Jump to content



Photo

BT Chevy godkjenninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#1 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 posts

Posted 09 January 2009 - 15:54

Veldig ofte er det spørsmål om hva som man kan få igjennom hos BT, evt hvem er fått hva igjennom.

Lager her en tråd over hva som er blitt godkjent på hvilke type biler. Samt også hva man har prøvet å få igjennom, men uten å ha lykkes.

Husk å skriv så mye om biltypen at den som leser det slipp å spørre masse unødvendig.

Denne tråden skal være et oppslagsverk slik at man evt kan ta kontakt med vedkommende enten via PM eller i egen tråd / chevy praten.

Ingen diskusjoner i denne tråden. Det vil blir slettet uten videre...

Edited by Chevy-LPG, 09 January 2009 - 20:34.


#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 posts

Posted 09 January 2009 - 15:56

Chevrolet Suburban 5.7 B K1500 1996 modell

Godkjent nedregistrert til under 3.5 tonn (støtdempere bak siden det er bensiner)
Godkjent Smittybilt fullsize frontguard.
Godkjent med LPG anlegg
Godkjent med lite kjennemerke bak

Ingen avviste godkjenninger.

Edited by Chevy-LPG, 09 January 2009 - 20:31.


#3 Power-Chevy

Power-Chevy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 posts

Posted 09 January 2009 - 19:52

Chevrolet Suburban 5.7 B K1500 1997 modell

Godkjent nedregistrert til under 3.5 tonn (støtdempere bak siden det er bensiner)
Godkjent Warn fullsize frontguard.
Godkjent med LPG anlegg
Godkjent med lite kjennemerke bak

Ingen avviste godkjenninger.



#4 tiiim

tiiim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 posts

Posted 10 January 2009 - 01:52

Chevrolet Tahoe 5.3 LT 2003


Godkjent som Varebil kl 2. (2007)
Arbeid: Modifisere taktrekk i varerom

Godkjent med Frontbøyle/Kufanger
Arbeid: Godkjenningspapirer.

Godkjent for LPG Drift
Arbeid: Godkjent installatør og godkjenningspapirer.

Godkjent som Personbil
Arbeid: Co2-papirer for biltype, omregistreringspapirer, betaling av avgift for bakseter.

Edited by Chevy-LPG, 16 January 2009 - 23:03.


#5 Mitsu L200

Mitsu L200

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 posts

Posted 16 January 2009 - 22:53

Chevrolet Tahoe -99 mod.
Opprinnelig 3 seter lett lastebil. Fikk den godkjent som 6 seter lett lastebil. Fikk den ikke godkjent for førerkort kl. B fordi det ikke er Bergheim som har importert den (de har typegodkjenningen til disse bilene), men Alfaset Bil. Selv om Bergheim bekrefter at min Tahoe er identisk med deres, og ikke trenger modifikasjon av understellet for å registreres ned så vil ikke de gi typegodkjenning til andre en deres egenimporterte biler. De sier det har noe med at typegodkjenningen er knyttet opp til spesielle serier med rammenummer. Da vet vi det.

Tom Erik tongue.gif

#6 Raddis

Raddis

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 215 posts

Posted 18 January 2009 - 23:38

Jeg har akkuat spurt BT i Bergen, ang. nedreg. av min 99.mod Tahoe. Og hvordan de stillte seg til KU-fanger.
Her er hva de svarte meg:

Hei,

Jeg vil svare deg på de tekniske spørsmålene.

Du kan ha kufanger på lastebil dersom den er dokumentert etter direktiv 92/114. Den må vises for godkjenning i Fyllingsdalen. Vedkontroll der det gjøres endringer påkjøretøyet, må du ha med vognkort del 2(dersom du har nye typen vognkort). Kontrollen koster 775 kr. Dersom du ikke har den godkjent, vil du få mangel på kontroll/eu-kontroll og må få det gjort.

Dersom du har den gamle typen Chevrolet Tahoe LT1500 type ?GNEK18S (CK 10516), kan du nedregistrere den til den vekten som står på labelen i førerdøra uten at du trenger bygge den om. Bilbeltene må være debbeltvirkende som låser ved hurtig uttrekk og G påvirkning og være E-merket eller merket med FMVSS 209 eller 210. Ofte må belter foran byttes. De bak pleier å være ok.
Bilen må være 10 år i Norge på dato, slik at du må vente til oktober før dette kan gjøres uten engangsavgift.
Du må i Fyllingsdalen for å få det gjort. Bestill time på tlf:06650


Kan også nevne at min bil skulle være ok. Det var bare å vente på datoen, da den har kode GNEK18S, og beltene mine er merket Loyds Industri Norway, 2000 Ar4m (E5) 04232.

Edited by Raddis, 21 January 2009 - 23:13.


#7 Turbonetics

Turbonetics

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 posts

Posted 24 January 2009 - 03:37

Chevrolet Tahoe 6.5 Turbodiesel.

Godkjent nedregistrert fra 3 seter liten lastebil til 6 seter personbil. Byttet seler foran.
Godkjent Xrack lyktebøyle/kufanger. denne var godkjent å skrevet inn i vognkort tidligere. så denne fulgte bilen videre ned til personbil.

Vist på Gjøvik trafikkstasjon. abolutt å anbefale wink.gif


#8 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 posts

Posted 21 March 2009 - 15:54

GMC Suburban Sierra Classic
1987 Mod
6,2 Diesel

3" Heving med Bodylift.
315/75-16 (35") hjul på 8" felger

Plus en og annen PKK cool.gif
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#9 Chevy Blazer K5 1989

Chevy Blazer K5 1989

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 posts

Posted 07 December 2009 - 05:13

Chevy Blazer k5, godkjent hevet 4" med 33x12,5x15

#10 Nightmare

Nightmare

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 posts

Posted 02 May 2011 - 13:44

Halv seier for AMCAR i saken om nedregistrering av totalvekt!
AMCAR har endelig fått enkelte avklarende svar på noen av spørsmålene i saken vi har hatt gående siden 2008 med Vegdirektoratet og Samferdselsdepartementet angående "praksisen" når det gjelder å få redusert totalvekt på et kjøretøy. Vegdirektoratet bekrefter nå at det ikke er nevnt i noen direktiv at det kreves en teknisk endring for å endre tillatt totalvekt på kjøretøygruppe M1, personbil, akkurat slik AMCAR hele tiden har hevdet.
Konsekvensen av dette er at Vegdirektoratet nå vil godta fastsettelse av høyere totalvekt uten at det gjøres en fysisk endring på M1 personbil, dersom det foreligger en ny totalvektsgaranti fra fabrikant.
Når det gjelder å redusere totalvekten (altså nedskriving av vekt) virker det som om Vegdirektoratet har glemt at de har slått fast at man ikke kan forlange en teknisk endring. Her fordres det primært at det gjøres en teknisk endring før vektredusering kan aksepteres - altså som før. Nytt er det at de alternativt kan godta dokumentasjon fra fabrikant som bekrefter at godkjenning og registrering av høyere totalvekt første gang var feil, og at den riktige totalvekt blir bekreftet av fabrikant. Den originale sertifiseringsstickeren er fabrikkdokumentasjon på bilens opprinnelige totalvekt. Hvis denne sitter på bilens førerdør kan man vektredusere uten å gjøre fysiske endringer.
Men essensen er; skal du opp i totalvekt - ingen fysisk endring. Skal du ned i totalvekt - fysisk endring. Forstå det den som kan. AMCAR jobber videre med saken. Men det er bare å gå i gang med å skaffe seg vektdokumentasjoner fra fabrikant for de som ønsker å endre totalvekten. Og husk, nekter fabrikant å gi ut dokumentasjon - få dokumentasjon på det også.

NB!På biler som originalt fra fabrikk har totalvekt over 3.500 kilo, og som det ønskes redusert totalvekt på, er det fortsatt vanskelig å nedregistrere fordi man aldri vil få dokumentasjon fra fabrikkanten på at biltypen har hatt en totalvekt under 3.500 kilo.



Sakset ut fra nyheter på amcar sine sider.
Er det håp nå tro huh.gif

Litt off topic men håper folket tåler det etter så mange mnd med stillstand på denne tråden

Edited by Nightmare, 02 May 2011 - 13:45.


#11 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 posts

Posted 23 June 2011 - 09:16

Ser ut for at bergheim ikke lengre er importør av Chevrolet
Og at http://www.motorgruppen.no/ har tatt over agenturet

så hvis det er noe håp om nedregistrering så ser det ut til at det er disse gutta istedet
siden det ser ut til at motor gruppen nå står som importør

etter en undersøkelse av denne linken, og googlet opp motor gruppen etterpå
http://amcar.no/page...&...331&Order=2

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#12 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 posts

Posted 01 July 2011 - 12:57

Legger en Link til post angående nedregg på 94-2000 tahoe
http://www.offroad.n...um/post-a37233-

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#13 espron

espron

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 posts

Posted 06 July 2011 - 16:54

Viste bilen i dag (99'Tahoe) med baksetene satt i. Bilen er allerede nedregistrert til personbil, skulle bare vise baksetene og tenkte at det var en grei sak. Men nei. Kontrolløren mente sikkerhetsselene bak ikke kunne godkjenne fordi de kun var merket med FMVSS uten 209 eller 210. Jeg forsøkte å forklare at når beltene er merket med at de oppfyller FMVSS standard for setebelter, så er det nettopp 209/210 det henvises til. Han ga seg ikke, og sto på sitt.

Jeg ringte teknisk avd hos Drammen trafikkstasjon og fikk bekreftet at min forståelse var riktig og at de uten problemer godkjener denne type seler... sukk.. så hva nå? Er det noen som sitter på neon papirer som viser at seler godkjen t i hendhold til FMVSS i er det samme som seler godkjent FMVSS 209/210? Noen andre som har funnet en løsning på dette?

Har hørt at merking med 209/210 sannsynligvis finnes på snella, denne er jo desverre ikke så lett tilgjengelig på bilen. Noen som kan bekrefte dette?

Gode råd taes i mot med takk!!



#14 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 posts

Posted 06 July 2011 - 18:47

QUOTE(espron @ 6 Jul 2011, 17:54) <{POST_SNAPBACK}>
Viste bilen i dag (99'Tahoe) med baksetene satt i. Bilen er allerede nedregistrert til personbil, skulle bare vise baksetene og tenkte at det var en grei sak. Men nei. Kontrolløren mente sikkerhetsselene bak ikke kunne godkjenne fordi de kun var merket med FMVSS uten 209 eller 210. Jeg forsøkte å forklare at når beltene er merket med at de oppfyller FMVSS standard for setebelter, så er det nettopp 209/210 det henvises til. Han ga seg ikke, og sto på sitt.

Jeg ringte teknisk avd hos Drammen trafikkstasjon og fikk bekreftet at min forståelse var riktig og at de uten problemer godkjener denne type seler... sukk.. så hva nå? Er det noen som sitter på neon papirer som viser at seler godkjen t i hendhold til FMVSS i er det samme som seler godkjent FMVSS 209/210? Noen andre som har funnet en løsning på dette?

Har hørt at merking med 209/210 sannsynligvis finnes på snella, denne er jo desverre ikke så lett tilgjengelig på bilen. Noen som kan bekrefte dette?

Gode råd taes i mot med takk!!

personbil under 3500kg da skal du ha belter som låser når du napper

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#15 espron

espron

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 posts

Posted 06 July 2011 - 19:00

QUOTE(KapteinMike @ 6 Jul 2011, 19:47) <{POST_SNAPBACK}>
personbil under 3500kg da skal du ha belter som låser når du napper

De originale selene bak låser når de nappes i. Kontrollører sjekket det, den delen er grei. Problemet er at han ikke godtok at når beltene er merket med at de følger FMVSS's standarder betyr det at de er godkjent i henhold til FMVSS 209 og 210 slik det står beskrevet i kjøretøyforskriftene.

#16 Duramax

Duramax

    Lysmester`n

  • Moderator
  • PipPipPipPipPip
  • 1400 posts

Posted 07 July 2011 - 09:58

QUOTE(KapteinMike @ 23 Jun 2011, 10:16) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut for at bergheim ikke lengre er importør av Chevrolet
Og at http://www.motorgruppen.no/ har tatt over agenturet

så hvis det er noe håp om nedregistrering så ser det ut til at det er disse gutta istedet
siden det ser ut til at motor gruppen nå står som importør

etter en undersøkelse av denne linken, og googlet opp motor gruppen etterpå
http://amcar.no/page...&...331&Order=2


Det er vel den papp-utgaven de selger?? De har jo vært importører av Daewoo/Cehvrolet en god stund... Ikke no US biler der så vidt jeg veit
CHEVY - EATING FORDS, SHITTING DODGES

DURAMAX GARASJEN

#17 Nils A

Nils A

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 posts

Posted 28 July 2011 - 09:55

Fikk regga ned min Tahoen -99 på biltilsynet i Harstad for en tid tilbake. Bilen var i utgangspunktet en 6 seters C1. Det kontrolløren var nøye på var om tag en i døra var på plass. Det var d jo selvfølgelig. De tok bilder av tag en og deretter var d bare å rygge bilen ut. Ingen sjekking av belter osv. For ordenskyld vil jeg legge til at jeg har byttet til e - godkjente belter foran. Forøvrig så tok jeg de fra en Audi 100 som jeg stående. Faktisk så passet låsene i beltene perfekt i de orginale festelåsene. Sparte meg for mye arbeid. smile.gif

Nils A


QUOTE(espron @ 6 Jul 2011, 20:00) <{POST_SNAPBACK}>
De originale selene bak låser når de nappes i. Kontrollører sjekket det, den delen er grei. Problemet er at han ikke godtok at når beltene er merket med at de følger FMVSS's standarder betyr det at de er godkjent i henhold til FMVSS 209 og 210 slik det står beskrevet i kjøretøyforskriftene.



#18 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 posts

Posted 07 August 2011 - 09:39

Min lokale forhandler av Chevrolet snakket med gutta på bt her om dagen, de kunne fortelle at nå var det ting på gang når det gjelder muligheten for å omklasse nyere Tahoe fra C1 til klasse B, de ville ikke si noe mere spesifikt av frykt for at ryktebørsen kunne forvandle dette til at dette nå var ok, men jeg syns dette virker oppløftende og venter i spenning! :-)
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#19 Brgnsrn

Brgnsrn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 posts

Posted 22 August 2011 - 17:09

Noen som har peil om dette vil være mulig å få godkjent hos BT?
http://www.topguncus...iview=250118838
Har dønn likt sett, med papirer, men gidder ikke montere om det ikke er mulig å få godkjent. Da kjøper jeg heller noe annet.

#20 P-K

P-K

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 posts

Posted 03 October 2011 - 01:43

QUOTE(Brgnsrn @ 22 Aug 2011, 18:09) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har peil om dette vil være mulig å få godkjent hos BT?
http://www.topguncus...iview=250118838
Har dønn likt sett, med papirer, men gidder ikke montere om det ikke er mulig å få godkjent. Da kjøper jeg heller noe annet.


Hva slags papirer da?
BT godkjenner ikke noe som helst med amerikanske godkjenninger, må ha tuv.... og jeg har enda ikke sett noe tuv-godkjente hevesett til noe annet enn jeep fra usa....
Men kommer det så skal jeg ha biggrin.gif