Ærede korandister.....
Driver og mekker for å heve kvaliteten på Korandoen- Har vært endel trøbbel med bakbremsene. Begynner å komme seg nå, men trenger følgende:
Bremsesko bak til begge sider + monteringssett....
Har noen noen gode tromler liggende? Er noe herpa på ene siden...
Høyre bak lekker olje fra akselen inn i bremsene. Hvordan er tettingen her og hvor kan jeg få tak i det som trengs for å fikse dette? Ikke bare gøy med olje i trommelbremser.....
BTW, er det noen som har info om orginalratt på Korando? Forrige eier har satt på et lite GT-ratt uten medfølgende servo. Kjenner det i skuldrene etter selv normal korandering....
Var ute i helga og prøvde dansesko på Korandoen. Var noe en kompis hadde liggende å slenge. Passet imidlertid ganske bra. Bilen ble ikke værre med slike suler enn med standard 225.... Men sjekk fjærfestene foran (samma bak) grrrøøøsss..... Her er det endel vinterarbeid på gang! Vurderer å korte disse til omtrent 2,5" og flytte akselene under fjærene. Ser ut til at det vil gi ytterligere 2,5" løft i tillegg til det som er. Høyden er omtrent 20" til blankelista....
Har noen gjort/prøvd noe lignende tar jeg imot råd, tips & vink med ydmykhet. På forhånd takk!
Bremsesko
Started by
mrreg
, Oct 15 2007 13:12
2 replies to this topic
#2
Posted 15 October 2007 - 14:02
Jeg har bremsesko og antagelig monteringsdetaljer.
Bremsetrommel er det lite av siden dette er 6-hulls. Har mange 5-hulls nye, men da må det sveises og bores om. Er du klar for å gjøre noe slikt. Hvis ikke skal vi finne noen brukte. http://www.bilsalong...ockle-assy2.JPG
Oljelekkasjen din kan komme av skitt. Du har en liten jobb forran deg hvis det ikke er nok med rengjøring.
Da må du ta av bremseskjoldet, ta ut stikkakslingen, krymperingen og lageret- før du kommer til simringen.
Kan skaffe deg komplett sett med lager og det hele. Det er vel lurt å bytte det hele når det frøst skal av+ ikke lett å sette på en brukt krympering og få den til å holde.... http://www.bilsalong...ullager-bak.jpg
Skaff deg servo ! Det er unik forbedring på kjøreegenskapene. Ratt er tre-eiket. Rett tverrbar og en bar som peker rett ned. Ikke spes. pent. Har et brukt til slags.
Ikke tenk på å legge akslen under fjæra hvis du ikke har tanker om å holde deg utelukkende i skogen. Du øker ikke pendlinga noe vet du.
Mitt tips vil være +1" karosseriløft på vanlige måten med klosser på ramma.
Få deg noen bladfjører med rette svaien og legg til slik at sjaklene dine er 4-5" høye.
Sjekk frigangen på støtdemperne og bygg evnt. om festene. Få lange nok dempere. NB- Pass på at bremseslangene rekker dit de skal - også ved full sving.
Og til slutt- Jeg har noe av lageret på nett: http://www.korando.no
Velkommen i "moroland"
Bremsetrommel er det lite av siden dette er 6-hulls. Har mange 5-hulls nye, men da må det sveises og bores om. Er du klar for å gjøre noe slikt. Hvis ikke skal vi finne noen brukte. http://www.bilsalong...ockle-assy2.JPG
Oljelekkasjen din kan komme av skitt. Du har en liten jobb forran deg hvis det ikke er nok med rengjøring.
Da må du ta av bremseskjoldet, ta ut stikkakslingen, krymperingen og lageret- før du kommer til simringen.
Kan skaffe deg komplett sett med lager og det hele. Det er vel lurt å bytte det hele når det frøst skal av+ ikke lett å sette på en brukt krympering og få den til å holde.... http://www.bilsalong...ullager-bak.jpg
Skaff deg servo ! Det er unik forbedring på kjøreegenskapene. Ratt er tre-eiket. Rett tverrbar og en bar som peker rett ned. Ikke spes. pent. Har et brukt til slags.
Ikke tenk på å legge akslen under fjæra hvis du ikke har tanker om å holde deg utelukkende i skogen. Du øker ikke pendlinga noe vet du.
Mitt tips vil være +1" karosseriløft på vanlige måten med klosser på ramma.
Få deg noen bladfjører med rette svaien og legg til slik at sjaklene dine er 4-5" høye.
Sjekk frigangen på støtdemperne og bygg evnt. om festene. Få lange nok dempere. NB- Pass på at bremseslangene rekker dit de skal - også ved full sving.
Og til slutt- Jeg har noe av lageret på nett: http://www.korando.no
Velkommen i "moroland"
Edited by Newton, 15 October 2007 - 14:09.
Steinar Lyberg
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
Klikk her for å maile meg på st-lybe@online.no
Klikk her og besøk min hjemmeside KORANDO
#3
Posted 15 October 2007 - 17:19
Jeg har en 2,3 TD med servopumpe liggende å vente på noen ivrige korandister.
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!