Gå til innhold



Foto

Understellsnummer/rammenummer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 kraftverket

kraftverket

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 04 March 2009 - 16:35

Hei!

Lurer på en liten ting for en kollega. Han har en Dodge Ram 2500 96 mod som er importert i 98`fra statene. Men vi kan ikke finne understellsnummer/rammenummer på denne bilen. Noen som vet hvor dette finnes?

På forhånd takk!!!

#2 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 04 March 2009 - 21:02

På min '04 så er det org. overstrøket og stempla inn nytt bake på ramma ett sted. Har ikke sett etter det sjøl, så kan ikke si nøyaktig hvor det er.

Men om det er slik på din veit jeg ikke.

Edited by General Lee, 04 March 2009 - 23:55.

Road Warrior

#3 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 04 March 2009 - 21:30

Hos meg også er det gravert inn et stort et på førersiden av ramma, rett under hytta. Ikke til å unngå å se...
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#4 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 05 March 2009 - 07:24

Orginalt så er det ikke preget inn understellsnr. på ramma. Men det er pålagt å ha det her i Norge så det er litt vilkårlig hvor de enkelte importørene har slått inn/preget inn. Som regel så finner man det ved høyre eller venstre forhjul eller under hytta ett sted.
I noen få måndeder så ble en ikke pålagt det ved registrering på §1-15, min bil er en av dem så på hver EU-kontroll så blir det lett med lys og lykt smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje