Justering av dieselpumpa 3.3TD
#1
Posted 23 October 2007 - 16:19
Jeg har montert IC, 3" eksos og 0.7 bar i laddetrykk.. Dieselpumpa er justert på skuren bakpå Boost-compenastoren. Skruen er justert inn 2 omdreininger fra skruen tar i fjæra inni der. Før trubotrykket kommer ryker den svart som bare juling, men når turbotrykket kommer ryker den absolutt ingenting. Den slutter også å dra over 2700 o/min. Jeg kan slevsagt dra den lengre, men det er ikke noe effekt å hente der.
Skruen bakpå boost-compenastoren
Har hørt snakk om en annen skrue også.. Fant en tråd her på forumet av en somhadde justert lit på en skrue på sia av pumpa.. Utifra bildet som lå der ser det ut som at den skruen er "Torque cam adjusting nut". Hva styrer/justerer den skruen? Jeg har ikke lyst til å ødelegge pumpa mi pga.. at jeg skrur på feil skruer...
"Torque cam adjusting nut"
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#2
Posted 23 October 2007 - 19:00
Min drar helt til 4000 o/min.
Edited by 1911, 23 October 2007 - 19:03.
#3
Posted 23 October 2007 - 19:05
93289602
#4
Posted 23 October 2007 - 19:47
Min drar helt til 4000 o/min.
Altså, så den får MINDRE diesel på den skruen bakpå? Den på sia skal altså skrur helt ut så den armen/halvmånen stopper i godset?
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#5
Posted 23 October 2007 - 21:35
Edited by wazzza, 23 October 2007 - 21:35.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#6
Posted 23 October 2007 - 21:46
Edited by Rune75, 23 October 2007 - 21:50.
#7
Posted 23 October 2007 - 21:57
Nei, har ikke skrudd den ut igjen.. Den skruen bakpå regulerer dieselmengden til en viss grad. Den justerer set-punktet på boost-compenastoren, men når turbotrykket øker overtar trykket for fjæra om jeg har forstått det rett.. Min har iværtfall gått for magert... Turbotrykket økte nå som den andre skruen ble justert på...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#8
Posted 23 December 2008 - 07:50
Hej läser med spänning om vad ni har gjort med dieselpumpen.Har gjort likadant med min,skruven på sidan har jag skruvat ut helt,och den bak in 2varv.Det händer ingenting,bilen går precis som vanligt
#9
Posted 27 December 2008 - 02:32
Har dere en bilde hvor den skruen er, og er det ikke en vakumklokke som styrer turboen på 3,3
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#10
Posted 10 January 2009 - 21:35
#11
Posted 12 January 2009 - 11:35
"Torque cam adjusting nut"
[/quote]
Er det den skruen som går i gjenom gotsen med en låsemutter på?
Som går til en liten rund tubeditt ting?
Den skal så skrues ut mot torpedoveggen?
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#12
Posted 13 January 2009 - 09:50
1 justering av pumpen gir mer disel mer røyk bile går litt bedre(fjer mesinheta bak på pumpa"skruen ska ut ca 2-4 omdreiniger)
2 Torque cam adjusting nut" er den som reguler røykgasen "med å bare juster på den liten forskjel"skues hel ut...
3 turbotrykke kan juster på følgene vis,juster på stage som gå til vakumkloka ,så det blir lengre(trøblete)ved å fjerne den lille slangen som går fra turboen til vakumkloken å koblen inn en Justerbar bleed ventil,kan trykke enkelt justeres opp
4 oppjustering av turboentryke bør diselmenden skrus opp samtidig+røygasen/for mer å få mer efekt monter ic å 3"exsos....motor kan nu ta skade,så tenk på tistane på den..
Når man monter 3" exsos øker somregel turbotrykke,ic er en stor fordel
På 3.3 er det orginale stusen på innsuge trant å snevrer efekten på motoren.på min har æ laget ny stus på innsuge2.5" tomer ,orginal knap 1", det fører til mer dremomen å efekt,turboen jober lettere,mer lutft på lavft trykk
Har fjærna stusen bak turboen å laga 3"toms raka rør ut fra turboen,med 35 luger går den imponer bra,kan lade me 1.4 ,er sjelden oppe i dette ladetryke
Edited by Nismek, 13 January 2009 - 23:39.
#13
Posted 13 January 2009 - 21:45
1 justering av pumpen gir mer disel mer røyk bile går litt bedre(fjer mesinheta bak på pumpa"skruen ska ut ca 2-4 omdreiniger)
2 Torque cam adjusting nut" er den som reguler røykgasen "med å bare juster på den liten forskjel"skues hel ut...
3 turbotrykke kan juster på følgene vis,juster på stage som gå til vakumkloka ,så det blir lengre(trøblete)ved å fjerne den lille slangen som går fra turboen til vakumkloken å koblen inn en Justerbar bleed ventil,kan trykke enkelt justeres opp
Når man monter 3" exsos øker somregel turbotrykke,ic er en stor fordel
På 3.3 er det orginale stusen på innsuge trant å snevrer efekten på motoren.på min har æ laget ny stus på innsuge2.5" tomer ,orginal knap 1", det fører til mer dremomen å efekt,turboen jober lettere,mer lutft på lavft trykk
Har fjærna stusen bak turboen å laga 3"toms raka rør ut fra turboen,med 35 luger går den imponer bra,kan lade me 1.4 ,er sjelden oppe i dette ladetryke
[/quote]
Ja ja. hva er dette ( Justerbar bleed ventil,kan trykke enkelt justeres opp) og hvor kan man skafe en slik ting.
Fins det noe bilder på den tingen.
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#14
Posted 14 January 2009 - 01:17
Lavere trykk i klokka = høyere turbotrykk
#15
Posted 15 January 2009 - 19:29
#16
Posted 29 March 2009 - 12:56
Er det samma måte å stille det på, på ein 2,8TD 97mod? og viss, hvor mye kan den justeras uten å gjøre no ana? (turbotrykksmåleren viser 0.8Bar nå)
*MB 190E 2,6-12v*
*Patrol 2,8TD 98mod* (te salgs)
*MB 190KE, 2,0TIC Carlsson* (blei ikkje no)
*MB 190E, 2.0 aut. 90mod* (solgt)
*MB 190E, 2.0 man. 88mod* (spiker)
*Lifan LF50QGY* 125ccm
#17
Posted 26 June 2009 - 20:12
Denne skruen var plombert, og sørger for at gasswire`en kan strammes litt mer.
Denne skruen var også plombert. Dere ser hvor den sitter i forhold til oljefilteret.
#18
Posted 26 June 2009 - 23:20
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#20
Posted 26 June 2009 - 23:41
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363