Er det noen som har noen kloke ord og komme om disse motorene slitemessig?
Har hørt noen rykter her om at på 2.8 driver veiv og ryker og sånn...
Har en bil komplett med 2.3td stående men har tenkt at den motoren blir litt slapp, har 2.6 bensin i nå og den fungerer bra men blir litt dyr i bruk i lengden....
Hvordan går 2.3td motorene?
Har plukket av en ting i forstillingen på dele bilen så jeg har aldri fått prøve kjørt den, er den noe særlig drag i motbakken i dem eller dør dem bare det lufter bakke?
2.3td eller 2.8td?
Started by
dalbek
, Aug 22 2007 01:03
9 replies to this topic
#1
Posted 22 August 2007 - 01:03
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....
#2
Posted 22 August 2007 - 23:32
QUOTE(dalbek @ 22 Aug 2007, 01:03) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som har noen kloke ord og komme om disse motorene slitemessig?
Har hørt noen rykter her om at på 2.8 driver veiv og ryker og sånn...
Har en bil komplett med 2.3td stående men har tenkt at den motoren blir litt slapp, har 2.6 bensin i nå og den fungerer bra men blir litt dyr i bruk i lengden....
Hvordan går 2.3td motorene?
Har plukket av en ting i forstillingen på dele bilen så jeg har aldri fått prøve kjørt den, er den noe særlig drag i motbakken i dem eller dør dem bare det lufter bakke?
Har hørt noen rykter her om at på 2.8 driver veiv og ryker og sånn...
Har en bil komplett med 2.3td stående men har tenkt at den motoren blir litt slapp, har 2.6 bensin i nå og den fungerer bra men blir litt dyr i bruk i lengden....
Hvordan går 2.3td motorene?
Har plukket av en ting i forstillingen på dele bilen så jeg har aldri fått prøve kjørt den, er den noe særlig drag i motbakken i dem eller dør dem bare det lufter bakke?
Har hatt trooper med både 2,3td og 2,8 td. var aldri plaget med 2,8ern.
Men som du sier så er 2,3'n utrolig slapp, serlig med henger å bil på hengeren var nede i 2 gir med 2,3'n å bakken var ikke lang.... men med bare deg i bilen er den ok med 2,3
2,8'n var mye kvikkere og virket som at den hadde et myyye bedre dreiemoment, trengte ikke gire som en gal i lange oppoverbakker. kunne ligge i både 4 å 5 gir å øke
Når motoren holder min kjøring så holder den GARANTERT din sleit av akslgene så solgte bilen. angrer den dag i dag.....
Savner trooperen ja
SJARK POWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#3
Posted 23 August 2007 - 10:01
Regnet med det, tenkte etterhvert at den 2.3 ble litt slapp.
Hender seg jeg driver og drar litt tungt i bratta så det er nok greit med 2.8
Tåler dem og bli justert opp litt og bli satt på intercooler dem da?
Høres jo ut på deg ihvertfall at det er en ganske bra og solid motor.
Men det er jo klart at det er alle gangene det har gått galt med motorene man hører om dem så...
Hender seg jeg driver og drar litt tungt i bratta så det er nok greit med 2.8
Tåler dem og bli justert opp litt og bli satt på intercooler dem da?
Høres jo ut på deg ihvertfall at det er en ganske bra og solid motor.
Men det er jo klart at det er alle gangene det har gått galt med motorene man hører om dem så...
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....
#4
Posted 23 August 2007 - 18:03
Jeg trenger 2,2 td. Send meg pw hvis du selger:)
isuzu trooper 2.2 td eier, en polakker som bør i Oslo. jeg elsker å går ut med bilen og uten...no maters. heter Pavel, 37 år gammel
#5
Posted 26 August 2007 - 13:33
QUOTE(dalbek @ 23 Aug 2007, 10:01) <{POST_SNAPBACK}>
Regnet med det, tenkte etterhvert at den 2.3 ble litt slapp.
Hender seg jeg driver og drar litt tungt i bratta så det er nok greit med 2.8
Tåler dem og bli justert opp litt og bli satt på intercooler dem da?
Høres jo ut på deg ihvertfall at det er en ganske bra og solid motor.
Men det er jo klart at det er alle gangene det har gått galt med motorene man hører om dem så...
Hender seg jeg driver og drar litt tungt i bratta så det er nok greit med 2.8
Tåler dem og bli justert opp litt og bli satt på intercooler dem da?
Høres jo ut på deg ihvertfall at det er en ganske bra og solid motor.
Men det er jo klart at det er alle gangene det har gått galt med motorene man hører om dem så...
Min hadde original intercooler. tenkte å justere men tok livet av drivlinjen å forstillingen da jeg å noen kompiser var å lekte litt. men den skal tåle å justeres litt, tenkte å juster min opp 0,3bar men rakk ikke
SJARK POWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#6
Posted 27 August 2007 - 20:17
Da begynner den store leten etter en 2.8 også noe intercooler fra anleggsbransjen... he he
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....
#7
Posted 27 August 2007 - 21:17
QUOTE(dalbek @ 27 Aug 2007, 20:17) <{POST_SNAPBACK}>
Da begynner den store leten etter en 2.8 også noe intercooler fra anleggsbransjen... he he
Du kan jo ta helt av å gå i anskaffelse av en opel 3,1 td
Mye på www.bildelsbasen.se å helt ok priser på det jeg har ringst på å sett på.
http://bildelsbasen....&...chmode=1[]=177107100&vc1=177&vc2=107&pc[]=120101101&pc1=120&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1
SJARK POWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#8
Posted 28 August 2007 - 17:41
jeg må ha med girkasse da har jeg hørt rykter om,har ikke peiling på hva den 3.1 girkassen heter. Den motoren er bra og går bra eller? hvor mye hester og nm?
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....
#9
Posted 28 August 2007 - 19:22
QUOTE(dalbek @ 28 Aug 2007, 17:41) <{POST_SNAPBACK}>
jeg må ha med girkasse da har jeg hørt rykter om,har ikke peiling på hva den 3.1 girkassen heter. Den motoren er bra og går bra eller? hvor mye hester og nm?
Kan sjekke opp hk antallet i morgen.
SJARK POWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#10
Posted 01 September 2007 - 16:54
Jeg gjorde noen enkle grep med min 2.3TD, Jeg tok av innsugsslangen som går fra luftfilterboksen og satte på et sportsfilter rett på røret. så laget jeg 2.5" eksosrør med en glasspakkepotte på. deretter skrudde jeg opp dieselpumpa med 1/2 omdreining. Da måtte jeg også justere ned tomgangsturtallet da dette påvirkes. Motoren ble mye sprekere og nesten ikke røyk. Men jeg tror at en intercooler ville hjulpet enda mer. Nå selger jeg hele bilen fordi den ruster for mye. fremre diff har tatt kvelden og dørene henger veldig. Den ligger på Autodb.
Chevy K5 addicted...
-Knut
79 Chevrolet Blazer K5
89 Chevrolet Suburban V20
86 Isuzu økonomi 4x4 for salg
-Knut
79 Chevrolet Blazer K5
89 Chevrolet Suburban V20
86 Isuzu økonomi 4x4 for salg