Jump to content



Photo

landrover freelander


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 aslak

aslak

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 303 posts

Posted 02 January 2008 - 23:34

Er det noen her som har en slik bil?
Er det brukbart?
Ser i nesten alle annonser at motoren er nylig reparert,, er det toppene som er svake?
Er jo vanvittig billige, sikkert en grunn.
Fint med tilbakemeldinger fra noen som har.
Hva skal man se etter ved evt kjøp?
Har den noen svakheter?
98-99 modeller. rundt der.

#2 Mocool85

Mocool85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 posts

Posted 09 January 2008 - 23:27

ja den har svakheter.
90%av freelanderene som er ute på norske veier har vel byttet motor før 100.000km. Er ikke riktig sikker på grunnen ,men det er jo en sportsmotor som finnes i sportsbiler og den er ikke beregnet for bruken i en freelander. (motorbyttene har skjedd på garantien)
hørt at de lekker vann også og en kompis av meg har en openair versjon. den er god som gull, men er byttet fremaksel og motor på. den har gått 86.000km. alt var på garantian, men han sto jo uten bil en stunn og mye banning ble det jo.
Kjøp deg en galloper istedenfor=)
Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)

#3 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 posts

Posted 09 January 2008 - 23:54

Jeg ville ikke eid en Freelander om jeg fikk den kasta etter meg. Da hadde jeg solgt den og kjøpt meg bil cool.gif
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#4 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 posts

Posted 09 January 2008 - 23:55

Har en kompis som kan seg på dette, men han er ikke her inne. Men kan si såpass som at Freelander = skrap frem til de siste modellene. "Rimelig bra" fra enten '03 eller '04 tror jeg det var. Skal sjekke med "spesialisten"

#5 Terranoman

Terranoman

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 21 January 2008 - 12:24

Det er vel den 1,8 l bensin motoren som er dårlig. Vet ikke helt hva som er feil med den, men når sånne biler er til salgs, så har dem splitter ny motor, akkurat skifta. Den med dieselmotor er vel ok, sjøl om det ikke er den bilen med minst feil på det heller.

#6 RuneK

RuneK

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 posts

Posted 10 February 2008 - 00:34

Toppakningen ryker som følge av dårlig konstruert termostathus. Fiksen er å få kjøpt som sett til ca. 2000 kr. I tillegg må det passes på at det ikke har kommet inn luft i kjølesystemet. Det gjelder alle 1.8 motorer.

Rover, MG og Land Rover bl.a. sliter med denne motoren, og alle sliter med samme feil.

Styr klar av disse, uansett årsmodell, er nå min mening.

En Freelander med diesel, derimot, er en helt annen sak. Og det reflekteres i prisene også.
----------------------------
www.landrovermania.no

#7 RuneK

RuneK

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 63 posts

Posted 11 May 2008 - 13:00

Kjøpte Freelander 1.8 rett etter det forrige innlegget mitt. 2003 med fabrikkmodifisert kjøleanlegg. Kjempefornøyd så langt. Både god langs veien, og med mulighet for fremkommelighet på traktorvei. Kjempebil på telehivplaga veier utenfor ring 3. cool.gif
----------------------------
www.landrovermania.no