Gå til innhold



Foto

TURBO


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 31 August 2007 - 17:30

Jeg vurderer å sette på en turbo på min 2,2L, devil.gif devil.gif
Opel 1,7L med turbo skule vel passe. dribble.gif
Om man tar med alt som skal til i fra 1,7 turbon og med alt som er med der. biggrin.gif
Da er det bare i putte inn i min 2,2 eller whistle.gif dribble.gif
Det må jo bare gå tongue.gif

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#2 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 08:34

Det er en helt annen topp på 2,3 TD. men du kan jo forsøke, interesant eksperiment. Kompresjon og turbo bør du passe på å avpasse.

Om det går TH har jeg en til 2,3D liggende (2,2D)

Eller du kan jo kjøpe en ferdig TD motor (som jeg også har liggende).
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#3 tutti

tutti

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 12:35

biggrin.gif
QUOTE(Jo-king @ 1 Sep 2007, 08:34) <{POST_SNAPBACK}>
Det er en helt annen topp på 2,3 TD. men du kan jo forsøke, interesant eksperiment. Kompresjon og turbo bør du passe på å avpasse.

Om det går TH har jeg en til 2,3D liggende (2,2D)

Eller du kan jo kjøpe en ferdig TD motor (som jeg også har liggende).



Vel og merke, ser det ut at du har en del ting liggende. rolleyes.gif
Bremse deler?? unsure.gif
Og om mulig motor bytte, pris dry.gif ja på 2,3 og TD cool.gif
Det jeg trenger er bremsene foran. whistle.gif
Husk å sette pris på tingene takk biggrin.gif

GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.

 


#4 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 01 September 2007 - 12:41

Tror du må snakke med Steinar vedr bremser.

2,3 D og 4 trinn kasse kr 5000,- (120 000 km)
2,3 td med 5 trinn med ny (trooper) dynamo 7500,- (ukjent km)
Servosnekke kr 2500,-.
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#5 yeyeye

yeyeye

    londonbusseier

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 03 September 2007 - 17:54

På diesel trenger en ikke tenke på kompresjon, bare en får delene til å passe er det greit! en dieselmotor uten turbo, er en feilkonstruksjon,hehe.

AR
oohh! silly me, again...