ebay. var en tanke usikker på hva jeg egentlig syns, men de kom nå på. Kjøpte ikke til hovedlyktene da jeg syns det var noe brutalt å borre hull i framskjermene.

Fikk og fatt i disse rhino merkene på ebay. Syns de var bra så jeg kjøpte like så godt flere. Har derfor 2 sett ekstra i tilfelle noen skulle ønske ett sett.


Det som og blir et høydepunkt er når felgene jeg kjøpte av Vidar kommer på bilen. 7"X15".

En anne utfordring blir når jeg skal til å korte inn denne hardtoppen som jeg fikk av en meget hyggelig kar med kallenavn rappkjeft. Er til lang type, men tror det skal gå fint å få kortet den inn. Komplett med alt!!

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#20 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 19 July 2007 - 19:43

Var på hyttetur i helgen. På veien fant jeg denne stakkars forlatte Toyotaen.



Ikke lang i fra så jeg og denne. ME WANT!!!

Turbilen!

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356