kan man bruke en 2 1/2" rør på en 2,2 td.
En venn av meg mener det er den beste man kan bruke på bilen.
Jeg mener at en td må ha motstand og dermed må brule orginalt rør på en slik motor.
Han mener at det er derfor motoren min ble varm, for at ikke eksosen kommer fort nok ut.
Det andre er at olja kommer ut av oljepeilerrøret.
Hva er ørsaken til det?
Er der stempel/stempelring som er gåen.
Eller er det en ventil som har sattseg.
kan man bruke en 2 1/2" rør på en 2,2 td.
Started by
tutti
, Mar 29 2008 23:22
3 replies to this topic
#1
Posted 29 March 2008 - 23:22
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.
#2
Posted 29 March 2008 - 23:58
td går vel bedre jo mindre motstand den har både på luft inn og eksos ut.......
bensin er vel mer følsom på det med motstand for å få riktig timing
2,5" eksos er iallefall meget populært
bensin er vel mer følsom på det med motstand for å få riktig timing
2,5" eksos er iallefall meget populært
90 HiluxTurbo
Christian Halsa
480 22161
Christian Halsa
480 22161
#3
Posted 13 April 2008 - 23:22
jeg hadde 2,5" rør på korandon min det gikk så det suste
og at olja kommer ut så skal det vel sitte en tettning på pinnen og om den ikke er tett så kan det jo lekke ut der. kjøp nypeilepinne eventuelt og kapp den til og lag merker for max og min
og at olja kommer ut så skal det vel sitte en tettning på pinnen og om den ikke er tett så kan det jo lekke ut der. kjøp nypeilepinne eventuelt og kapp den til og lag merker for max og min
Chris
Support http://kccd.no
Support http://kccd.no
#4
Posted 14 April 2008 - 01:14
At olja kommer ut av peilepinnen er at en eller flere stempelringer er gått til dundads og at trykket går ned i olje panna.
Skifte stempel ringene og at er som før
Skifte stempel ringene og at er som før
GF
Hvorfor går da, når man kan kjøre Skoda.