Østerklev titter på den på Fredag, men jeg har den nok i juni/juli også jeg;)
Gimmy`s G460. Skal nå fikses og godkjennes;) ENDRET TEKST
#21
Posted 23 March 2009 - 17:07
Østerklev titter på den på Fredag, men jeg har den nok i juni/juli også jeg;)
#22
Posted 23 March 2009 - 21:51
Høvdingen har talt, la oss diskutere bil, alternativt fortsette på www.jenteprat.no
#23
Posted 24 March 2009 - 00:46
Trodde Iver460 var en helt vanlig forumbruker som alle oss andre jeg
Gimmy: Bra at du får hjelp med bilen din til slutt
#24
Posted 24 March 2009 - 08:37
Edited by Iver460, 24 March 2009 - 08:38.
#25
Posted 24 March 2009 - 10:17
Tøfft
Jeg vil endre nicken min til Hiawatha hvis vi skall kalle oss høvdinger fra nå av
Edit: Min første høvdingavgjørelse blir at vi alle sammen røyker en vellfylt fredspipe og forklarer denne unødvendige debatten historie! Noen som er med meg?
Edited by Rossi, 24 March 2009 - 11:25.
#26
Posted 24 March 2009 - 11:06
1 stk LC80 og 1 stk LC70
#27
Posted 24 March 2009 - 11:54
Jeg vil endre nicken min til Hiawatha hvis vi skall kalle oss høvdinger fra nå av
Edit: Min første høvdingavgjørelse blir at vi alle sammen røyker en vellfylt fredspipe og forklarer denne unødvendige debatten historie! Noen som er med meg?
Tror du allerede har røyka jeg.
og som jeg alltid har sagt, røyking er ikke bra for en...
#28
Posted 24 March 2009 - 15:58
Jeg må forøvrig avstå, for jeg har pådratt meg en del røykskade etter husbrannen og tåler all form for røyk ekstremt dårlig for tiden. Til dere andre vil jeg bare oppfordre til å ikke kjøre G'ene hjem etter fredspipeseansen...!
#29
Posted 27 March 2009 - 19:59
Hadde bilen til GIMMY på bukken i dag, og kunne raskt konstatere at automaten passet dårlig i bilen. Falsen på bunnpanna lå inntil fremre mellomaksel, noe som selvsagt skaper mye støy, og før eller senere vil føre til følgeskader. Dette til tross for at bakre girkassefeste var flyttet ca 2 cm. til venstre!. Mellomakselen fra hovedkasse til fordelingskasse var ca 5 cm. for kort, det var såvidt splines'en hadde inngrep. Når det i tillegg er offset på ca 2 cm på den korte akselen, sier det seg selv at dette er en kilde til vibrasjoner. En av mellomakselboltene manglet mutter. En kjapp titt i motorrommet avslørte en svært amatørmessig løsning på gassoverføringen. Jeg anbefalte GIMMY å reklamere på ombyggingsjobben. Dette var ikke noen seriøs jobb!
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#30
Posted 28 March 2009 - 04:44
Og bilen skal etter all sansynlighet tilbake til verkstedet for retting av feilmonteringen førstkommende uke. da blir det fiks...
Så all takk Østerklev;)
#31
Posted 28 March 2009 - 08:53
Så all takk Østerklev;)
Dette blir kongebra Gimmy
Greit å kunne nyte G-wognen din som den er tenkt å nytes??
#32
Posted 29 March 2009 - 03:21
Greit å kunne nyte G-wognen din som den er tenkt å nytes??
Ja det skal bli bra... båtsessongen kommer fort nå. Båten skal hentes. så pusses ned. motor moteres etter storservice og så er det bare å begynne hengersessong... hehe
Men først får jeg se om verksedet retter opp alle feil da Østerklev avduket flere reine monteringsfeil... noen viste jeg om men ble vist flere ja;(
#33
Posted 29 March 2009 - 15:44
Men først får jeg se om verksedet retter opp alle feil da Østerklev avduket flere reine monteringsfeil... noen viste jeg om men ble vist flere ja;(
Er det du som har fått bygget om bilen eller tidligere eier? Det er utført på verksted mener du? Høres jo helt vanvittig ut at et verksted skal gjøre sånne feil som dem Østerklev listet opp Ikke rart du sliter med ulyder og vibrasjoner for å si det sån
Er ikke båtsessongen igang sørpå mener du? Trodde det var vår for lenge siden jeg
Som jeg har sagt før ville det vært gøy å se noen flere bra bilder av bilen
#34
Posted 29 March 2009 - 22:12
Er ikke båtsessongen igang sørpå mener du? Trodde det var vår for lenge siden jeg
Som jeg har sagt før ville det vært gøy å se noen flere bra bilder av bilen
Motorbytte ble utført på Dokka ifjor sommer mens jeg eide den... og nei det var så vist ikke bra, men vil bli rettet på neste uke om han holder ord. Iflg verkstedet har dem ikke endre på noe lengde på akslinger så da må dem ha flyttet motor fremover siden akslingen plutselig er for kort... Men regner med det blir fikset siden han skrøt av å ha bygd om minst 15 stk slike med dette motor oppsett...
Vel... satt på isen og borret 50cm is(minst) forrige onsdag utenfor holmestrand/sande så båt får vente litt;)
#35
Posted 31 March 2009 - 21:24
Motorbytte ble utført på Dokka ifjor sommer mens jeg eide den... og nei det var så vist ikke bra, men vil bli rettet på neste uke om han holder ord. Iflg verkstedet har dem ikke endre på noe lengde på akslinger så da må dem ha flyttet motor fremover siden akslingen plutselig er for kort... Men regner med det blir fikset siden han skrøt av å ha bygd om minst 15 stk slike med dette motor oppsett...
Liten misforståelse: Mellomakselen fra hoved- til fordelingskasse er nok ikke byttet ut. Årsaken til at den er for kort, er at den nye kombinasjonen motor/girkasse er kortere enn den opprinnelige. Kombinasjonen 280 og aut er den som har den korteste mellomakselen såvidt jeg vet. Altså skulle det ha vært montert en lengre aksel.
Jeg er spent på hvordan de har tenkt å løse konflikten mellom bunnpanne og fremre mellomaksel uten å sette inn en annen automatkasse!
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#36
Posted 01 April 2009 - 11:26
#37
Posted 01 April 2009 - 21:59
Lei ei hytte for et par uker, du...
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#38
Posted 01 April 2009 - 22:27
Såppas... hehe
Han har vel en løsning da... men jeg reiser opp med den uansett å tar buss hjem s får den være der til den er fikset... Om ikke blir det leven for fyren. Da involveres høyere makter.
Om ikke annet er løsning blir deet byttet automat. ikke værre...
#39
Posted 02 April 2009 - 07:15
-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring
#40
Posted 02 April 2009 - 12:09
Skjønner bare ikke hva som skal være anderledes når girkassa kommer fra en w124 300 TDT. Har dem anderledes kasse i tyskland kanskje? hmmm