Jump to content



Photo

hevesett


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 pat 1337

pat 1337

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 29 August 2007 - 16:42

hei smile.gif
har en helt orginal rocky, som jeg har tenkt til og heve.
noen som vet om nettsteder, butikker(trondheim) eller har noe selv å selge?

takk:)
Lead, follow, or get the f*** out of the way!

#2 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 posts

Posted 30 August 2007 - 00:12

bg nord skaffer vell ironman heve sett, men det er ikke tuv godkjent..

men her finner du et sett og http://www.parabolic...su/daihatsu.htm

og jeg va i kontakt med han ang tuv papirer for å få det godkjent, og han mente at han skulle klare og få hosta opp dokumetasjoner..
Og sette er ikke så rav ille heller.. 9500 regna jeg med fram til at det kosta..

men du kan jo altids spoa heve den, flytt akslingene på undersiden av blad pakken.. der får du skjeldent godkjent, med mindre du bytter akslinger.. hilux eller lignende..
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#3 pat 1337

pat 1337

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 31 August 2007 - 15:17

er ikke så farli om det ikke er gokjennt, bare den blir høy og det er billig tongue.gif

mye arbeid med å flytte blad fjærene over?
hvor mye heves den da?

har hørt om 3" hevesett...universalt, men vet ikke hvor man kan skaffe...
Lead, follow, or get the f*** out of the way!

#4 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 posts

Posted 31 August 2007 - 15:19

3 Bodylift får du kjøpt på bgnor. Da bygger du bare karosseriet opp fra rammen, koster vel ca 2 lapper..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#5 pat 1337

pat 1337

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 02 September 2007 - 18:54

noe å spare på SPOA heving?
er det veldig vanskelig?
noen problemer man kan støte på?
trenger man andre støtdempere?
hva med styringen?

masse takk til den som svarer tongue.gif smile.gif
Lead, follow, or get the f*** out of the way!

#6 hår ball

hår ball

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 posts

Posted 03 September 2007 - 15:49

spare og spare fru blom tongue.gif øye som ser, du må så si garantert bytte så si alle foringer om du skall spoa heve + at du ikke kommer til og få det godkjent, samme gjelder bodylift, eneste måten og få det godkjent er og kjøpe et kit som løfter den via fjæren..

men spoa er jo enklere og som regel billigere, eller enklere, må jo kappe, sveise osv da..
trenger ikke nye dempere nei, styringa må bygges om en del, samme må phanhardstaget, det må forlenges..
samma må mellomakslingen, den blir hakke for kort..
85 rocky 2,8TD: hilux akslinger og 35 to come.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.

#7 _s90r_

_s90r_

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 posts

Posted 31 March 2008 - 15:11

hva må gjøres hvis jeg setter på 3" bodylift fra bgnor da ? eller er det bare og løfte opp og montere ? ...
Sata......'n! kom me det tauet!

#8 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 posts

Posted 06 April 2008 - 14:44

QUOTE(_s90r_ @ 31 Mar 2008, 15:11) <{POST_SNAPBACK}>
hva må gjøres hvis jeg setter på 3" bodylift fra bgnor da ? eller er det bare og løfte opp og montere ? ...



Forlenge girstenger, dieselpåfylling, og kanskje noen ledninger osv.



#9 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 posts

Posted 20 April 2008 - 21:16

bare husk hva som kan komme til å skje om du havner i en ulykke med en bil som ikke er godkjent....

forsikringsselskapene som er innblandet vil ikke ta lett på en ombygd bil som ikke er godkjent... det kan fort bli både regress og avkortning

men både SPOA og BL er enkle hevemetoder på disse bilene, og hva for heving du trenger kommer litt an på hva du skal bruke bilen til....

skal du ha på større hjul, og kjøre hovedsaklig langs veien ville jeg valgt bodylift, skal du mer eller mindre bruke bilen som rein terrengbil er SPOA saken....

MEN:
SPOA har ikke noe langs veien å gjøre om du ikke bytter til fjærer som er beregna for det økte momentet du påfører fjærene når akselen flyttes på undersiden...

Du får og en bil med MYE høyere tyngdepunkt...

Sier ikke noe av dette for å hverken være noen bedreviter, eller for å ta fra deg motet, men det er likevel verdt å være klar over konsekvensene ved slike modifikasjoner