Jump to content



Photo

Oppgradering etc..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 posts

Posted 04 July 2008 - 23:26

Hei smile.gif

Jeg håper at ingen tar dette ille opp på noen måte, men siden jeg har god kjennskap til forums softwaren Invision Power Board, og min kone jobber med denne softwaren til daglig (Techsupport og skin design) så ville jeg gjerne komme med noen tips som kanskje kan være til hjelp for forumet, og som igjen hjelper oss medlemmer smile.gif

Den versjonen dere kjører nå er en veldig gammel versjon IPB 2.1.7. IPB Company har oppgradert versjonen mange ganger etter denne og utviklet mye nytt og praktisk for brukere av forumet, den siste versjonen som er ute nå er IPB 2.3.5, utviklingen i PHP er enorm siden 2.1.7 ifølge min kone, og 2.3.5 er mye mere brukervennlig.. På enden av året vil det komme en fullstendig annerledes og enda mer brukervennlig versjon 3.0.0 Det vil ikke være STORE endringer i form av bruk for medlemmer, bortsett fra at hele oppsettet er enklere å bruke etc...

Jeg håper at Administrasjonen her kanskje vil vurdere å oppgradere slik at et flott forum som dette har det nyeste og beste på markedet, samtidig vil jeg legge til at det er STORE sikkerhets "hull" i 2.1.7 versjonen, som i de senere versjoner er rettet på, hackere har enkel tilgang til dette forumet og kan gjøre mye skade.. sad.gif Det koster bare 25$ å oppgradere forumet.


OBS--> Har lenge hatt problemer med diverse ting i dette forumet, som foreksempel det med å laste opp bilder... Jeg fikk min kone til å ta en kjapp titt, og hun nevnte i full fart at dere trenger å utføre diverse oppdateringer og "oppfriskninger" av filsystemene deres..

Jeg har litt lyst i samme slengen til å legge ved ett lite bilde på hvordan den nye versjonen ser ut på innsiden der man foreksempel skriver nytt tema, eller ny post smile.gif Opplastning av bilder og vedlegg er en drøm i denne versjonen, alt er mer strukturert..

IPB 2.3.5




Mvh
Rocker

#2 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 posts

Posted 07 July 2008 - 09:33

Hei.

Bra du sier dette. Vi har en nyere versjon som er klar for aa legges ut men har ikke gjort dette. Den nye versjonen har vaert klar lenge men vi er litt usikre paa hva brukerne mener om en oppgradering.

Den nye versjonen har endel nye funksjoner som gjor bruken enklere, men anderledes.

Beklager ae oe aa er paa ferie for oeyeblikket.. smile.gif
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#3 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 posts

Posted 07 July 2008 - 09:58

Hei.

Tviler på at medlemmene har noe imot å få en oppgradering nå.
De funksjonene som er annerledes er "lettere" å forholde seg til, enn disse gamle greiene.

Uansett har jo dette med sikkerhet å gjøre også, og denne versjonen er det ingen kunst å "gruse" for den som vil.
Da sitter man med et forum som er ødelagt, så jeg anbefaler på "DET STERKESTE" å oppgradere så snart som råd er.

Fortsatt god ferie biggrin.gif

Mvh
Rocker

Edited by Rocker, 07 July 2008 - 09:58.


#4 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 posts

Posted 11 July 2008 - 10:41

Hei.

Skal se paa dette med en gang jeg kommer hjem ifra ferie. Sjekke at konverteringer og de ekstra funksjonene vaare fungerer paa siste version.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#5 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 posts

Posted 11 July 2008 - 16:54

Hehe.. Dersom man tenker tilbake på oppgraderingen der vi skiftet fra det gamle forumet til IPB så er det vel ikke noen tvil om at noen tar forandringer negativt uansett.
For meg er det helt klart at IPB er et bedre forum enn det gamle, men vi hadde likevel en storm av brukere som klagde fordi det var annerledes, og det blir for mange det samme som vanskeligere..
IPB Image

www.terrengbil.com

#6 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 posts

Posted 13 July 2008 - 12:40

rart det der med mors kjøttkaker biggrin.gif


#7 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 posts

Posted 05 October 2008 - 12:35

Hei.

Hva med noen nye "skin`s" snart, som man kan velge i?
Er jo ikke akkurat "high-tech" det som er standard her...mao. drepende kjedelig tongue.gif

Mvh
Rocker

#8 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 posts

Posted 06 October 2008 - 09:21

QUOTE(Rocker @ 5 Oct 2008, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hei.

Hva med noen nye "skin`s" snart, som man kan velge i?
Er jo ikke akkurat "high-tech" det som er standard her...mao. drepende kjedelig tongue.gif

Mvh
Rocker

Jeg tror at majoriteten av de aktive brukerne ikke er så veldig opptatt av slike fansy muligheter, bare de har et enkelt og brukervennlig forum uten å måtte klikke og rote for mye rundt for å finne det de leter etter.

Dette har vi sett mange ganger før...og det er nok dette Sven mener med mors kjøttkaker...
Ting som bli nytt og anderledes....eller for avansert og fanzy....blir ikke brukt og sklir bare bort.

Anders& Anders har ofte problemer med å få tid nok til å holde forumet problemfritt.

Edited by ZukiJack, 06 October 2008 - 09:26.


#9 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 posts

Posted 06 October 2008 - 11:40

QUOTE(ZukiJack @ 6 Oct 2008, 10:21) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tror at majoriteten av de aktive brukerne ikke er så veldig opptatt av slike fansy muligheter, bare de har et enkelt og brukervennlig forum uten å måtte klikke og rote for mye rundt for å finne det de leter etter.

Dette har vi sett mange ganger før...og det er nok dette Sven mener med mors kjøttkaker...
Ting som bli nytt og anderledes....eller for avansert og fanzy....blir ikke brukt og sklir bare bort.

Anders& Anders har ofte problemer med å få tid nok til å holde forumet problemfritt.


Hei.

Jaja, du har vell rett i det sikkert.
Funksjonene blir jo de samme, men FARGENE kunne godt vært litt friskere
Er bare sykt deprimerende farger her...kunne ihvertfall ha bytta ut den rosa-fargen.
DEN er ikke "offroad" ihvertfall laugh.gif

Når det gjelder "drifting" av forumet, så driver det jo stort sett seg selv, det er nå ikke noe "svære" greier.

Mvh
Rocker

#10 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 posts

Posted 06 October 2008 - 12:14

Rosa? Er ikke noe rosa farge her..

Fargen heter "serenity 147" etter et lite søk på nettet http://www.colourlov...C2/serenity_147
Vil vel heller kalle den sand farget. smile.gif

Kanskje ta og gå igjennom innstillingene på skjermen. biggrin.gif Hjelper kanskje det..
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#11 Rocker

Rocker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 605 posts

Posted 06 October 2008 - 14:44

QUOTE(anders @ 6 Oct 2008, 13:14) <{POST_SNAPBACK}>
Rosa? Er ikke noe rosa farge her..

Fargen heter "serenity 147" etter et lite søk på nettet http://www.colourlov...C2/serenity_147
Vil vel heller kalle den sand farget. smile.gif

Kanskje ta og gå igjennom innstillingene på skjermen. biggrin.gif Hjelper kanskje det..


Heh...javel...

-Videre har du en feil i CSS'en til css_rte wink.gif Dette gjør at i andre nettlesere enn IE7 er smileyboksen og boxen under skjeve og flyter alle veier...

Last opp denne jeg legger ved til følgende sted:

style_images/folder_editor_images


Attached File  css_rte.css   4.38KB   221 downloads

#12 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 23 October 2008 - 18:03

Når jeg skal lege inn smileys får jeg ikke opp det lengre. Får heller ikke mulighet til å legge inn bilder... hva har skjed? Flere med samme problem? eller er det noe med valgene mine i kontrollpanelet som er endret?

#13 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 posts

Posted 24 October 2008 - 09:02

Hvilke nettleser bruker du? Har du java på slått?

Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#14 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 posts

Posted 25 October 2008 - 13:10

QUOTE(anders @ 24 Oct 2008, 10:02) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilke nettleser bruker du? Har du java på slått?


IE 7. Slettet div midlertidige internettfiler m.m. Så nå er det i orden cool.gif

#15 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 posts

Posted 26 May 2009 - 13:32

Slenger meg på her jeg
For det er en liten filleting som har irritert meg lenge
KAnskje andre også har lignende problem

Når det gjelder forumet og mulighet for å kunne skrive inlegg
så er det en ting som er blitt borte eller er en bug i siste oppdaterting
å det er f.eks i Opera mini for mobiltelefon så har muligheten for rediger " altså gå inn i teksteditoren" å skrive inlegget fra mobil
Lese er ingen problem men værre å få skrevet ned noe

det funka før i allefall tidlig i Oktober 2008 da jeg var på ferie og gifta meg til Thailand
Bruker akkurat samme mobil som da en SE k800i. har også prøvd å skaffe tjeneste instillinger på nytt, nettlesern på nytt uten at FIXa problemet mitt... for jeg får jo logga meg inn som vanlig. er bare når inlegg skal skrives det ikke funker. og inlegg kan jeg skrive i andre forum så jeg tviler på det er softwaren i telefonen det er noe galt med

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF