Ny på forumet og ny med Rexton biler så avstå fra mobbingen

Jeg anskaffet meg en SSangyong Rexton RX290 -2003 modell for 3 måneder siden, og hadde ingenting å klage på for kort tid siden.
Dette skjedde:
1. Var i Trysil og skulle rygge ut fra hytta vi bodde på og skulle kjøre opp bakken for å komme oss hjemover.
Bilen rikket seg ikke en mm! Og dette var jo helt tragisk med tanke på at kun 1 av 4 hjul stod i snøen. (1 av bakhjulene).
Prøvde da både det ene og andre for å få bilen til å kjøre dvs. 4wd high - Power og Winter, og det samme med 4wd low - Power og winter.
Det som jeg synes var rart i dette tilfellet var at det så ut som det var kun bakhjulene som prøvde å få bilen til å bevege seg fremover, forhjulene gjorde ingenting

2. Akkurat det samme skjedde nå sist lørdag kveld og dette var også som i Trysil nesten på flatmark.TCS blinka for harde livet og alt ble prøvd.
Svigerfar måtte tilslutt taue meg ut med sin Landcruiser etter at vi hadde stått og holdt på en time......
Er det noen som kan forklare meg hvorfor forhjulene mine ikke trekker? Skal sende inn bilen der jeg kjøpte den for å å dem til å titte på den,i og med at dette bør gå på garanti.
Men fint hvis noen kan dele sine erfaringer, kunnskaper med meg