Hummer H2
#1
Posted 07 March 2009 - 11:29
Andre ting jeg bør være obs på?
#2
Posted 07 March 2009 - 11:39
Andre ting jeg bør være obs på?
er ikke dett bare en oppjassa Tahoe?
#3
Posted 07 March 2009 - 11:40
Eneste jeg merker er at mange Hummere er tatt inn på den 1-15 regelen eller hva det heter, hvor du ikke får gjort noen endringer på den i ettertid.
#4
Posted 07 March 2009 - 19:59
#5
Posted 07 March 2009 - 20:41
Det var snakk om 6 literen for en tid tilbake. Mener å huske at de bruker noe mer enn 5,3 literen pluss at H2 ikke er direkte aerodynamisk.
H2 er bygd på samme plattform som Tahoe, men oppå er det vel bare interiørdetaljer som er like. Radio, klima etc.
Hummer er ikke tøft. De er så stygge at jeg blir kvalm. Men det er min mening da.
#6
Posted 07 March 2009 - 23:36
Er bygget på Tahoe ja.
#7
Posted 08 March 2009 - 07:16
Da fikk vi opplyst at den bruker ca 2 liter på mila.
#8
Posted 08 March 2009 - 09:12
Da fikk vi opplyst at den bruker ca 2 liter på mila.
På blanda kjøring, eller? Min bruker det på småkjøring om vinteren når det er skikkelig kaldt.
#9
Posted 10 March 2009 - 13:16
Dyrt nok å kjøre med ihvertfall, men mtp. at G vogn med 280 bensin og automat, så har dem ca. samme forbruket, og jeg er ikke i tvil om hva jeg helst ville hatt av en H1 og ei G vogn. Definitivt H1.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#10
Posted 05 April 2009 - 17:16
......... den er ikke bygd på en Tahoe....
eneste den har til felles med Tahoen er svingen på ramma framme...ellers er alle deler hentet på øverste hylle hos GM...alt er heavy duty på H2en...
min brukte 2.2 til jeg tok av potta bak og hadde rake rør...da steig forbruket til 2.4....
med bakseter er dette det ultimate du kan ha i 4x4 verden...men som 2 seter er den altfor dyr og upraktisk...JÆVLA AVGIFTSNORGE.....
de som sier dette ikke er en god bil vet ikke hva de prater om,enkelt og greit!
#11
Posted 05 April 2009 - 19:34
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions
#12
Posted 05 April 2009 - 20:33
Jeg er 187 høy, ser ikke en dritt med de små glubbene... kan bare tenke meg hvordan mindre folk har det....
#13
Posted 05 April 2009 - 23:55
......... den er ikke bygd på en Tahoe....
eneste den har til felles med Tahoen er svingen på ramma framme...ellers er alle deler hentet på øverste hylle hos GM...alt er heavy duty på H2en...
min brukte 2.2 til jeg tok av potta bak og hadde rake rør...da steig forbruket til 2.4....
med bakseter er dette det ultimate du kan ha i 4x4 verden...men som 2 seter er den altfor dyr og upraktisk...JÆVLA AVGIFTSNORGE.....
de som sier dette ikke er en god bil vet ikke hva de prater om,enkelt og greit!
Du snakker tydligvis om deg selv...?
Vi snakker om en bil som er bygd på GMT 820 Truck plattformen som deles med blandt annet Chevrolet Tahoe og GMC Yukon. Frontseksjonen av ramma er mer eller mindre en gm 2500 series utillity frame mens rompa er en 1500 series som er litt oppgradert pga vektkrav vi ender opp med litt forskjell i midten. Denne kassa har en egenvekt på ca 3 tonn og så veldig heavy duty kan det neppe være da f.eks styrestaget har mindre eller samme dimmensjoner som en rekke japser med halve vekta......
Det mest utimate av 4x4.... vel rart at den knapt er å se i skaugen da... gleder meg å se den skal krysse en myr... Nei det er EN Hummer, det er H1 og den har litt mer å komme med når vi snakker offroad..... Nei... H2 er all about image....
PS en oppjassa Taho er kulere
Edited by Driving, 05 April 2009 - 23:56.
#14
Posted 13 April 2009 - 13:05
men angående rammesaken kan dere se denne linken så legger vi den diskusjonen død nå...
http://www.lynchhumm.../h2chassis.html
og før dere har prøvd en i skogen selv så hold kjeft om hvor dårlig den er..
jeg har prøvd...helt original bil tar seg sinnsykt godt fram,ingen originale biler jeg har kjørt virker like godt uten at noe blir modifisert..
H1 er en kul bil,men har ingenting på veien å gjøre..
#15
Posted 16 April 2009 - 20:15
Why not?
Fungerer like godt på vei som som utforbi....
#16
Posted 16 April 2009 - 22:50
Forbruk. ........
Ehhhhh Hvorfor ikke ?
H1 er en vanvittig kul bil både på og utafor allfarvei.
Hadde jeg hatt peng er det overhode ikkenoe tvil hva slags bil jeg skulle hatt på gårdsplassen.
Å komme med påstand om at den ikke har noe på veien å gjøre er det teiteste jeg har hørt.
(jada, nå var jeg offtopic også)
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#17
Posted 17 April 2009 - 09:48
Du har jo flere chassis stående, gjør som han her:
http://www.fullsizeb...ead.php?t=25748
Går utifra at de fleste har sett denne tråden. Jeg er iallefall mektig imponert
#18
Posted 17 April 2009 - 10:20
Du har jo flere chassis stående, gjør som han her:
http://www.fullsizeb...ead.php?t=25748
Går utifra at de fleste har sett denne tråden. Jeg er iallefall mektig imponert
Det hadde vørt noe...
Men kall meg rar... Replikaer har jeg ikkenoe til overs for.
Skal jeg ha så blir det "The real thing"...
En annen ting, jeg kan aldri i heite helvete tenke meg at man kan få godkjent dette i Norge.
Edited by Dools, 17 April 2009 - 10:21.
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#19
Posted 21 August 2009 - 19:05
Edited by ChevyHoe, 21 August 2009 - 19:06.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
#20
Posted 23 August 2009 - 07:05
Uansett, eg fortset litt med off-topic i forhold til egenskapar for denne doningen.
Har ingen erfaring med Hummer sjølv, men fann ein bra beskrivelse av drivsystemet på "Howstuffworks"
How Four-Wheel Drive Works
Gå inn på seksjon 5 The Ultimate System: Hummer
Her er det forklart korleis differensialane på Hummeren virkar. Ser veldig bra ut med tanke på off-road-bruk.
Har sjølv stått fast med Chevy Subb på glatta fordi eg ikkje hadde nok friksjon på alle hjula. Med Hummer ser det ut til at du vil kunne dra deg fram så sant eitt av hjula har friksjon.