Gå til innhold



Foto

Hummer H2


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#1 GMC

GMC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 11:29

Noen her som har erfaing med bensinforbruk på en H2 ved normalt bruk?
Andre ting jeg bør være obs på?

#2 eriknor

eriknor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 570 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 11:39

QUOTE(GMC @ 7 Mar 2009, 11:29) <{POST_SNAPBACK}>
Noen her som har erfaing med bensinforbruk på en H2 ved normalt bruk?
Andre ting jeg bør være obs på?


er ikke dett bare en oppjassa Tahoe?

#3 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 11:40

Finnes det normalt forbruk på hummer da? hehe..

Eneste jeg merker er at mange Hummere er tatt inn på den 1-15 regelen eller hva det heter, hvor du ikke får gjort noen endringer på den i ettertid.

#4 blackfeet

blackfeet

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1205 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 19:59

Kjenner et par stk.som har hat subb og solgt for å ha Hummer.begge angra og kjøpte seg Subb igjen.Men hummer er tøft.

#5 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 20:41

QUOTE(blackfeet @ 7 Mar 2009, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
Kjenner et par stk.som har hat subb og solgt for å ha Hummer.begge angra og kjøpte seg Subb igjen.Men hummer er tøft.


Det var snakk om 6 literen for en tid tilbake. Mener å huske at de bruker noe mer enn 5,3 literen pluss at H2 ikke er direkte aerodynamisk.

H2 er bygd på samme plattform som Tahoe, men oppå er det vel bare interiørdetaljer som er like. Radio, klima etc.

Hummer er ikke tøft. De er så stygge at jeg blir kvalm. Men det er min mening da. smile.gif

#6 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 07 March 2009 - 23:36

Hmmeren er no tøff den, hadde berre kvaliteten stått i stil.... (etter det eg har hørt)

Er bygget på Tahoe ja.
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#7 partypulp

partypulp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Innlegg:

Posted 08 March 2009 - 07:16

Vi hadde en hummer h2 6 liter inne på jobben for en stund siden.
Da fikk vi opplyst at den bruker ca 2 liter på mila.

#8 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 08 March 2009 - 09:12

QUOTE(partypulp @ 8 Mar 2009, 07:16) <{POST_SNAPBACK}>
Vi hadde en hummer h2 6 liter inne på jobben for en stund siden.
Da fikk vi opplyst at den bruker ca 2 liter på mila.


På blanda kjøring, eller? Min bruker det på småkjøring om vinteren når det er skikkelig kaldt.

#9 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 10 March 2009 - 13:16

Det er bare Hummer H1 som er tøff. Resten ser ut som noe dill som er satt sammen i barnehagen tongue.gif laugh.gif

Dyrt nok å kjøre med ihvertfall, men mtp. at G vogn med 280 bensin og automat, så har dem ca. samme forbruket, og jeg er ikke i tvil om hva jeg helst ville hatt av en H1 og ei G vogn. Definitivt H1.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.


Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.

www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no

#10 H2adventurer

H2adventurer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 05 April 2009 - 17:16

NEI NEI NEI!!! no MÅ alle bedreviteranne her inne slutte å utale se om ting dei ikke vet nokke om...
......... den er ikke bygd på en Tahoe....
eneste den har til felles med Tahoen er svingen på ramma framme...ellers er alle deler hentet på øverste hylle hos GM...alt er heavy duty på H2en...
min brukte 2.2 til jeg tok av potta bak og hadde rake rør...da steig forbruket til 2.4....
med bakseter er dette det ultimate du kan ha i 4x4 verden...men som 2 seter er den altfor dyr og upraktisk...JÆVLA AVGIFTSNORGE.....

de som sier dette ikke er en god bil vet ikke hva de prater om,enkelt og greit!



#11 Prankster

Prankster

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 890 Innlegg:

Posted 05 April 2009 - 19:34

smaken er som baken smile.gif
I am a Nobody. Nobody is Perfect. Therefore I am Perfect. :)
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions

#12 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 April 2009 - 20:33

Det var autofil som fortalte meg i et program at denne var en Tahoe med H2 chassi.... den var ubrukelig utenfor vei, eneste fordelen med et chakkel i hvert hjørne var at den kunne flyet ut med kopter......hvis de holdt da....

Jeg er 187 høy, ser ikke en dritt med de små glubbene... kan bare tenke meg hvordan mindre folk har det....

#13 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 05 April 2009 - 23:55

QUOTE
NEI NEI NEI!!! no MÅ alle bedreviteranne her inne slutte å utale se om ting dei ikke vet nokke om...
......... den er ikke bygd på en Tahoe....
eneste den har til felles med Tahoen er svingen på ramma framme...ellers er alle deler hentet på øverste hylle hos GM...alt er heavy duty på H2en...
min brukte 2.2 til jeg tok av potta bak og hadde rake rør...da steig forbruket til 2.4....
med bakseter er dette det ultimate du kan ha i 4x4 verden...men som 2 seter er den altfor dyr og upraktisk...JÆVLA AVGIFTSNORGE.....

de som sier dette ikke er en god bil vet ikke hva de prater om,enkelt og greit!


Du snakker tydligvis om deg selv...?

Vi snakker om en bil som er bygd på GMT 820 Truck plattformen som deles med blandt annet Chevrolet Tahoe og GMC Yukon. Frontseksjonen av ramma er mer eller mindre en gm 2500 series utillity frame mens rompa er en 1500 series som er litt oppgradert pga vektkrav vi ender opp med litt forskjell i midten. Denne kassa har en egenvekt på ca 3 tonn og så veldig heavy duty kan det neppe være da f.eks styrestaget har mindre eller samme dimmensjoner som en rekke japser med halve vekta......

Det mest utimate av 4x4.... vel rart at den knapt er å se i skaugen da... gleder meg å se den skal krysse en myr... smile.gif Nei det er EN Hummer, det er H1 og den har litt mer å komme med når vi snakker offroad..... Nei... H2 er all about image....

PS en oppjassa Taho er kulere

Edited by Driving, 05 April 2009 - 23:56.


#14 H2adventurer

H2adventurer

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 13 April 2009 - 13:05

kan vere med på å innrømme at den kan bli litt trang for større folk.....
men angående rammesaken kan dere se denne linken så legger vi den diskusjonen død nå...

http://www.lynchhumm.../h2chassis.html

og før dere har prøvd en i skogen selv så hold kjeft om hvor dårlig den er..
jeg har prøvd...helt original bil tar seg sinnsykt godt fram,ingen originale biler jeg har kjørt virker like godt uten at noe blir modifisert..
H1 er en kul bil,men har ingenting på veien å gjøre..

#15 Kokken

Kokken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 16 April 2009 - 20:15

QUOTE(H2adventurer @ 13 Apr 2009, 13:05) <{POST_SNAPBACK}>
H1 er en kul bil,men har ingenting på veien å gjøre..


Why not?
Fungerer like godt på vei som som utforbi....

#16 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 16 April 2009 - 22:50

OKI... nå har vel hele tråden sklidd laangt utover det trådstarter spør om.
Forbruk. ........ wink.gif



QUOTE(H2adventurer @ 13 Apr 2009, 14:05) <{POST_SNAPBACK}>
H1 er en kul bil,men har ingenting på veien å gjøre..

Ehhhhh huh.gif huh.gif Hvorfor ikke ?

H1 er en vanvittig kul bil både på og utafor allfarvei. cool.gif
Hadde jeg hatt peng er det overhode ikkenoe tvil hva slags bil jeg skulle hatt på gårdsplassen.
Å komme med påstand om at den ikke har noe på veien å gjøre er det teiteste jeg har hørt.
(jada, nå var jeg offtopic også) laugh.gif laugh.gif




Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#17 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 09:48

Dools:

Du har jo flere chassis stående, gjør som han her:
http://www.fullsizeb...ead.php?t=25748

Går utifra at de fleste har sett denne tråden. Jeg er iallefall mektig imponert biggrin.gif
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#18 Dools

Dools

    Swamp Angel

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 17 April 2009 - 10:20

QUOTE(aeomholt @ 17 Apr 2009, 10:48) <{POST_SNAPBACK}>
Dools:

Du har jo flere chassis stående, gjør som han her:
http://www.fullsizeb...ead.php?t=25748

Går utifra at de fleste har sett denne tråden. Jeg er iallefall mektig imponert biggrin.gif


laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det hadde vørt noe... tongue.gif
Men kall meg rar... Replikaer har jeg ikkenoe til overs for.
Skal jeg ha så blir det "The real thing"...
En annen ting, jeg kan aldri i heite helvete tenke meg at man kan få godkjent dette i Norge.


Edited by Dools, 17 April 2009 - 10:21.

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#19 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 21 August 2009 - 19:05

Unødvendig post

Edited by ChevyHoe, 21 August 2009 - 19:06.

Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#20 Chevy1974

Chevy1974

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 23 August 2009 - 07:05

Det var ein del off-topic her (og særleg den siste tråden med haugevis av kreft-linkar?????)
Uansett, eg fortset litt med off-topic i forhold til egenskapar for denne doningen.

Har ingen erfaring med Hummer sjølv, men fann ein bra beskrivelse av drivsystemet på "Howstuffworks"

How Four-Wheel Drive Works

Gå inn på seksjon 5 The Ultimate System: Hummer
Her er det forklart korleis differensialane på Hummeren virkar. Ser veldig bra ut med tanke på off-road-bruk.
Har sjølv stått fast med Chevy Subb på glatta fordi eg ikkje hadde nok friksjon på alle hjula. Med Hummer ser det ut til at du vil kunne dra deg fram så sant eitt av hjula har friksjon.