ta mål av batteriene, og så får du tak i Varta, sønnac, banner o.l
Batterier 97 tahoe diesel.
#21
Posted 22 November 2009 - 14:53
ta mål av batteriene, og så får du tak i Varta, sønnac, banner o.l
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#22
Posted 22 November 2009 - 15:36
Har dårlige erfaringer med Hankook batterier.
#23
Posted 22 November 2009 - 17:46
sitter på 3 året nå hankook batteriene mine, har ikke hatt noe problem med de anna enn når det er -15 så er det litt lite effekt igjen til startern, men klarer å få liv
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#24
Posted 22 November 2009 - 20:01
#25
Posted 22 November 2009 - 22:32
Hadde vært tøft...tre så! (kan gå med på fem)
Og da snakker vi lettstartet gmprodukt i varmt klima...
Fattarn bytta sine nå i en 96/97 suburban 6,5, orginale batterier siden denvar ny, blir 12-13 år det
De begynte og bli litt lurvete det ene var nesten dødt, men starta lett i noen minusgrader...så de er dokumentert kjempe batterier..
#26
Posted 23 November 2009 - 07:56
De begynte og bli litt lurvete det ene var nesten dødt, men starta lett i noen minusgrader...så de er dokumentert kjempe batterier..
Da snakker vi en av tusen..bly batterier er jo ikke verdens beste...sånn til tungstarta diesel i kulde.
Mister vel omtrent halve effekten når kulda sniker seg på..
Men det var jo bra levetid det..
#27
Posted 23 November 2009 - 17:22
En annen sak som er litt viktig. Eg har bytta 3 batteri på Tahoen i løpet av ca 1 år...... har mine mistanker til at batterier med amerikanske poler står altfor lenge på lager.... Det nest siste batteriet eg fekk var tom for strøm når eg putta det i bilen.
#28
Posted 23 November 2009 - 17:52
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..
#29
Posted 25 November 2009 - 19:34
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..
Egentlig så trenger du bare en tykk kabel som du setter på kabelsko/evt lodder.
Du kan også kjøpe helt vanlige ferdige batteri kabler med 2 kabelsko hvis du ikke ønsker å klippe de du har.
Er det dyrt å kjøpe/lage lokalt - sjekk feks Biltema i Tromsø.
Utover dette trenger du batteripol klemmer. Fåes som oftest som et kit pr batteri.
#30
Posted 25 November 2009 - 21:09
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..
Ferdige overganger får du hos eks steinar stolen. Koster vel en 70kr om jeg ikke husker helt feil, eller om det var pr stk. er jo den enkleste og raskeste måten. Samt at du ikke fikler med noe av det originale.
#31
Posted 25 November 2009 - 21:12
#32
Posted 25 November 2009 - 21:21
Model Number
BCI D31
Part Number
8051-187
Technical Specifications
12V, 75Ah
Cold Cranking Amps (EN): 975 CCA
Capacity (EN): 75Ah
Reserve Capacity: 155 minutes
Weight(kg): 27
#33
Posted 25 November 2009 - 21:55
Se der ja!! akkurat den løsninga jeg fiska etter.. mente å ha vært borti denne typen terminaler før!
Liker å gjøre ting uten å rote til for mye av det orginale! (i motsetning til eieren før meg! )
#34
Posted 25 November 2009 - 22:28
#35
Posted 26 November 2009 - 11:18
Prøv også å finne noen som ikke har gjenger til skruene rett i blyet. Da er det utrolig fort gjort å ødelegge dem.