Jump to content



Photo
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#1 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 02 July 2007 - 23:20

Dodge ram begynner på side 43

Har kjøpt meg en kort patrol 160 85 modell. Godkjent ombygd fra bensin til 3.3TD.

Jeg bor i Tromsø og bilen sto i lillehammer. Fikk se bilder og kjøpte den usett. Takk til Chri-ha her på forumet som tok seg tid til å se på bilen for meg.

Litt glansbilder...

Postet bilde

Postet bilde

Den brutale virkelighet:

Jeg ble mistenksom til all den svarte gukken som svar smurt utover bakluka, og bagasjerommet.. Skrapte det vekk og fant store plater av glassfiber. Under der var det rust.. MYE rust..

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Skal ta bilder av bakluka..

Banket tilfeldigvis i kanalen bak venstre bakhjul med et skrujern.. Noen liter vann inni der gitt...

Postet bilde

Beklager kvaliteten på bildene, men digitalkameraet er i syden og tok med seg gamlingene dit..

Planene videre ( Ikke i prioritert rekkefølge)

OME - usikker på stivhetsgrad. Innspill ønskes

4x 1000-metringer i grillen. har kjøpt, ligger på jobb

Legge opp nytt el-nett til baklyktene og hengerkontakten

Ekstra ryggelys

Sveise opp ramma

Sveise opp karosseriet

Legge opp 12V delen på nytt

Overhale hjelpesnekke

Overhale foraksling

montere bredderne

33"

Intercooler. Fra Citroen XM, Iveco, annet? turbopower? Ønsker begge rørstussene på samme side...

Nye støtfangere fremme og bak

Rocksliders

Edited by wazzza, 20 August 2012 - 10:47.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#2 chri-ha

chri-ha

    Chri-ha

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 posts

Posted 03 July 2007 - 08:24

dæven. visste at den svarte guffa kanskje skjulte noe greier, men virka jo hard og fin.
Men alt det vannet? må bety jobb.......

Så ellers at bilen trakk til siden i nedbremsing. Det merka ikke jeg noe til på prøvekjøringa. men kjørte bare i 60 sone da. uten forbikjøring tongue.gif


håper du ellers er fornøyd med bilen. hadde ikke du kjøpt den hadde meget muligens jeg gjort det.
90 HiluxTurbo

Christian Halsa
480 22161

#3 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 03 July 2007 - 19:07

Mye måtte du gi for den herligheta der da ? Grom bil, Wazzza biggrin.gif

Litt jobb ser jeg, men det er vel litt av sjarmen tongue.gif

Tar gjerne imot bilder inni også biggrin.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#4 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 03 July 2007 - 21:46

Blir bare mer og mer overrasket over hvor mye glassfiber som er brukt.. Hele innderdelen av venstre kanal er laget i glassfiber.. Det ser helt OK ut så jeg blir ikke å gjøre noe med det.

Har revet vekk den som er av glassfiber baki, og sveist i stål. Har brukt glassfibersparkel til å tette sveiseskjøtene..


Høyre side under glassfiberen


venstre







Jeg tror ikke selgeren har klart å gjort så mye galt på den tiden han har hatt den.. Tror heller det er den forrige gensern som har "sveist rust"..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#5 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 posts

Posted 04 July 2007 - 00:09

Var gjemt mye tomrom der gitt.
Bra du holder motet oppe, bilen blir jo bra når du får lagt på litt friskt jern. Lykke til med en morsom bil!
http://www.4x4norway.no

Patrol Y61 SE
4.2TDI

#6 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 04 July 2007 - 06:24

Takk for det pat. Jeg må få gjort så mye som mulig denne uka... Gamlingen kommer tilbake fra syden i neste uke.. Da skal han slipe ned sin bil. Jeg mister garasjen da...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#7 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 04 July 2007 - 22:17

Litt av dagens økt.. Har tettet sveiseskjøtene med glassfibersparkel og malt med hammerite, både inni og under bilen der stålet er åpent.. Tenkte at jeg skulle montere bredderne i kveld, men ble ikke tid til det..






Voila


Litt flexbilder. Innflexen tror jeg er maks. Ut har jeg mere å gå på..




Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#8 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 05 July 2007 - 22:02

Har ikke gjort så veldig mye i dag... Har begynt å se litt på el-anlegget.. Herregud for ei røre.. anlegget til baklysene er et kapittel for seg selv.. Har ikke tatt bilder av det enda, men kan si at det er brukt MYE slike blå strømtjuver...

Er heller ikke imponert over 12V delen.. Røde ledninger er liksom blitt jord, og svart er pluss enkelte steder.. Blir å legge opp alt 12V på nytt, inkludert hengerkontakten..

Frammi motorrommet er det et par ting jeg lurer på..


Hva er dette? Går til et rele som vises på neste bilde.



Det er også lagt ei ledning fra + på det ene batteriet, altså 12V og går til en kontakt.. Ledningen på kontakten er rød og gul/brunstreket...



Tror den kontakten leder inn til denne "dingsen"


PS.. Jadda, jeg vet at det er et rusthull der (og).......

Edited by wazzza, 05 July 2007 - 22:03.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#9 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 06 July 2007 - 22:24

Har begynt å forberede EU-kontroll.. I den anledning lurer jeg litt på noen hyttefester..

Bildene er tatt ved venstre bakhjul..





Skal det være sånn? Isåfall, hva er hensikten? karosseriet er jo festet med store gummiklosser like foran...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#10 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 posts

Posted 06 July 2007 - 22:39

Ser litt slitte ut det der.
Vil tru det skal være gummi inni der.

#11 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 06 July 2007 - 23:13

Ser ut som du har kjøpt deg jobb ja, håper du ikke betalte for mye for den da.
Men blir vel bil etterhvert.
Hva flex angår, ser ut som du står på flat mark, vanskelig å se ut fra bildene.. biggrin.gif
www.verdal4x4.no

Vidar, kun Vidar !

#12 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 07 July 2007 - 08:10

QUOTE(Vidar Aas @ 6 Jul 2007, 23:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hva flex angår, ser ut som du står på flat mark, vanskelig å se ut fra bildene.. biggrin.gif


Det er faktisk opptil flere centimeters høydeforskjell laugh.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#13 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 08 July 2007 - 00:31

Tror at det festet skal være sånn.. Kappa ned festet i dag.. Var litt stålorm bakom der gitt! Skal ta bildet av innfestningen i morgen...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#14 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 08 July 2007 - 16:59

Tok av bakfangeren i dag.. Måtte kappe samtlige bolter.. Umulig å få de løs. Bakom var det skikkelig gravrust overalt.. Så jævla demotiverende... Heldigvis har ikke noen nisser vært her å skjult noe med glassfiber.. Fikk sett litt på el-anlegget også.. Skal legge opp nytt til begge baklysene...






Under høyre hjørne bak



Måtte gjøre noe annet for å litt motivasjon igjen...





En annen ting.. Syntes bilen var "noe" stump på fartshumpene.. Krøp under og fant fort ut hvorfor...


klarer akkurat å kile fingeren under

Neste store invistering blir OME.. Noen stivhetsalternativer folket anbefaler?

Har også funnet ut hvorfor bilen vingler så mye.. Stor slakke i hjelpesnekka.. What to do? Tenkte meg på EU-kontroll så fort som mulig så jeg kan begynne å bygge eksos, montere lykter og gjøre litt morsomme ting...

Edited by wazzza, 08 July 2007 - 17:01.

Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#15 lyx

lyx

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 360 posts

Posted 08 July 2007 - 17:24

QUOTE(wazzza @ 6 Jul 2007, 22:24) <{POST_SNAPBACK}>
Har begynt å forberede EU-kontroll.. I den anledning lurer jeg litt på noen hyttefester..

Bildene er tatt ved venstre bakhjul..





Skal det være sånn? Isåfall, hva er hensikten? karosseriet er jo festet med store gummiklosser like foran...


d skal være sånn
Terje Pedersen
93289602

#16 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 posts

Posted 08 July 2007 - 21:33

Når du skal legge opp nye kabler til bakenden så legg de inn i bilen. Du finner uttaket under passasjerstolen.

#17 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 08 July 2007 - 21:49

Takk skal du ha Jan.. Ser at det er et slags lokk under stolen. Stemmer det? Er det liksom der forgreningen er?

KOblet vekk potta under bilen i dag.. Stilig lyd:D Dro kanskje litt bedre ved høyre turtall, men vet ikke om det bare føles slik pga lyden...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#18 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 posts

Posted 08 July 2007 - 21:51

Stemmer det.

#19 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 posts

Posted 09 July 2007 - 20:37

Fant litt "godstoff" på ramma også gitt.. Meget tynt i hele området. Ser at det må sveises der, samt et par hyttefester. Karosseriet begynner (faktisk) å blir bra....


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#20 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 posts

Posted 09 July 2007 - 23:57

QUOTE(Jan Eggen @ 8 Jul 2007, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
Når du skal legge opp nye kabler til bakenden så legg de inn i bilen. Du finner uttaket under passasjerstolen.


Vil bare legge til at tilførselen til tankmåleren også går gjennom dørken under passasjersetet.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.