Gå til innhold



Foto

Batterier 97 tahoe diesel.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
34 replies to this topic

#21 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 14:53

QUOTE(rm72 @ 22 Nov 2009, 14:22) <{POST_SNAPBACK}>
Det har jeg også funnet ut,,,nå må jeg legge til at bilen min er modifisert med "normale" polklemmer,så jeg skal kunne bruke "alle" typer batteri...mekonomen må greie å få tak i et batteri som duger.får bytte inn di hankook batteria i mårra..Men duger hankook mf75-550 da??? er ikke plaget med kulde her på vestlandet.blir sjelden kaldere en minus 5...og kan noen komme med noen alternativ som mekonomen skaffer uten at det koster skjorta....


ta mål av batteriene, og så får du tak i Varta, sønnac, banner o.l

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#22 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 15:36

QUOTE(rm72 @ 22 Nov 2009, 15:22) <{POST_SNAPBACK}>
Det har jeg også funnet ut,,,nå må jeg legge til at bilen min er modifisert med "normale" polklemmer,så jeg skal kunne bruke "alle" typer batteri...mekonomen må greie å få tak i et batteri som duger.får bytte inn di hankook batteria i mårra..Men duger hankook mf75-550 da??? er ikke plaget med kulde her på vestlandet.blir sjelden kaldere en minus 5...og kan noen komme med noen alternativ som mekonomen skaffer uten at det koster skjorta....


Har dårlige erfaringer med Hankook batterier.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#23 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 17:46

QUOTE(Jeeps @ 22 Nov 2009, 15:36) <{POST_SNAPBACK}>
Har dårlige erfaringer med Hankook batterier.



sitter på 3 året nå hankook batteriene mine, har ikke hatt noe problem med de anna enn når det er -15 så er det litt lite effekt igjen til startern, men klarer å få liv

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#24 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 20:01

enig med chevy sjefen,bruker selv ac-delco,toppbatterier smile.gif

#25 Chevy sjefen

Chevy sjefen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 931 Innlegg:

Posted 22 November 2009 - 22:32

QUOTE(Skogsferrari @ 22 Nov 2009, 15:29) <{POST_SNAPBACK}>
10-15 år??
Hadde vært tøft...tre så! (kan gå med på fem) wink.gif
Og da snakker vi lettstartet gmprodukt i varmt klima...

Fattarn bytta sine nå i en 96/97 suburban 6,5, orginale batterier siden denvar ny, blir 12-13 år det
De begynte og bli litt lurvete det ene var nesten dødt, men starta lett i noen minusgrader...så de er dokumentert kjempe batterier..
Kjør stort, kjør trygt, kjør Amerikansk

#26 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 23 November 2009 - 07:56

QUOTE(Chevy sjefen @ 22 Nov 2009, 22:32) <{POST_SNAPBACK}>
Fattarn bytta sine nå i en 96/97 suburban 6,5, orginale batterier siden denvar ny, blir 12-13 år det
De begynte og bli litt lurvete det ene var nesten dødt, men starta lett i noen minusgrader...så de er dokumentert kjempe batterier..


Da snakker vi en av tusen..bly batterier er jo ikke verdens beste...sånn til tungstarta diesel i kulde.
Mister vel omtrent halve effekten når kulda sniker seg på..

Men det var jo bra levetid det..
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#27 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 23 November 2009 - 17:22

Generell levetid på batteri er 5 år (dette er hovedregelen). Alt over dette får man ta som en bonus.

En annen sak som er litt viktig. Eg har bytta 3 batteri på Tahoen i løpet av ca 1 år...... har mine mistanker til at batterier med amerikanske poler står altfor lenge på lager.... Det nest siste batteriet eg fekk var tom for strøm når eg putta det i bilen.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#28 matsremi

matsremi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 23 November 2009 - 17:52

Noen som kan dele litt kunnskap om å bygge om til "vanlige" poler da?
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..

#29 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 19:34

QUOTE(matsremi @ 23 Nov 2009, 17:52) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som kan dele litt kunnskap om å bygge om til "vanlige" poler da?
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..



Egentlig så trenger du bare en tykk kabel som du setter på kabelsko/evt lodder.

Du kan også kjøpe helt vanlige ferdige batteri kabler med 2 kabelsko hvis du ikke ønsker å klippe de du har.
Er det dyrt å kjøpe/lage lokalt - sjekk feks Biltema i Tromsø.

Utover dette trenger du batteripol klemmer. Fåes som oftest som et kit pr batteri.

#30 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 21:09

QUOTE(matsremi @ 23 Nov 2009, 17:52) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som kan dele litt kunnskap om å bygge om til "vanlige" poler da?
Klippe å skjøte alle kablene til vanlige batteripolklemmer, eller bestille ferdige overganger?
evt. hvor har de sånne overganger? Har sett bilde av en sånn, men ikke mer..


Ferdige overganger får du hos eks steinar stolen. Koster vel en 70kr om jeg ikke husker helt feil, eller om det var pr stk. er jo den enkleste og raskeste måten. Samt at du ikke fikler med noe av det originale.

#31 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 21:12



#32 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 21:21

Her er spes på batteriet jeg har. Veldig fornøyd med kapasiteten på det. Spesielt CCA på 975.

Model Number
BCI D31

Part Number
8051-187

Technical Specifications
12V, 75Ah
Cold Cranking Amps (EN): 975 CCA
Capacity (EN): 75Ah
Reserve Capacity: 155 minutes
Weight(kg): 27


#33 matsremi

matsremi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 21:55

QUOTE(Chevy-LPG @ 25 Nov 2009, 21:09) <{POST_SNAPBACK}>
Ferdige overganger får du hos eks steinar stolen. Koster vel en 70kr om jeg ikke husker helt feil, eller om det var pr stk. er jo den enkleste og raskeste måten. Samt at du ikke fikler med noe av det originale.


Se der ja!! akkurat den løsninga jeg fiska etter.. mente å ha vært borti denne typen terminaler før!
Liker å gjøre ting uten å rote til for mye av det orginale! smile.gif (i motsetning til eieren før meg! mad.gif )

#34 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 November 2009 - 22:28

Pass bare på å få de lange. Merket at noen er kortere enn andre, da sliter du med å få de klar av batteriet hvis polene står litt langt inn på batteriet slik som hos meg....

#35 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 26 November 2009 - 11:18

QUOTE(Chevy-LPG @ 25 Nov 2009, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Pass bare på å få de lange. Merket at noen er kortere enn andre, da sliter du med å få de klar av batteriet hvis polene står litt langt inn på batteriet slik som hos meg....


Prøv også å finne noen som ikke har gjenger til skruene rett i blyet. Da er det utrolig fort gjort å ødelegge dem.
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.