Gå til innhold



Foto

Gimmy`s G460. Skal nå fikses og godkjennes;) ENDRET TEKST


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
84 replies to this topic

#21 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 17:07

QUOTE(Iver460 @ 23 Mar 2009, 16:47) <{POST_SNAPBACK}>
Forresten GIMMY, har du tid til å vente til juni/juli kan vi ta en kikk og gjennomgang samt show-and-tell på bilen din.



Østerklev titter på den på Fredag, men jeg har den nok i juni/juli også jeg;)

#22 asmo

asmo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 23 March 2009 - 21:51

QUOTE(Iver460 @ 23 Mar 2009, 16:45) <{POST_SNAPBACK}>
Kan dere ikke bare diskutere bil da? Krangle kan vi gjøre med dama, parkeringsvakta, Lånekassen, skattefuten, banken eller sjefen!


Høvdingen har talt, la oss diskutere bil, alternativt fortsette på www.jenteprat.no



#23 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 00:46

QUOTE(asmo @ 23 Mar 2009, 22:51) <{POST_SNAPBACK}>
Høvdingen har talt, la oss diskutere bil, alternativt fortsette på www.jenteprat.no

Trodde Iver460 var en helt vanlig forumbruker som alle oss andre jeg huh.gif

Gimmy: Bra at du får hjelp med bilen din til slutt smile.gif

#24 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 08:37

Du kan sikkert få være høvding hvis du vil, du også, Rossi. Alle kan få være høvdinger, sammen blir vi en stor lykkelig høvdingfamilie biggrin.gif

Edited by Iver460, 24 March 2009 - 08:38.


#25 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 10:17

QUOTE(Iver460 @ 24 Mar 2009, 09:37) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan sikkert få være høvding hvis du vil, du også, Rossi. Alle kan få være høvdinger, sammen blir vi en stor lykkelig høvdingfamilie biggrin.gif

Tøfft laugh.gif

Jeg vil endre nicken min til Hiawatha hvis vi skall kalle oss høvdinger fra nå av tongue.gif

Edit: Min første høvdingavgjørelse blir at vi alle sammen røyker en vellfylt fredspipe og forklarer denne unødvendige debatten historie! Noen som er med meg?

Edited by Rossi, 24 March 2009 - 11:25.


#26 StianHdj80

StianHdj80

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 130 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 11:06

Ikke for å legge meg oppi no men kan godt være med å røyke! biggrin.gif
---------------mvh Stian----------------
1 stk LC80 og 1 stk LC70

#27 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 11:54

QUOTE(Rossi @ 24 Mar 2009, 10:17) <{POST_SNAPBACK}>
Tøfft laugh.gif

Jeg vil endre nicken min til Hiawatha hvis vi skall kalle oss høvdinger fra nå av tongue.gif

Edit: Min første høvdingavgjørelse blir at vi alle sammen røyker en vellfylt fredspipe og forklarer denne unødvendige debatten historie! Noen som er med meg?



Tror du allerede har røyka jeg. whistle.gif

og som jeg alltid har sagt, røyking er ikke bra for en... rolleyes.gif






#28 Nadar

Nadar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 256 Innlegg:

Posted 24 March 2009 - 15:58

Jeg regner med at dere er klar over at dersom man virkelig skal røyke fredspipe, så var det ikke tobakk de hadde i den....

Jeg må forøvrig avstå, for jeg har pådratt meg en del røykskade etter husbrannen og tåler all form for røyk ekstremt dårlig for tiden. Til dere andre vil jeg bare oppfordre til å ikke kjøre G'ene hjem etter fredspipeseansen...!

#29 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 27 March 2009 - 19:59

QUOTE(GIMMY @ 23 Mar 2009, 17:07) <{POST_SNAPBACK}>
Østerklev titter på den på Fredag, men jeg har den nok i juni/juli også jeg;)


Hadde bilen til GIMMY på bukken i dag, og kunne raskt konstatere at automaten passet dårlig i bilen. Falsen på bunnpanna lå inntil fremre mellomaksel, noe som selvsagt skaper mye støy, og før eller senere vil føre til følgeskader. Dette til tross for at bakre girkassefeste var flyttet ca 2 cm. til venstre!. Mellomakselen fra hovedkasse til fordelingskasse var ca 5 cm. for kort, det var såvidt splines'en hadde inngrep. Når det i tillegg er offset på ca 2 cm på den korte akselen, sier det seg selv at dette er en kilde til vibrasjoner. En av mellomakselboltene manglet mutter. En kjapp titt i motorrommet avslørte en svært amatørmessig løsning på gassoverføringen. Jeg anbefalte GIMMY å reklamere på ombyggingsjobben. Dette var ikke noen seriøs jobb!
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#30 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 28 March 2009 - 04:44

QUOTE(Østerklev @ 27 Mar 2009, 19:59) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde bilen til GIMMY på bukken i dag, og kunne raskt konstatere at automaten passet dårlig i bilen. Falsen på bunnpanna lå inntil fremre mellomaksel, noe som selvsagt skaper mye støy, og før eller senere vil føre til følgeskader. Dette til tross for at bakre girkassefeste var flyttet ca 2 cm. til venstre!. Mellomakselen fra hovedkasse til fordelingskasse var ca 5 cm. for kort, det var såvidt splines'en hadde inngrep. Når det i tillegg er offset på ca 2 cm på den korte akselen, sier det seg selv at dette er en kilde til vibrasjoner. En av mellomakselboltene manglet mutter. En kjapp titt i motorrommet avslørte en svært amatørmessig løsning på gassoverføringen. Jeg anbefalte GIMMY å reklamere på ombyggingsjobben. Dette var ikke noen seriøs jobb!



Og bilen skal etter all sansynlighet tilbake til verkstedet for retting av feilmonteringen førstkommende uke. da blir det fiks...

Så all takk Østerklev;)

#31 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 28 March 2009 - 08:53

QUOTE(GIMMY @ 28 Mar 2009, 05:44) <{POST_SNAPBACK}>
Og bilen skal etter all sansynlighet tilbake til verkstedet for retting av feilmonteringen førstkommende uke. da blir det fiks...

Så all takk Østerklev;)

Dette blir kongebra Gimmy biggrin.gif

Greit å kunne nyte G-wognen din som den er tenkt å nytes??

#32 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 03:21

QUOTE(Rossi @ 28 Mar 2009, 08:53) <{POST_SNAPBACK}>
Dette blir kongebra Gimmy biggrin.gif

Greit å kunne nyte G-wognen din som den er tenkt å nytes??


Ja det skal bli bra... båtsessongen kommer fort nå. Båten skal hentes. så pusses ned. motor moteres etter storservice og så er det bare å begynne hengersessong... hehe

Men først får jeg se om verksedet retter opp alle feil da Østerklev avduket flere reine monteringsfeil... noen viste jeg om men ble vist flere ja;(



#33 Rossi

Rossi

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 15:44

QUOTE(GIMMY @ 29 Mar 2009, 03:21) <{POST_SNAPBACK}>
Ja det skal bli bra... båtsessongen kommer fort nå. Båten skal hentes. så pusses ned. motor moteres etter storservice og så er det bare å begynne hengersessong... hehe

Men først får jeg se om verksedet retter opp alle feil da Østerklev avduket flere reine monteringsfeil... noen viste jeg om men ble vist flere ja;(

Er det du som har fått bygget om bilen eller tidligere eier? Det er utført på verksted mener du? Høres jo helt vanvittig ut at et verksted skal gjøre sånne feil som dem Østerklev listet opp ohmy.gif Ikke rart du sliter med ulyder og vibrasjoner for å si det sån dry.gif

Er ikke båtsessongen igang sørpå mener du? Trodde det var vår for lenge siden jeg smile.gif

Som jeg har sagt før ville det vært gøy å se noen flere bra bilder av bilen wink.gif

#34 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 22:12

QUOTE(Rossi @ 29 Mar 2009, 15:44) <{POST_SNAPBACK}>
Er det du som har fått bygget om bilen eller tidligere eier? Det er utført på verksted mener du? Høres jo helt vanvittig ut at et verksted skal gjøre sånne feil som dem Østerklev listet opp ohmy.gif Ikke rart du sliter med ulyder og vibrasjoner for å si det sån dry.gif

Er ikke båtsessongen igang sørpå mener du? Trodde det var vår for lenge siden jeg smile.gif

Som jeg har sagt før ville det vært gøy å se noen flere bra bilder av bilen wink.gif



Motorbytte ble utført på Dokka ifjor sommer mens jeg eide den... og nei det var så vist ikke bra, men vil bli rettet på neste uke om han holder ord. Iflg verkstedet har dem ikke endre på noe lengde på akslinger så da må dem ha flyttet motor fremover siden akslingen plutselig er for kort... Men regner med det blir fikset siden han skrøt av å ha bygd om minst 15 stk slike med dette motor oppsett...

Vel... satt på isen og borret 50cm is(minst) forrige onsdag utenfor holmestrand/sande så båt får vente litt;)

#35 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 31 March 2009 - 21:24

[quote name='GIMMY' date='29 Mar 2009, 23:12' post='1510014']
Motorbytte ble utført på Dokka ifjor sommer mens jeg eide den... og nei det var så vist ikke bra, men vil bli rettet på neste uke om han holder ord. Iflg verkstedet har dem ikke endre på noe lengde på akslinger så da må dem ha flyttet motor fremover siden akslingen plutselig er for kort... Men regner med det blir fikset siden han skrøt av å ha bygd om minst 15 stk slike med dette motor oppsett...

Liten misforståelse: Mellomakselen fra hoved- til fordelingskasse er nok ikke byttet ut. Årsaken til at den er for kort, er at den nye kombinasjonen motor/girkasse er kortere enn den opprinnelige. Kombinasjonen 280 og aut er den som har den korteste mellomakselen såvidt jeg vet. Altså skulle det ha vært montert en lengre aksel.

Jeg er spent på hvordan de har tenkt å løse konflikten mellom bunnpanne og fremre mellomaksel uten å sette inn en annen automatkasse!
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#36 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 11:26

Jeg er også veldig nysgjerrig på det. og han skal ordne det på få timer... mens jeg venter... blir spennende.. spøker for en overnatting på Dokka tenker jeg...

#37 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 21:59

QUOTE(GIMMY @ 1 Apr 2009, 11:26) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er også veldig nysgjerrig på det. og han skal ordne det på få timer... mens jeg venter... blir spennende.. spøker for en overnatting på Dokka tenker jeg...


Lei ei hytte for et par uker, du...

Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#38 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 01 April 2009 - 22:27

QUOTE(Østerklev @ 1 Apr 2009, 22:59) <{POST_SNAPBACK}>
Lei ei hytte for et par uker, du...


Såppas... hehe

Han har vel en løsning da... men jeg reiser opp med den uansett å tar buss hjem s får den være der til den er fikset... Om ikke blir det leven for fyren. Da involveres høyere makter.

Om ikke annet er løsning blir deet byttet automat. ikke værre...

#39 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 02 April 2009 - 07:15

Flere jeg har snakket med har brukt OM603 med aut. fra 124 uten problemer, så din kasse er antakelig annerledes enn de andre har brukt. Girkassa SKAL IKKE stå på skrå, og det SKAL IKKE være fysisk kontakt mellom kassa og fremre mellomaksel. Venter spent på løsningen!
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#40 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 02 April 2009 - 12:09

QUOTE(Østerklev @ 2 Apr 2009, 08:15) <{POST_SNAPBACK}>
Flere jeg har snakket med har brukt OM603 med aut. fra 124 uten problemer, så din kasse er antakelig annerledes enn de andre har brukt. Girkassa SKAL IKKE stå på skrå, og det SKAL IKKE være fysisk kontakt mellom kassa og fremre mellomaksel. Venter spent på løsningen!


Skjønner bare ikke hva som skal være anderledes når girkassa kommer fra en w124 300 TDT. Har dem anderledes kasse i tyskland kanskje? hmmm