Gå til innhold



Foto

Hva bør jeg kjøpe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 spartacus

spartacus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 16 March 2009 - 19:37

Har tenkt å skaffe meg min første scoter (Brukt) Er det noen der ute som vil anbefale noe?
Skal brukes til transport og trekking av lass.
Det er mye bratte bakker og kronglette å komme frem, bor på vestlandet.
Breie vs smale og lange vs korte belter hva er bra til hva? Jeg er nybegynner og kan ingenting om scoter så gjerne ein liten innføring om viktige ting å se etter når man skal handle. Tenkte å kjøpe for 25-40 tusen.

#2 werner

werner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 512 Innlegg:

Posted 16 March 2009 - 20:14

Skal du jobbe med scooter er det ganske få som egner seg. Jeg ville valgt en Lynx 6900, den er både høy/lav gir å revers å 60cm bredt belte! Men de er ofte vanskelige å få tak i billig men er absolutt noe av det beste å mest pålitelige du kan ha.
Lynx 5900 er veldig lik men med smalere belte, det er jo også en fin arbeids/trekk scooter men mindre bæreflate.

Yamaha Viking,Arctic cat Bearcat, kan jo også være en scooter for deg, men jeg er ikke i tvil om hva som er best.
Det er Lynx 6900!!
Har selv en klatre/løssnø maskin å opplevde å bli sittende dypt i en bakke med løssnø mens en 5900 kom sigende forbi tongue.gif

Elsfjord offroad x3m

#3 TA SATS..

TA SATS..

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 22 March 2009 - 23:26

QUOTE(spartacus @ 16 Mar 2009, 19:37) <{POST_SNAPBACK}>
Har tenkt å skaffe meg min første scoter (Brukt) Er det noen der ute som vil anbefale noe?
Skal brukes til transport og trekking av lass.
Det er mye bratte bakker og kronglette å komme frem, bor på vestlandet.
Breie vs smale og lange vs korte belter hva er bra til hva? Jeg er nybegynner og kan ingenting om scoter så gjerne ein liten innføring om viktige ting å se etter når man skal handle. Tenkte å kjøpe for 25-40 tusen.

hei..jeg har en artic cat thundercat 1000 98mod som skal selges..det er en morro scooter som går godt..er vel nesten 180 hk i den..er akkurat fikset for 15000 så der er det nytt belte,variatorreim,masse lagre i understelle og litt div plukk rundt på den..og den funker bra i vestlandsfjell...bor i bergen selv så har vært litt rundtom i fjellene her å kjørt..den kan du få kjøpe for 15 lapper..er du intrisert kan du jo ringe meg på 97582800..mvh christer